-
11. Data: 2015-02-15 11:35:36
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"WM"
> Tu rozpad wirnika nastapil po 8 latach eksploatacji,
> mimo przewidzianych maksymalnie 10 lat pracy.
^^^^^^^^^^^
Czyli wszystko zgodnie z opisem. Powinni być wdzięczni, że nie rozpad się po
roku. ;-)
Robert
-
12. Data: 2015-02-15 14:35:35
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Już tu kiedyś o tych wirnikach rozmawialiśmy. Nie pamiętam kto co wtedy powiedział, a
mam w garści tylko mały tablet i lotniskowe wifi, nie znajdę.
Co do samolotów: to nieważne czy ja bym chciał latać plastikowym samolotem. Za kilka
lat pierwsze dreamlinery będą miały te 10 lat, miliony ludzi będą przewozić, myślisz
że wszystkie nagle spadną? A aluminiowe nadal będą latać? Za 10 lat to pewnie
będziemy się zastanawiać nad trwałością samolotów z grafenu :-)
No, jeśli nie za 10, to za 20...
-
13. Data: 2015-02-15 14:36:37
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2015-02-15 o 11:35, Robert Wańkowski pisze:
> "WM"
>> Tu rozpad wirnika nastapil po 8 latach eksploatacji,
>> mimo przewidzianych maksymalnie 10 lat pracy.
> ^^^^^^^^^^^
> Czyli wszystko zgodnie z opisem. Powinni być wdzięczni, że nie rozpad
> się po roku. ;-)
Producent dopuszcza maksymalnie 10 lat pracy wirnika,
po tym okresie nalezy go bezwzglednie usunac.
Powinni byc wdzieczni, ze producent nie zamiotl problemu pod dywan.
Mogl tlumaczyc, ze 8 lat to niewiele mniej niz 10,
a wypadek tylko jeden na cala kupe pracujacych bezawaryjnie ;)
Mogl tez wine zwalic na uzytkownika, ze zajezdzil urzadzenie ;)
WM
-
14. Data: 2015-02-15 15:04:29
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2015-02-15 o 14:35, Konrad Anikiel pisze:
> Co do samolotów: to nieważne czy ja bym chciał latać plastikowym samolotem. Za
kilka lat pierwsze dreamlinery będą miały te 10 lat, miliony ludzi będą przewozić,
myślisz że wszystkie nagle spadną? A aluminiowe nadal będą latać? Za 10 lat to pewnie
będziemy się zastanawiać nad trwałością samolotów z grafenu :-)
Szkoda, ze uzytkownicy sa zmuszani do ryzyka przymusowego testowania
nowinek technicznych ;)
''Do dzisiaj praktycznie każda katastrofa samolotu
spowodowana przyczynami technicznymi jest źródłem cennej nauki
i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastrof
y-samolotow-zrodlem-wiedzy-kwadratowe-okna-cometa,50
4447.html
Warto przypomniec co sie przytrafilo producentowi samolotu:
de Havilland Comet.
Stworzyli rewelacyjny samolot, ale okna zrobili kwadratowe, nie okragle
i przez to zbankrutowali zamiast liczyc zyski.
WM
-
15. Data: 2015-02-15 15:09:22
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: masti <g...@t...hell>
WM wrote:
> W dniu 2015-02-15 o 14:35, Konrad Anikiel pisze:
>
>> Co do samolotów: to nieważne czy ja bym chciał latać plastikowym samolotem. Za
kilka lat pierwsze dreamlinery będą miały te 10 lat, miliony ludzi będą przewozić,
myślisz że wszystkie nagle spadną? A aluminiowe nadal będą latać? Za 10 lat to pewnie
będziemy się zastanawiać nad trwałością samolotów z grafenu :-)
>
> Szkoda, ze uzytkownicy sa zmuszani do ryzyka przymusowego testowania
> nowinek technicznych ;)
>
> ''Do dzisiaj praktycznie każda katastrofa samolotu
> spowodowana przyczynami technicznymi jest źródłem cennej nauki
> i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
> dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''
zawsze tak było. I dotyczy to każdej dziedziny inzynierii
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
16. Data: 2015-02-15 15:24:49
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2015-02-15 o 15:09, masti pisze:
>> Szkoda, ze uzytkownicy sa zmuszani do ryzyka przymusowego testowania
>> nowinek technicznych ;)
>>
>> ''Do dzisiaj praktycznie każda katastrofa samolotu
>> spowodowana przyczynami technicznymi jest źródłem cennej nauki
>> i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
>> dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''
>
> zawsze tak było. I dotyczy to każdej dziedziny inzynierii
>
To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.
WM
-
17. Data: 2015-02-15 15:35:43
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: masti <g...@t...hell>
WM wrote:
> W dniu 2015-02-15 o 15:09, masti pisze:
>
>>> Szkoda, ze uzytkownicy sa zmuszani do ryzyka przymusowego testowania
>>> nowinek technicznych ;)
>>>
>>> ''Do dzisiaj praktycznie każda katastrofa samolotu
>>> spowodowana przyczynami technicznymi jest źródłem cennej nauki
>>> i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
>>> dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''
>>
>> zawsze tak było. I dotyczy to każdej dziedziny inzynierii
>>
>
> To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.
i jesteś w stanie na testach znaleźć wszystkie błędy?
To dyski o nieskończonej pojemności wprowadzisz na rynek jak tylko
skończą się formatować?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
18. Data: 2015-02-15 16:21:54
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2015-02-15 o 15:35, masti pisze:
>> To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.
>
> i jesteś w stanie na testach znaleźć wszystkie błędy?
> To dyski o nieskończonej pojemności wprowadzisz na rynek jak tylko
> skończą się formatować?
>
Stosowalismy silniki pewnego producenta bezawaryjnie przez wiele lat.
Silniki z nowej partii zaczely sie nagminnie przegrzewac.
Producent silnikow twierdzil, ze wina jest u nas bo u niego nic sie nie
zmienilo.
Dopiero po jakims czasie przyznali sie do zmiany technologii pokrywania
uzwojen, co okazalo sie zrodlem naszego problemu.
Mogli przyslac probna partie i spytac, czy zmiana technologii nam pasuje.
Tymczasem szli w zaparte, nawet wtedy, gdy problem z ich winy, juz sie
pojawil.
WM
-
19. Data: 2015-02-15 16:28:48
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: masti <g...@t...hell>
WM wrote:
> W dniu 2015-02-15 o 15:35, masti pisze:
>
>>> To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.
>>
>> i jesteś w stanie na testach znaleźć wszystkie błędy?
>> To dyski o nieskończonej pojemności wprowadzisz na rynek jak tylko
>> skończą się formatować?
>>
>
> Stosowalismy silniki pewnego producenta bezawaryjnie przez wiele lat.
> Silniki z nowej partii zaczely sie nagminnie przegrzewac.
> Producent silnikow twierdzil, ze wina jest u nas bo u niego nic sie nie
> zmienilo.
> Dopiero po jakims czasie przyznali sie do zmiany technologii pokrywania
> uzwojen, co okazalo sie zrodlem naszego problemu.
>
> Mogli przyslac probna partie i spytac, czy zmiana technologii nam pasuje.
> Tymczasem szli w zaparte, nawet wtedy, gdy problem z ich winy, juz sie
> pojawil.
ale to zupełnie inny temat
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
20. Data: 2015-02-15 19:20:25
Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Napisz kiedyś jakiś program takich testów, pojedź szerokim gestem, wymień wszystkie
mechanizmy zniszczenia jakie Ci fantazja podpowie, wypisz takie metody badań które to
wszystko pokryją i znajdź źródło finansowania tego. Powiem Ci w tajemnicy że NIKT tak
nie robi. Chyba najbardziej zbliżone do takiego ideału były amerykańskie programy
kosmiczne Mercury/Gemini/Apollo, a ile się na nich nauczyli, to można się przekonać
czytając raport Feynmana z katastrofy Challengera. Wszystko ch..