  • 51. Data: 2013-01-29 19:31:07
    Temat: Re: Dla odmiany coś do pooglądania
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-29 17:49, CichyBartko pisze:

    > Nie będę ukrywać ale dopiero raczkuje w temacie. Przyznam że mnie lekko
    > zaskoczyłeś bo raczej Google jest sztandarowym przykładem użycia JS. Mam
    > na myśli Gmail czy Google Maps. To oni wraz z Yahoo wywołali ten szał o
    > nazwie Ajax.

    Ajax jest jedną wielką protezą na ograniczenia HTTP i jest nadużywany
    ewidentnie przez Google. Tworzy to wiele skutków ubocznych: nie działa
    "wstecz" w przeglądarce w stosunku do akcji wywołanych przez Ajax,
    indeksowanie treści dynamicznych wymaga budowy obejść do tych obejść.
    Nie wspomniawszy o tym o czym pisałem - programowanie po stronie klienta
    jest ryzykowne zarówno w zakresie bezpieczeństwa jak i stabilności
    aplikacji.

    > Nawet próbują lansować swój odpowiednik JS o nazwie Dart.

    Już widzę jak twórcy przeglądarek się rozpędzają by implementować
    wirtualną maszynę dla nowego języka :-) Apple pogryzł się z Adobe i nie
    chce Flasha supportować. To byłoby kolejne narzędzie do podobnych wojen
    między wielkimi. Choć z drugiej strony JS ma spore ograniczenia, nie ma
    struktur obiektowych, które trzeba symulować (dobrze, że się daje to
    robić).

    > Mniejsza o to, śmiem twierdzić że wielu ludzi zamawiających
    > oprogramowanie na zewnątrz, często narzeka że gdyby zamiast PHP był Ruby
    > to by chodziło jak marzenie. Często przyczyny są zupełnie inne.
    > Chociażby kasa ;),

    A już w szczególności gdy PHP stał się językiem quasiobiektowym i
    kompilowalnym. Patrz np. eAccelerator.

    > a pewnie jest to podstawowy czynnik.
    > Co do samego JavaScript to jego podstawowym atutem jest fakt obsługi
    > przez każdą przeglądarkę i z tym raczej ciężko dyskutować.

    No więc właśnie. Dodam jeszcze, że w HTML5 masz standardowe obiekty
    (canvas), gdzie za pomocą JS możesz Flasha symulować. Nawet powstały
    jakieś enginy do tworzenia gier (o zgrozo) startujące pół dnia z racji
    ślimaczenia się JS :-D Tak więc zgadzam się z Tobą, że JS będzie żył
    długo i szczęśliwie pomimo swojego głównego składnika: niedoskonałości.

    Marek

  • 52. Data: 2013-01-29 21:09:00
    Temat: Re: Dla odmiany co? do poogl?dania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Heh - przypomniał mi się taki wierszyk Andrzeja Waligórskiego:
    >
    > Jan Dreptak, mierny literat w jednym z odległych województw,
    > Studiował życiorysy innych znakomitych kolegów,
    > Chcąc do nich się upodobnić w najmniejszych nawet rysach,
    > Bo myślał: Żyjąc podobnie, będę podobnie też pisał.

    > Wykrzykując: - Tu jestem! A kuku!
    > ..ale jak ktoś nie ma do pisania iskry bożej,
    > To żeby robił wokół siebie nawet nie wiem ile huku,
    > To to mu proszę państwa i tak nic nie pomoże...

    Kurtyna!!!!

    ha ha ha ha ha... :-)

  • 53. Data: 2013-01-29 23:31:57
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote in news:ke8fcf$a7k$1
    @news.task.gda.pl:
    > Rada niby dobra, bo dzia?a, ale w sumie a? za dobrze... :)

    > Czy na FF mo?na wy?ącza? JS tylko dla określonych domen? Coś nie
    > widz?...

    Nie sadzilem, ze ktos potraktuje moja rade jako lek na cale zlo internetu
    :)

    W FF cyba nie, ale w Operze mozna. Mozna tez zainstalowac Opere
    w wersji portable do kilku katalogow i roznie skonfigurowac,
    a potem korzystac w zaleznosci od potrzeb.

    Pozdrawiam
    'SC

  • 54. Data: 2013-01-30 21:43:57
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia 29 Jan 2013 22:31:57 GMT, sc67 napisał(a):

    > "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote in news:ke8fcf$a7k$1
    > @news.task.gda.pl:
    > W FF cyba nie

    NoScript.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 55. Data: 2013-01-31 08:00:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Polak Catholic" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Zgodnie z Art. 11016 ust. 2 obowiązującej Ustawy postanowienia umowne,
    > określające wynagrodzenie mniej korzystne dla twórców
    > oraz uprawnionych z tytułu praw pokrewnych niż wynikałoby to z
    > zatwierdzonych Tabel Wynagrodzeń, są nieważne

    Nie ma śmiechu. Bolszewicy w natarciu.

  • 56. Data: 2013-02-06 18:48:15
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    Hej.

    Przepraszam za milczenie ale różne takie wypłynęły w międzyczasie.
    Tak jak już wspominałem dopiero zaczynam zabawę w tym temacie więc
    raczej jestem mało kompetentny do wchodzenia na ścieżkę wojenną ;).
    Poza tym nie chcę wyjść na jakiegoś terrorystę od JS.

    Twoja wypowiedź całkiem nieźle wpisuję się w wypowiedź Douglasa
    Crockforda który wspomina że JavaScript jest pogardzany ponieważ nie
    jest to "pewien język programowania". Wielu ludzi którzy są dobrzy w
    "pewnych językach programowania" nie zadają sobie trudu na przyswojenie
    specyfiki JS i potem jest taka masa narzekań, bo gdyby robili to w
    "pewnym języku programowania" to już dawno było by po temacie.
    Nikt o zdrowych zmysłach nie nakłania do 100% JS, wszystko zależy od
    projektu i warto sobie zadać pytanie co można zrobić po stronie serwera
    a co po stronie klienta.

    Mimo żadnego doświadczenia śmiało mogę stwierdzić że w rozwiązaniach IT
    tak samo jak w fotografii nie ma jednej, jedynej słusznej technologii.
    Czasami najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie wyważony miks kilku
    różnych podejść.
    To tyle mojego.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.