    From: "sensei" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Dla kogo są MUX'y...?
    Date: Mon, 9 May 2011 22:45:00 +0200
    <ipgprc$im0$1@inews.gazeta.pl> <iph8bo$k7t$1@news.onet.pl>
    <h...@4...net> <iphurt$8bp$1@news.onet.pl>
    <iwvxak09l49u$.dozm6lng9rq1$.dlg@40tude.net> <ipp6hn$f44$1@news.onet.pl>
    <ipp86g$g9b$1@inews.gazeta.pl> <ippn5h$ho8$1@news.onet.pl>
    <iq1gi2$8ag$1@inews.gazeta.pl> <iq1s5k$gl5$1@news.onet.pl>
    <iq34rr$3rv$1@inews.gazeta.pl> <iq5nkt$547$1@news.onet.pl>
    <iq63v9$ci4$1@inews.gazeta.pl> <iq69gj$a79$1@news.onet.pl>
    <iq6cbd$9pg$1@inews.gazeta.pl> <iq6fbi$1nh$1@news.onet.pl>
    <iq6vt6$kv6$1@inews.gazeta.pl> <iq9347$1u9$1@news.onet.pl>

    news:iq9347$1u9$1@news.onet.pl...

    > ty zaś nei myślisz...
    >
    > media komerycjne produkują to co im sie sprzedaje.
    >
    > Chciałem zauważyć że Planet nadaje filmy dokumentalne i jakoś całkiem
    > dobrze funkcjonuje, radio TOK FM jest jedna z lepszych stacji
    > publicystycznych, media publiczne im nie dorastają do pięt.

    filmy dokumentalne mozna normalnie kupic na rynku to nie jest zbyt
    kosztowne.
    Ale juz zrobienie teatru telewizji, imprezy kulturalnej typu Koncert
    Chopinowski to nie jest banalne i byle jaki kanał komercyjny tego nie zrobi.
    Wybacz ale to kwestia gustu dla mnie Tok FM to tuba propagandowa jednej
    opcji politycznej trudno tam o obiektywizm (tak samo zresztą jak Radio
    Maryja), po to są media publiczne zeby prezentowaly poglady roznych opcji
    politycznych, kiedy w Tokfm wystapil jakis ideowiec w stylu Radio Maryja?
    Media komercyjne kreuja polityke i nie puszczą tresci które są w innej wizji
    świata niż aprobuje to zarząd mediów stąd konieczność oderwania
    polityki/publicystyki od jednego zarządu/jednej opcji politycznej.

    > Media prywatne za dotację zrobią programy które im sie będą opłacały dziki
    > dotacji i bęą one sporo lepsze niż to co produkuje TV publiczna.

    wracamy do początku. Czy Tokfm wyprodukuje program polityczno-publicystyczny
    o wizji swiata prawicowo-propisowskiej? Nie, bo zarzad i tak zrobi z tego
    program o ideologii anty radiomaryjnej. Albo czy TVN zrobi konkurs
    Chopinoiwski w prime-time? Nie, bo z reklam dostanie 50x tyle ile moze
    zaplacic Ministerstwo, a TVP moze bo dostaje na to abonament. Podobnie w
    prime time zadne medium komercyjne nie nada teatru telewizji.
    Na swiecie sprawdzonym rozwiazaniem są media publiczne i nie probujmy ich
    niszczyc bo to niszczenie wspolnego dobra, politycy narzucujac im jedna
    wizję też je niszczą... Ja wierzę że TVP moze stać się jak BBC ale musi
    przestac sie scigac z komercją, a żeby sie mogla przestać ścigać to musi
    dostac dotacje (abonamentową, budzetową). Reformy w TVP to osobna sprawa. To
    ze komercji byloby na reke zlikwidowac TVP to jasne ale komercja powinna
    myslec o tym jak dac TVP abonament i zmusic ją do zmniejszenia ilosci
    reklam.