  • 21. Data: 2018-08-06 05:00:00
    Temat: Re: Dlaczego LPG jest tak mało popularne.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Narty w Alpach ... bardzo fajne :-)

    Oczywiście

    > Tylko potem trzeba miec kogos, kto obudzi na wyciagu :-)

    Ano własnie

    > Gorzej z powrotem, jak zmeczony po nartach musisz jeszcze cala noc
    > jechac.

    Nie mowie bo tez mi sie zdarzało planować takie wyjazdy.
    Po prostu z tego wyrosłem. Stwierdziłem, ze skoro masz czas na wakacje to
    musi byc tez czas na rozsadny dojazd na te wakacje.

    > 16kkm ... 53 tankowania co 300km.
    > IMO - nic zlego, raz na tydzien.
    > Ale kiedys jezdzilem 100km dziennie, tankowanie co 2 dni ... w
    > zasadzie tez nic zlego. Choc jakby tak podsumowac te stracone
    > kwadranse...
    >
    > Ale przez takie 1000km cztery tankowania to juz troche wk* :-)

    1000km - 100zł oszczednosci w kieszeni - nawet liczac ze to sa 4
    kwadranse - stówka na godzine - całkiem fajnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 22. Data: 2018-08-06 08:56:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 5, 2018 at 7:00:00 PM UTC+2, Budzik wrote:

    > Rozumiem.
    > U mnie 100 km to 8l beny albo 10 gazu. Srednio.
    > Czyli na kazde 100 km mam 44zł vs 20zł - 24zł oszczednosci.
    > Przy 1000km to jest 240zł.
    > Przy 10.000 2.400 czyli instalacja sie zwraca.
    > To nei wiem jak moze sie nie opłacac...

    Nie pamietam juz, myslalem zakladajac dzial.gosp w 2001, wtedy benzyna byla chyba po
    3.50, LPG ???, instalacja gazowa jakiejs sensownej generacji ???
    Oczywiscie bralem pod uwage ekstra koszty na mechanikow od gazu itp...
    Teraz mam diesla ;)

  • 23. Data: 2018-08-06 09:09:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 6, 2018 at 5:10:05 AM UTC+2, Budzik wrote:

    > Oczywiście

    > Ano własnie

    Nigdy nie mialem z tym problemu, w moim wypadku najgorszy okres to tuz na d ranem
    (wtedy zazwyczaj zona mnie zmienia na ~2h), jak juz slonko swieci, to problemu nie
    ma, tylko spac ide przez 21...

    Wraca mi sie zawsze lepiej, zapewne dlatego, ze jestem juz w domu dlugo przed switem,
    no i wypoczety po urlopie ;)

    BTW narty mnie nie mecza, z gorki sie zjezdza, wystarcza sila grawitacji ;)
    Przykladowo pierwszy i ostatni dzien na nartach:
    https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/108
    6181819
    https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/108
    9617076

    > Nie mowie bo tez mi sie zdarzało planować takie wyjazdy.
    > Po prostu z tego wyrosłem. Stwierdziłem, ze skoro masz czas na wakacje to
    > musi byc tez czas na rozsadny dojazd na te wakacje.

    Moze kiedys... ;)
    Na "przedluzony weekend" nie ma u mnie opcji dokladac 2 dni na dojazd, dodatkowo w
    nocy sie znacznie szybciej jedzie. Choc ostatnio jezdzimy zazwyczaj na dluzej
    niz 3-4 dni...

  • 24. Data: 2018-08-06 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Moze kiedys... ;)
    > Na "przedluzony weekend" nie ma u mnie opcji dokladac 2 dni na
    > dojazd, dodatkowo w nocy sie znacznie szybciej jedzie. Choc ostatnio
    > jezdzimy zazwyczaj na dluzej niz 3-4 dni...

    No własnie - teraz juz tez minimum tydzień.
    Nawet mi się 250km na 2-3 dni nie chce jechać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 25. Data: 2018-08-06 15:07:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    >No własnie - teraz juz tez minimum tydzień.
    >Nawet mi się 250km na 2-3 dni nie chce jechać.

    Wszystko od celu zalezy.
    Jak sie chce, lub trzeba, to
    -250km ... sie wsiada i jedzie, tyle, ze zajmie to 2-4h, w zaleznosci
    od ilosci autostrad i miast po drodze
    -500km ... no niestety 4-8h, 4h - "pol dnia", 8h - "caly dzien".
    Ale mimo tego "caly dzien", to mozna wyjechac np o 7-mej i o 14-tej
    byc nad morzem.
    Tyle ze ... 2*500km dla dwoch dni to mi sie niezbyt chce, a portfel
    podpowiada "nie oplaca sie" :-)
    -1000km ... no, tu juz autostrady beda, wiec to tak raczej ~10-12h,
    czyli jednak caly dzien zmarnowany, i drugi na powrot.

