-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.136
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Date: Fri, 28 May 2021 10:47:02 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s8qam7$l62$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 28 May 2021 08:47:03 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.136"; logging-data="21698";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.0
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694281
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-05-28 o 10:10, J.F pisze:
> On Fri, 28 May 2021 09:27:35 +0200, Janusz wrote:
>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>
>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
>> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
>> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
>> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
>> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
>> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
>> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
>> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
>> Słaby wynik!"
>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>
> A jak to wyglada w Mirai - jaka jest rzeczywista sprawnosc?
Nie wiem, trzeba by poszukać ale podobno max to okolice 60%, to więcej
niż ze spalania
dlatego poszli w tym kierunku.
Okazuje się że problemem jest czystość wodoru, wg innego artykułu
jesteśmy potentatem w Europie w jego produkcji ale cały jest zużywany na
miejscu no i do sprzedaży się nie nadaje bo jest zanieczyszczony. Ogniwa
wymagają bardzo czystego co też podnosi odpowiednio jego cenę.
>
>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
>
> Poczekamy, zobaczymy ... nawet, jak wodor w ciagu paru lat zniknie, to
> zawsze moze wrocic.
Ma szanse być w ciężarówkach bo tam jest go łatwiej zaaplikować
konstrukcyjnie i kosztowo, ale osobówki to raczej zostaną na akumulatorach.
>
> Chyba, ze w miedzyczasie dorobimy sie wymiennych akumulatorow, czy
> ogniw paliwowych na paliwo ciekle.
Albo akumulatory z wymiennym elektrolitem, to wydaje się najbliższe do
zrealizowania
i najbardziej zbliżone obsługą do zwykłego tankowania.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 10:52 heby
- 28.05.21 10:57 Janusz
- 28.05.21 10:59 J.F
- 28.05.21 11:01 Janusz
- 28.05.21 11:04 Janusz
- 28.05.21 11:12 J.F
- 28.05.21 11:13 K
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- 2025-01-03 promile wspierają Ukrainę
- 2025-01-02 74F vs 74HCT