  • 21. Data: 2010-02-16 09:35:15
    Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 07:37:35 +0100, wojtek wrote:
    >Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
    >żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to
    >druga się przepala.

    A mierzyles napiecie i zmieniles marke zarowek ?

    >W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał
    >być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi że to dobrodziejstwo nawet jak
    >by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

    No nie wiem, w takim pechowym samochodzie to moze i przetwornice by
    padaly :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-02-16 09:35:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    wchpikus pisze:
    > Witam!

    > Dokladnie.
    > Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem
    > podaje pelne zasilanie.
    > Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i
    > nic sie nie dzieje.

    To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś
    rzucić linkiem?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2010-02-16 10:01:36
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 15 Lut, 22:51, Przemysław Bernat <p...@w...pl> wrote:

    > Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
    > skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
    > innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

    Niech zgadne, te auta to Fabia, Focus, albo jakies PSA?

    A czemu od razu skopane? To nie wiesz, ze im wyzsze napiecie, tym
    zarowki lepiej swieca?

    Tutaj masz wykres zaleznosci trwalosci od napiecia:

    http://images23.fotosik.pl/82/3d5196beb17a15b0.jpg

    a tutaj strumienia swietlnego, mocy i temperatury BARWOWEJ od
    napiecia:

    http://images12.fotosik.pl/97/a32f1fb5487bec31.jpg

    Widac producenci uznali, ze bezpieczenstwo kierowcy jadacego noca jest
    wazniejsza, niz pare groszy na wymiane zarowek, raz na jakis czas.

    Podobno pomoc moze zamontowanie ukladu, ktory wygladzi przebieg
    napiecia przy wlaczaniu swiatel, ale tu juz glowy nie dam - nie mam
    doswiadczenia w tej materii.

    pozdrawiam
    Adam

  • 24. Data: 2010-02-16 10:30:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    W ramach gwarancji do znajomego mi P307 dolozono stabilizatory napiecia
    i problem ustapil.
    Marx

  • 25. Data: 2010-02-16 21:21:42
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 22:51:06 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

    > Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
    > skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
    > innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

    Nie wiem jak Opel ale Focusy są znane z tego że jarają H7mki....

    Np. Osram nie przyjmuje reklamacji jak żarówka przepaliła się "z kulką" -
    czyli przepięcie w instalacji...

  • 26. Data: 2010-02-17 08:01:11
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    > To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś
    > rzucić linkiem?

    Tworczosc wlasna, wlaczona w obwod przekaznika odpowiedzialnego za
    zalaczanie swiatel.
    Zasada prosta.
    Masz uklad czasowy, ktory po zalaczeniu swiatel przekaznikiem dolacza do
    zarowek dodatkowa rezystancje (moze byc to inna zarowka, komplet diod
    prostowniczych, opornik).
    Po czasie x przekaznik odlacza dodatkowe obciazenie, przez jego zwarcie
    (zwarcie dodatkowego obciazenia stykami przekaznika)
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-02-17 09:28:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...tak na "chłopski rozum" to H7 powinna być tańsza,
    > ponieważ jest mniejsza i ma tylko jedno włókno przez co
    > liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do
    > wytworzenia tejże jest mniej.

    A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież
    materiału tam niewiele ;-)))

  • 28. Data: 2010-02-17 12:13:31
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież
    > materiału tam niewiele ;-)))

    Jesteś pewien?

  • 29. Data: 2010-02-17 13:21:47
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 15-02-2010 20:11, nootropil pisze:
    > Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
    > innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
    > powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i ma tylko jedno włókno przez co
    > liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
    > mniej.
    > Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
    > droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

    Ja się tym,że padają, kompletnie nie przejmuję. Kupuję H7 jakieś tanie w
    Praktikerze. Jak się spsuje - reklamuję - dostaję z miejsca nową :)
    Padają mi co ok 3 miesiące jedna.

  • 30. Data: 2010-02-17 14:40:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-15 20:11, nootropil pisze:

> [...]
    > Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
    > droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

    Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.