    J.

  • 26. Data: 2018-08-06 15:18:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nigdy nie mialem z tym problemu, w moim wypadku najgorszy okres to
    >tuz na d ranem (wtedy zazwyczaj zona mnie zmienia na ~2h),
    >jak juz slonko swieci, to problemu nie ma, tylko spac ide przez 21...

    Moze te 2h pomaga, ... bo tak po 24h na nogach, to ja zasypiam na
    siedzaco :-)
    Problemu w zasadzie nie ma, tylko ktos musi szturchnac przed
    wysiadaniem z wyciagu :-)

    >Wraca mi sie zawsze lepiej, zapewne dlatego, ze jestem juz w domu
    >dlugo przed switem, no i wypoczety po urlopie ;)
    >BTW narty mnie nie mecza, z gorki sie zjezdza, wystarcza sila
    >grawitacji ;)

    Ale nozki pracuja :-)
    A tu jeszcze 1000 km ... a lepiej nie zasnac.

    >Przykladowo pierwszy i ostatni dzien na nartach:
    >https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/10
    86181819
    >https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/10
    89617076

    wow, nie oszukuje tam cos ?
    104 km, zakladajac jakies 40km wyciagami i 60km w dol ... szybkie te
    wyciagi :-)

    J.

  • 27. Data: 2018-08-06 15:50:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Z jednej strony:
    >"CBOS: 57% Polaków popiera dalsze opodatkowywanie "zamożnych" przy
    >czym za zamożnych uznają osoby od 3500 zł /m-c netto"
    >Z drugiej od 6 miesięcy mam auto z LPG.
    >I nie widziałem stacji gdzie byłby więcej niż jeden dystrybutor LPG.
    >A widziałem stacje bez.
    >Czyli LPG nie jest popularne.

    I narzekasz ?
    Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

    A czemu tak malo popularne:
    -uzywane diesle potanialy i ludzie mysla, ze bedzie tak samo tanio, a
    bez wad :-)
    -zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,
    -za granica roznie z tym LPG bywa,
    -teraz takie nowoczesne silniki, co sie nie gazuja, albo z trudem
    gazuja,
    -a do tych mniej nowoczesnych instalacja tez droga,
    -pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

    J.

  • 28. Data: 2018-08-06 16:29:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 6, 2018 at 3:19:24 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Problemu w zasadzie nie ma, tylko ktos musi szturchnac przed
    > wysiadaniem z wyciagu :-)

    e... nie zadrzylo sie jeszcze

    86181819
    89617076

    > wow, nie oszukuje tam cos ?
    > 104 km, zakladajac jakies 40km wyciagami i 60km w dol ... szybkie te
    > wyciagi :-)

    no nie wiem, nagrane Garminem i skopiowane automatem (tapiriik.com) do endomondo
    oryginalne:
    https://connect.garmin.com/modern/activity/256176129
    2
    https://connect.garmin.com/modern/activity/258003083
    7

    W sumie glowny powod jazdy na nartach poza PL to wyzsze gory i wlasnie b. szybkie
    wyciagi, track okolo 100km/dzien to nic specjalnego, tym bardziej meczacego... i tak
    sporo czasu zajmuje czekanie na zone ;)

    https://connect.garmin.com/modern/activity/162855273
    1
    https://connect.garmin.com/modern/activity/162855297
    6
    https://connect.garmin.com/modern/activity/148086448
    1
    https://connect.garmin.com/modern/activity/115356035
    4
    https://connect.garmin.com/modern/activity/246468611
    7

    WS

  • 29. Data: 2018-08-06 17:53:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 16:29 WS <L...@c...pl> pisze:

    > W sumie glowny powod jazdy na nartach poza PL to wyzsze gory i wlasnie
    > b. szybkie wyciagi, track okolo 100km/dzien to nic specjalnego, tym
    > bardziej meczacego... i tak sporo czasu zajmuje czekanie na zone ;)

    Średnia wychodzi bardzo niska - kolejki pod wyciągami?

    TG

  • 30. Data: 2018-08-06 18:05:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 17:53 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Średnia wychodzi bardzo niska - kolejki pod wyciągami?

    ślepota, trza do okulisty. W ostatnim zdaniu napisałeś wyjaśnienie :-)

    TG