  • Data: 2011-07-05 09:16:48
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-05 09:36, Andrzej Ława pisze:

    > Pewnie, ale wtedy można zrobić nalot CBŚ i chłopaki sobie normę akcji
    > wyrobią, statystyki się ładnie poprawi - czysty zysk.
    >
    > A praktyczne uczenie chemii w szkole to koszta.
    >
    > No i teraz jest moda na "walkę z terroryzmem". I chronienie obywateli
    > przed nimi samymi. A chemia praktyczna jest potencjalnie niebezpieczna...

    W której to książce było? Chyba coś "Między zabawą a fizyką"?
    Można było się dowiedzieć, jak zrobić czarny proch, paliwo rakietowe,
    utleniacze, itp. Robiło się to nawet w szkole.
    Mój były profesor, ś.p. Hilary B., nauczyciel jeszcze przedwojenny,
    wielce zresztą szanowany, mówił, że do lat bodajże 60-tych to na chemii
    w szkole robiło się nitroglicerynę, której kropelkę spyszczało się w
    klatce schodowej, aby młodzież _wiedziała_, jak to działa i
    _nie_próbowała_ robić w domu.

    A teraz to nawet porządnej saletry potasowej nie można kupić w sklepie
    ogrodniczym :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.