  • 1. Data: 2010-10-13 07:31:56
    Temat: [Dla dociekliwych] Wysuwanie lasera z prowadnic w nagrywarce
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Pytanie z czystej ciekawości (ostatnio spotkałem sie z taka informacją,
    jako realnie mającą miejsce w jakichś modelach nagrywarki CD-RW):

    czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedykolwiek z sytuacją, gdzie
    podczas przepalania danych powyżej 800MB (chodzi o płyty CD-ROM) doszło
    do zsunięcia się lasera/wypadnięcia jakiegoś trybika itp. itd.?

    (nie chce mi sie w to wierzyć, gdyż na logikę: średnica płyty jest za
    każdym razem taka sama - zwiększa sie tylko gęstość zapisu... ale być
    może sie mylę)?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2010-10-13 07:57:19
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 13-10-2010 o 09:31:56 OMSON <o...@o...pl> napisał(a):

    > (nie chce mi sie w to wierzyć, gdyż na logikę: średnica płyty jest za
    > każdym razem taka sama - zwiększa sie tylko gęstość zapisu... ale być
    > może sie mylę)?

    Mylisz się.
    W skrócie - to tak, jakbyś wziął maszynę do pisania i pisał od krawędzi
    kartki do krawędzi, ignorując marginesy.
    Może się zdarzyć, że czcionki zaczną uderzać w wałek lub postrzępią brzegi
    arkusza.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2010-10-13 08:19:42
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > kartki do krawędzi, ignorując marginesy.
    > Może się zdarzyć, że czcionki zaczną uderzać w wałek lub postrzępią

    Hint dla młodych: maszyna do pisania to mechaniczny edytor tekstu (w
    sumie to raczej tylko do wprowadzania a nie edycji) bez software,
    monitora i klawiszów delete oraz backspace. A co gorsze - nie działa
    ctrl+c, ctrl+v, chyba że kalka :)

    MSPANC

    A co do zapisu ze zwiększoną pojemnością - overburning faktycznie
    potrafił zepsuć nagrywarkę, gdyż laser próbuje wypalać na krańcach
    płyty, gdzie w zasadzie już powinien zostac wolny obszar. Tak
    przynajmniej pamiętam z czasów, gdy nagrywarka CD-RWx2 była marzeniem
    dla bogatych.

  • 4. Data: 2010-10-13 08:36:17
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-13, o godz. 10:19:42
    ikov <i...@t...pl> napisał(a):

    > Hint dla młodych: maszyna do pisania to mechaniczny edytor tekstu (w

    Albo elektroniczny :-P

    > sumie to raczej tylko do wprowadzania a nie edycji) bez software,
    > monitora i klawiszów delete oraz backspace. A co gorsze - nie działa
    > ctrl+c, ctrl+v, chyba że kalka :)

    Nie widziałeś chyba żadnej maszyny elektronicznej. Poza kopiuj-wklej (a
    i to chyba czasami było) pozostałe funkcje są realizowane. :-P

    Zdrówko

  • 5. Data: 2010-10-13 10:03:31
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Nie widziałeś chyba żadnej maszyny elektronicznej. Poza kopiuj-wklej (a
    > i to chyba czasami było) pozostałe funkcje są realizowane. :-P

    Mnie uczono na elektronicznej, ale elektronika sprowadzała się tylko do
    poruszania czcionkami - bez żadnej pamięci, wyświetlaczy, automatycznych
    marginesów, kopiowania i wklejania. A niby to tylko 15 lat minęło... A w
    pracy można u mnie jeszcze znaleźć jakieś mechaniczne, z czego jedna
    była nawet ostatnio wykorzystywana.
    Z kolei jedna z pracownic (w wieku emerytalnym, więc większość życia
    praca z maszyną) od kilku tygodni pracuje w końcu na komputerze - ma
    problemy z obsługą myszy i generalnie, radzi tak sobie, ale pisanie...
    aż miło się patrzy.

  • 6. Data: 2010-10-13 12:05:27
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    ikov pisze:

    > problemy z obsługą myszy i generalnie, radzi tak sobie, ale pisanie...
    > aż miło się patrzy.

    Mysz odłączyć i skrótów klawiaturowych kazać sie nauczyć ;)

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-10-13 15:20:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 12:03:31 +0200, ikov napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > praca z maszyną) od kilku tygodni pracuje w końcu na komputerze - ma
    > problemy z obsługą myszy i generalnie, radzi tak sobie, ale pisanie...

    Klawiatura komputera tej pracownicy nie woła ratunku pod siłą uderzeń? :)

    [ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej ]
    [ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie. (JoeMonster.org) ]

  • 8. Data: 2010-10-13 15:44:58
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:19:42 +0200, ikov napisał(a):

> [...]
    > sumie to raczej tylko do wprowadzania a nie edycji) bez software,
    > monitora i klawiszów delete oraz backspace. A co gorsze - nie działa

    Backscape był. Cofał karetkę o 1 znak. Żeby zmazać znak, należało przełożyć
    wajchę, żeby czcionka nie uderzała w taśmę, podłożyć karteczkę z korektorem
    (biała kalka) i nacisnąć wymazywany znak (w razie konieczności całą
    czynność powtórzyć).
    --
    GLaF

  • 9. Data: 2010-10-14 02:01:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "OMSON" <o...@o...pl> wrote in message

    > Mysz odłączyć i skrótów klawiaturowych kazać sie nauczyć ;)

    Oby wszyscy programiści stosowali się dziś do zaleceń Microsoft
    to by się dało, ale niestety większość z nich olewa użytkowników
    którzy preferują skrótami klawiszowymi operować w programach.

  • 10. Data: 2010-10-14 05:03:59
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-14 04:01, Pszemol wrote:
> [...]
    > to by się dało, ale niestety większość z nich olewa użytkowników
    > którzy preferują skrótami klawiszowymi operować w programach.

    To kwewstia zawodowa, informatycy zazwyczaj psychologicznie odcięci są
    od świata, nie przejmuja się czymś takim jak usability ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/