  • Data: 2011-07-03 23:34:33
    Temat: Re: Discovery Channel :-) :-(
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > robiąc sensację na
    > zgromadzonych naukowcach :-) :-) :-)

    Wiesz, mi wcale nie jest do smiechu, w TVP kazdy, kto odwazylby sie juz
    nawet nie zrobic program naukowy, ale chocby wspomniec cos o naukach
    scislych zostalby nie tylko wyrzucony z pracy, ale pewnie rozstrzelany.
    Programy naukowe nadawala TVP do 1989r i zaprzestala wraz ze smiercia
    nieodzalowanych panow Kurka i Kaminskiego.
    W TVN takich restrykcji nie ma, ale jak tamtejsi dziennikarze cos palna,
    to mozna zdechnac. Discovery nawet nie probuje byc programem naukowym, a
    raczej rozrywkowym, moga sie z niego uczyc co najwyzej dziennikarze
    wspomnianego TVNu.
    W szkole fizyka jest chyba dopiero w gimnazjum i to zdaje sie godzina
    tygodniowo, na chemii nie wolno przeprowadzac eksperymentow.
    Najbardziej dziwi mnie reakcja ludzi w dowolnym towarzystwie: jak ktos
    wykaze sie brakiem znajomosci elementarnych praw fizyki to jest kul,
    dzezi, ziom itd., jak ktos stwierdzi, ze obrazy Witkacego to bazgranina
    narkomana, to swiete oburzenie.
    Hitler chcial z Polakow zrobic tania sile robocza do prostych prac
    - takich tumanistow. Cale szczescie, ze sa jeszcze ludzie, ktorzy temu
    planowi sie sprzeciwiaja i ze mimo tej pogardy dla wiedzy ze strony
    mediow i szkol, ludzie sa "glodni" wiedzy - ot chocby tlumy na piknikach
    naukowych czy w Centrum Nauki Kopernik.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa