  • 31. Data: 2011-03-12 10:39:26
    Temat: Re: Dla narzekajacych na ceny aparatow - podroz w przeszlosc!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Mar 2011 20:05:53 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    >Chyba jednak była wyższa. Pierwszą pracę rozpocząłem w listopadzie 1979r
    >i pamiętam, ze jako asystent-stażysta na politechnice miałem pensję
    >3500zł. Fakt, ze akurat wtedy politechnika płaciła dobrze i moi koledzy
    >zaczynajacy staże w fabrykach dostali znacznie mniej - nie mam już 100%
    >pewności ile, ale chyba w granicach 2000-2500zł (potem to się szybko
    >zmieniło - pensje w przemyśle rosły znacznie szybciej niż na uczelni i w
    >krótkim czasie mnie przegonili).

    Na przelomie 80/90 to pensja na polibudzie bylo moze niezbyt wysoka,
    ale byly trzy wyplaty w miesiacu. Konto zalozylem zeby w kolejce do
    kasy nie stac :-)

    >Znikome ilości
    >atrakcyjnych towarów trafiających do sklepów (a w 1980r - szczególnie w
    >jego II połowie - niemal każdy towar był atrakcyjny gdyż półki sklepów
    >świeciły pustkami) były w praktyce w całości sprzedawane 'spod lady' -

    A w 91 w Anglii Praktici byly po 49 funtow ..

    J.

  • 32. Data: 2011-03-12 10:44:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 09:46:28 +0100, Marek Wyszomirski wrote:

    >W latach 70-tych wzrost płac był dość powolny - zatem nie dziwi mnie że
    >przez rok pensja asystenta - stażysty nie wzrosła. Z tego co pamiętam
    >szybki wzrost płac zaczął się w drugiej połowie 1980 roku.

    A nawet w samej koncowce - srednie roczne i miesieczne

    do 87 Jaruzelski jakos to trzymal, potem zaczal sie kapitalizm.

    J.

  • 33. Data: 2011-03-12 14:23:58
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > A jak przechowywales ?

    W oryginalnym, fabrycznym kartonie

  • 34. Data: 2011-03-12 16:06:21
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    J.F. pisze:

    > A potem HP wypuscil swoja 735 w cenie 999, i jeszcze mozna to bylo
    > odpisac od podatku :-)

    Przed HP735 był HP720, który jeszcze gdzieś mam w szufladzie. A na tej
    grupie Canon A40 IIRC był wtedy przebojem.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 35. Data: 2011-03-12 17:17:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 12:52:36 +0100, Jacek wrote:
    >W 2002r. brat kupil Canona S-30 (3Mpix) za 3500,-
    >Kupilem karty pamieci CF. 3 x 512MB za ponad 1800,-!!!

    >Tak czy inaczej warto bylo. Wspomnienia na monitorze. Bezcenne.
    >Konkluzja - teraz zastanawim sie nad zakupem nowej lustrzanki.
    >Koszt ponad 2000,- I jest dylemat!
    >Co to sie porobilo.

    Normalka - czlowiek wydoroslal, nabral doswiadczenia i zadaje sobie
    pytanie - a w zasadzie po ch* mi nowa lustrzanka :-)

    J.

  • 36. Data: 2011-03-12 19:51:51
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > pewności ile, ale chyba w granicach 2000-2500zł (potem to się szybko
    > zmieniło - pensje w przemyśle rosły znacznie szybciej niż na uczelni i w

    Ja zacząłem pracę we wrześniu 1979 roku, jako nauczyciel, w szkole
    zawodowej i miałem 3100 zł.
    Chłoporobotnik zarabiał w tym czasie 5000 do 8000 zł.

  • 37. Data: 2011-03-12 20:23:19
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    J-L-F pisze:

    > Ja zacząłem pracę we wrześniu 1979 roku, jako nauczyciel, w szkole
    > zawodowej i miałem 3100 zł.
    > Chłoporobotnik zarabiał w tym czasie 5000 do 8000 zł.

    Telewizor kolorowy Jowisz 46000 zł, polski fiat 126p w cenie ekspresowej
    120000 zł, radyjko radmor 5100 - 10500 zł.

  • 38. Data: 2011-03-14 23:53:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-12 17:06, Jan Rudziński wrote:
    > Przed HP735 był HP720, który jeszcze gdzieś mam w szufladzie. A na tej
    > grupie Canon A40 IIRC był wtedy przebojem.

    Bo to był pierwszy rozsądny cyfrak za niewielkie pieniądze. Co bardziej
    majętnych stać było na G2 lub nowe G3, był też całkiem kompaktowy S30.
    Nikon, fuji, olympus, sony też miały swoje modele :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 39. Data: 2011-03-17 15:20:10
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Wtedy (ok. roku 2000-2002) ceny w Polsce byly okolo dwukrotnie
    > wyzsze ni w Europie.

    Fujifilm FinePix X100
    Znaleziono w 2 sklepach w cenie od 6999,00 zł do 6999,00 zł.
    http://www.ceneo.pl/9112693

    ;)

  • 40. Data: 2011-03-18 15:12:34
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > Fujifilm FinePix X100

    > Znaleziono w 2 sklepach w cenie od 6999,00 zł do 6999,00 zł.

    > http://www.ceneo.pl/9112693

    > ;)

    No nie moge! Za te pieniadze powinien byc gratis w postaci tygodniowego pobytu w
    czterogwiazdkowym hotelu. W ostatni dzien organizowana bylaby huczna impreza
    podczas ktorej wreczanoby wspomniany aparat klientowi na poduszkach przy ogolnym
    aplauzie zgromadzonych :)