  • 11. Data: 2009-11-20 11:16:51
    Temat: Re: Dlaczego Fujifilm zabrania używania akumulatorów Ni-Cd?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:he5m25$j4l$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wszystkie. Są takie co na 2 guzikach od zegarka żyją latami :)

    Ta... analogowe.

  • 12. Data: 2009-11-20 12:26:14
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > Dlaczego zabraniają używania akumulatorów Ni-Cd?

    może ich po prostu nie produkują :)

  • 13. Data: 2009-11-21 01:19:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "tokelau" <e...@g...com> napisał

    > Zarloczne. Chyba - wszystkie aparaty sa zarloczne :-)

    W ogólnym rozliczeniu nie aż tak - ratuje je współczynnik
    jednoczesności. Nawet przy dosyć szybkim fotografowaniu najbardziej
    prądożerne części aparatu (mechanika obiektywu, ew. mechanika lustra,
    procesor) pracują przez niewielką część czasu. Ale jak już pracują to
    potrafią zeżreć że wydajności ogniw bywa mało.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-11-21 01:21:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Użytkownik "PeJot"<P...@0...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ta... analogowe.

    Z ręcznym naciągiem - niedawno w Praktice przeczyściłem styki baterii i
    światłomierz działa - a nie używałem aparatu od chyba ośmiu lat.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2009-11-21 06:19:58
    Od: uzytkownik <b...@u...pl>

    tokelau pisze:
    > W instrukcji aparatu Fujifilm serii A160, A170, A180, A220, A230, A235
    > (dostępna pod adresem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=373
    557
    > ) jest napisane:
    > "Nigdy nie należy używać baterii manganowych ani baterii niklowo-
    > kadmowych (Ni-Cd)"

    to jest napisane w rozdziale o bateriach natomiast odpowiedź mamy na
    samym początku.

    W instrukcji Fujifilm na samym początku czytamy dalej: "(...) ponieważ
    ciepło wytwarzane przez te baterie lub akumulatory może uszkodzić aparat
    bądź spowodować usterkę(...)"

  • 16. Data: 2009-11-21 09:28:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009 02:21:04 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >Z ręcznym naciągiem - niedawno w Praktice przeczyściłem styki baterii i
    >światłomierz działa - a nie używałem aparatu od chyba ośmiu lat.

    A to jakies dobre baterie trafiles, bo jak pamietam to moja praktica
    bateryjki zarla jednak, i po dluzszej przerwie trzeba bylo kupic nowa.
    Hm, a moze dobra Praktike ? tam bateryjka jest chyba 4*LR44 ?
    No to LR44 w kalkulatorze wytrzymaly mi cos 15 lat ..

    J.

  • 17. Data: 2009-11-21 09:31:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009 02:19:47 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    >procesor) pracują przez niewielką część czasu. Ale jak już pracują to
    >potrafią zeżreć że wydajności ogniw bywa mało.

    Cyfrowe kompakty na kiepskich bateriach nawet nie rusza.
    A baterie wydoja naprawde szybko - IMO gdzies w dwie godziny i to
    nawet zdjec nie robiac, tylko cos tam naciskajac zeby sie nie
    wylaczyl.

    J.

  • 18. Data: 2009-11-21 16:39:00
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 21 Lis, 06:19, uzytkownik <b...@u...pl> wrote:

> [...]
    >
    > W instrukcji Fujifilm  na samym początku czytamy dalej: "(...) ponieważ
    > ciepło wytwarzane przez te baterie lub akumulatory może uszkodzić aparat

    W instrukcji pod w/w linkiem tego cytatu nie ma. Skąd on pochodzi?

  • 19. Data: 2009-11-21 21:20:30
    Od: "BoDro" <b...@l...pl>

    "J.F." napisał:

> [...]
    > A baterie wydoja naprawde szybko - IMO gdzies w dwie godziny i to
    > nawet zdjec nie robiac, tylko cos tam naciskajac zeby sie nie

    tak sobie pomierzyłem jaki prąd ciągnie mój stary Canon A70.
    W trybie przeglądarki zdjęć - 0,25A
    W trybie foto:
    - 0,5A z włączonym wyświetlaczem
    - 0,1A z wyświetlaczem wygaszonym
    - 0,3A z wyświetlaczem wygaszonym, ale włączoną prezentacją nastaw
    ekspozycji itp.

    pazerna bestia, zwłaszcza przy włączonym "monitorku"

    --
    Bogdan

  • 20. Data: 2009-11-22 15:05:18
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A to jakies dobre baterie trafiles, bo jak pamietam to moja praktica
    > bateryjki zarla jednak, i po dluzszej przerwie trzeba bylo kupic nowa.

    Mój pentax P3 żyje na 2 x SR44 5 czy 6 rok i przez ten czas przepuściłem
    przez niego kilkaset rolek.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem