eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 1. Data: 2015-02-14 09:48:13
    Temat: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: s...@g...com

    W moim pełnoletnim samochodzie pojawiły się ślady rdzy.
    I tak się zastanawiam dlaczego nie ma plastikowych samochodów.
    Ekologia ale można zrobić z tworzywa które 100% da się przetworzyć?
    Bezpieczeństwo samoloty powstają więc dlaczego nie auta?
    Technologia wykonania mamy wspaniałych inżynierów iksięgowych?
    Źle się kojarzy marketing może zrobić cuda
    Koszty masowa produkcja powinna rozwiązać problem?

    Więc dlaczego nie?


  • 2. Data: 2015-02-14 10:57:52
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Wojciech Puchar <p...@p...net>

    s...@g...com wrote:
    > W moim pełnoletnim samochodzie pojawiły się ślady rdzy.
    > I tak się zastanawiam dlaczego nie ma plastikowych samochodów.

    a jeszcze lepiej z nierdzewki. cena wzrosłaby o góra 10000zł.

    Ale dzisiaj szczególnie - chodzi o to by robić sprzęt co się właśnie psuje.

    Samochód po 5 latach masz wyrzucić.


  • 3. Data: 2015-02-14 17:26:46
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 lutego 2015 09:48:14 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W moim pełnoletnim samochodzie pojawiły się ślady rdzy.
    > I tak się zastanawiam dlaczego nie ma plastikowych samochodów.
    > Ekologia ale można zrobić z tworzywa które 100% da się przetworzyć?
    > Bezpieczeństwo samoloty powstają więc dlaczego nie auta?
    > Technologia wykonania mamy wspaniałych inżynierów iksięgowych?
    > Źle się kojarzy marketing może zrobić cuda
    > Koszty masowa produkcja powinna rozwiązać problem?
    >
    > Więc dlaczego nie?

    na razie masowa produkcja nie rozwiązała problemu niskich kosztów plastikowych
    samochodów. Co do Trabanta. To był samochód zrobiony z rdzewiejącej stali. Tylko
    niektóre elementy zewnętrzne miał nie metalowe. Pewno dzisiaj cena blachy
    karoseryjnej to z pół dolara za kilo. Szybkość tłoczenia elementów karoserii
    oszałamiająca w stosunku do wytworzenia takich samych części z tworzywa sztucznego.
    Coś mi mówi ze samochody masowo produkowane zawsze będą miały stalowe karoserie.


  • 4. Data: 2015-02-14 17:55:37
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 17:26, k...@g...com pisze:
    > Coś mi mówi ze samochody masowo produkowane zawsze będą miały stalowe karoserie.

    Zdaje się że niektóre francuzy mają błotniki z tworzywa. Raczej nie ze
    względów antykorozyjnych :)


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 5. Data: 2015-02-14 18:35:07
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 lutego 2015 17:55:35 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > W dniu 2015-02-14 o 17:26, k...@g...com pisze:
    > > Coś mi mówi ze samochody masowo produkowane zawsze będą miały stalowe karoserie.
    >
    > Zdaje się że niektóre francuzy mają błotniki z tworzywa. Raczej nie ze
    > względów antykorozyjnych :)
    >
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    Na części zamienne błotniki z laminatu do Syren produkowało rzemiosło. Ani te
    francuzy ani Syreny nie świadczą że blisko do masowej produkcji plastikowych
    samochodów. Stal tania i technologia opanowana do perfekcji. Wszystko inne będzie
    droższe.


  • 6. Data: 2015-02-14 20:02:47
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 18:35, k...@g...com pisze:

    > Na części zamienne błotniki z laminatu do Syren produkowało rzemiosło.

    Skoda Felicja, tylna klapa podatna na korozję takowoż.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 7. Data: 2015-02-14 20:30:31
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > W dniu sobota, 14 lutego 2015 17:55:35 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    >> W dniu 2015-02-14 o 17:26, k...@g...com pisze:
    >> > Coś mi mówi ze samochody masowo produkowane zawsze będą miały stalowe karoserie.
    >>
    >> Zdaje się że niektóre francuzy mają błotniki z tworzywa. Raczej nie ze
    >> względów antykorozyjnych :)
    >>
    >>
    >> --
    >> P. Jankisz
    >> O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >> "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    >> tylu idiotów" Stanisław Lem
    >
    > Na części zamienne błotniki z laminatu do Syren produkowało rzemiosło

    ale to miało związek z brakami na rynku a ręcznie wykonywane laminaty
    były dostępne w przeciwienstwie do stali

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 8. Data: 2015-02-14 21:02:21
    Temat: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Zanim samochód jest prowadzony przez człowieka, to musi być pancerny przy zderzeniu,
    pochłaniać energię, być jego własnością (czyli być tani), mieć cechy wyrażające
    charakter kierowcy (duży/mały, muskularny/elegancki, męski/damski itd), dopóty stali
    nie da się wyeliminować na konsumenckim rynku, gdzie w walce o klienta trzeba żyłować
    koszty produkcji i corocznego przeprojektowania każdego modelu. W chwili kiedy jazda
    samochodem będzie wyglądać jak w starym Total Recall, czyli będziesz wsiadał do
    zrobotyzowanej taksówki która zawsze przyjeżdża wtedy kiedy jej potrzebujesz,
    samochody zaczną być inne. Konkurencja przejdzie w obszar kosztu utrzymania, czyli
    wygląd się zunifikuje, trwałość poprawi, uprości się serwis itd. A materiały
    konstrukcyjne przestaną być dobierane pod kątem kosztu wytworzenia karoserii i jej
    bezpieczeństwa przy zderzeniu, bo po pierwsze samochodów na świecie będzie znacznie
    mniej, a po drugie nie będzie kolizji. Samochód będzie platformą, skorupą w której
    raz na jakiś czas wymieni się silnik, elektronikę, co tam będzie trzeba i dalej w
    trasę. Tak jak dzisiejsze samoloty: płatowiec ma wytrzymać jak najdłużej, a to co
    jest do wymiany, ma dać się wymienić jak najszybciej i jak najłatwiej.


  • 9. Data: 2015-02-14 21:46:41
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 lutego 2015 20:31:09 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > k...@g...com wrote:
    >
    > > W dniu sobota, 14 lutego 2015 17:55:35 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > >> W dniu 2015-02-14 o 17:26, k...@g...com pisze:
    > >> > Coś mi mówi ze samochody masowo produkowane zawsze będą miały stalowe
    karoserie.
    > >>
    > >> Zdaje się że niektóre francuzy mają błotniki z tworzywa. Raczej nie ze
    > >> względów antykorozyjnych :)
    > >>
    > >>
    > >> --
    > >> P. Jankisz
    > >> O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > >> "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > >> tylu idiotów" Stanisław Lem
    > >
    > > Na części zamienne błotniki z laminatu do Syren produkowało rzemiosło
    >
    > ale to miało związek z brakami na rynku a ręcznie wykonywane laminaty
    > były dostępne w przeciwienstwie do stali
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Nieprawda. W tym samym czasie rzemiosło produkowało na części zamienne wiele
    elementów stalowych do karoserii samochodów jakie jeździły w Polsce. Były stalowe
    błotniki do Syren, Fiatów, Poloneza. Elementy konstrukcyjne takie jak podłużnice czy
    mocowanie resoru do 126p produkowali. Poszycia drzwi, progi, pas przedni do 125 i
    126. Nie spotkałem się tylko z nadkolami produkowanymi przez rzemiosło. Oczywiście
    nie nadkolami z laminatu stanowiącymi elementy zabezpieczenia antykorozyjnego.
    Laminatowe błotniki do Syreny były popularne bo ich montaż nie wymagał spawania,
    oryginalne były przykręcane. Do tego dochodziła pełna antykorozyjność. Wadą było że
    pękały przy każdej stłuczce i nie dawały się tanio naprawiać. Lakier nie trzymał się
    tak dobrze jak na stalowych. To było rozwiązanie dla majsterkowiczów. W `warsztacie
    blacharskim z reguły zakładali stalowe bo mieli mniej pracy przed lakierowaniem.
    Plastikowe nie były tak równe jak stalowe.


  • 10. Data: 2015-02-15 09:35:22
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-14 o 21:02, Konrad Anikiel pisze:
    > Tak jak dzisiejsze samoloty: płatowiec ma wytrzymać jak najdłużej, a to co jest do
    wymiany, ma dać się wymienić jak najszybciej i jak najłatwiej.
    >

    Trudno od producenta wyciagnac informacje o wplywie
    dlugoletniego starzenia sie na wlasciwosci plastiku.
    Tu rozpad wirnika nastapil po 8 latach eksploatacji,
    mimo przewidzianych maksymalnie 10 lat pracy.
    Firma porzyzwoita, bo postanowila wymienic wirniki bezplatnie na metalowe.
    https://www.youtube.com/watch?v=WOEHsGXebQA
    http://www.fda.gov/Safety/Recalls/ucm198490.htm


    Chcialbys latac plastikowym 10-letnim samolotem? ;)

    WM

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: