-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagv234.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Date: Fri, 31 Mar 2023 22:02:22 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <knxzsp8jg8iv.dlidfw8abjbj$.dlg@40tude.net>
References: <64130fa2$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
<tvtt9v$h57$1$kolczan@news.chmurka.net>
<5903034359$20230328085828@squadack.com>
<tvukq6$vjd$1$kolczan@news.chmurka.net>
<7762031527$20230329154818@squadack.com>
<1k987reo74315$.17beax8pulmmn$.dlg@40tude.net>
<u01hi7$m13$4$Cav@news.chmurka.net>
<k...@4...net>
<u031sd$jvg$1$Cav@news.chmurka.net>
<64251965$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<u04jjr$4me$1$Shrek@news.chmurka.net>
<tcum799yirvq$.fake9on8w0a.dlg@40tude.net>
<u068pd$ck5$2$Shrek@news.chmurka.net>
<u06apu$ck5$3$Shrek@news.chmurka.net>
<p64nj78e7txo$.1c05rzu8e6l9u$.dlg@40tude.net>
<u06s3n$jph$5$Shrek@news.chmurka.net>
<1x4clpgl1gnhx$.wiw4hopxdowv$.dlg@40tude.net>
<u073kl$jph$13$Shrek@news.chmurka.net>
<1eog3hurwdjq6$.15f9vtmkqqdq4.dlg@40tude.net>
<u07chs$2jd$2$Shrek@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.177.234";
logging-data="8522"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712603
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 31 Mar 2023 21:33:16 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 31.03.2023 o 21:02, J.F pisze:
>>> Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
>>> polski rynek i poszli gdzie indziej.
>>
>> Czyli sie nie oplacalo.
>> Nie mieli dochodow ze sklepiku :-)
>
> Albo gdzie indziej opłacało się bardzej.
No to polską siec mogli zostawic.
>> Ale w 15 minut łądują na 200 km.
> Ale raz na rok:P
>
>> ile dziennie przejezdzasz po Warszawie?
> Średnio 35km.
No to widzisz - 15 minut starczy na tydzien.
Zabraknie tylko 51 tygodni :-)
>>> Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
>>> wieżowca:P
>>
>> A po co mu w umiarkowanie cieply dzien ? :-)
>
> Jak to biurowiec to w większości do biurowania, czyli niczego
> konkretnego:P Windy, klimatyzacja, pompy, wentylacja, hemoblobina - taka
> sytuacja:P
Windy duzo nie biorą, klimatyzacja ... dlatego pisalem o umiarkowanie
cieplym dniu.
> Jak poważnie chcesz wiedzieć to przyjmuje się 80W/m2 dla biur - łącznie
> z HVAC. Co ciekawe w biurach klasy A+ chcą więcej a jednocześnie chcą
> mieć BREAM bo to modne. Więc trzeba podpisać z dostawcą umowę, że mądre
> elektrony z paneli i wiatraków płyną akurat do tego biurowca. Mądre,
> tresowane elektrony.
Z drugiej strony - jak on sie wywiaze i zalatwi OZE odpowiedniej mocy
i wydajnosci ... to jakos tak bedzie.
> Co prawda tymi samymi koń w tym czasie ładuje
> samochód ale mondrzejsze o tym nie wspominać bo to wcale niepodobna
> jest:P
Dopoki nie rozp* tradycyjnej energetyki, to oszczednosci jednak bedą.
> A i zasadzić trochę roślinek - ale koniecznie tych brzydkich, bo
> za brzydkie jest więcej punktów;)
>
>>> I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
>>
>> trudno powiedziec, bo tego nie pokazują.
>> Na 170 mil.
>
> Ile konkretnie kWh, bo zasięgi to bywają różne. Ale nie zaskoczyło cię,
> że pokzują zasieg, do którego musisz mieć wiedzę ile KWh ma bateria a
> nie pokazano tego KWh?
gdzies te kWh głebiej schowane.
Moze klienta nie interesuja kWh, a bardziej mile.
Zastanawia mnie tylko czemu tak schowane i czemu nie pokazac obu na
tym wielkim ekranie ... lepiej klientowi nie pokazywac sprawnosci
baterii?
> A zasięg to jaki - katalogowy, średni dla tego
> egzemplarza, na podstawie zużycia na ostatnich 10 milach? Tyle pytań,
> tak mało odpowiedzi - a wystarczyło kWh pokazać;)
>
>>> Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
>>> "przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
>>
>> PRzewod w baterii tez plynem chlodzony ..
>
> Nie ma znaczenia - ten "hipotetyczny cieńszy na mniejszy prąd" też był
> chłodzony. Ma popłynąć większy prąd bedzie większy przewód potrzebny.
Owszem, ale nie taki znow gruby :-)
>>> Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
>>> butle z LPG.
>>
>> No ale w tym wlasnie problem - kupujesz auto z nowiutką baterią, i za
>> chwile wymieniają ci na starą ... to nie interes.
>
> Kupujesz auto bez baterii i w sumie na jaką ci wymieną to nie twój
> problem.
No to to wlasnie proponowalem.
Auto bez baterii i umowa z jakąs sieci bateryjną.
> Najwyżej będziesz miał mniejszy zasięg do natępnego
> "tankowania". Gorzej jak się zapali, to będą się przerzucać czy wina
> samochodu czy baterii - no ale przecież się nie palą:P
Mozna dorobic system szybkiego odrzucania :-)
Ale co bedzie, jak to auto sie zapali i uszkodzi cudzą baterie ? :-)
>>>> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
>>>
>>> Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
>>> zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
>>
>> Jak sie chinczycy zmotoryzują ...
>
> Oj tam oj tam. Przecież się dopiero motoryzować będą to po co mialiby
> wybierać jakąś przestarzałą technologię spalinową z samymi wadami, skoro
> mogą od razu iść w super hiper zajebiste elektyki, które ładują się w
> piec minut
Ktos u nich pomyslal i tak jakoś własnie idą.
Moze ocenili, ze ropy nie mają, moze ich smog przekonał,
a moze zdobędą doswiadczenie u siebie, a potem żegnaj Mercedesie ...
>>>> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
>>>> Gdzies w czasach Pola chyba.
>>>
>>> I co wymyślili?
>>
>> A nie pamietam, zresztą studium - kilka pomysłow mogli dac, albo zaden
>> - tylko problem przestudiowac.
>
> A wyszło jak mówiłem - nie masz elektryka, masz w chuj drogi prąd i
> dopłacasz do zakupu koniowi, który uważa cię za hejtera:P
No ale akcyzy w tym ciagle za mało.
Nie starczy na inne cele.
>>> E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
>>> zmienić to byłyby zakazane":P
>>
>> szczegolnie w UE ?
>
> Wszędzie. Moim zdaniem najbardziej w stanach. W sumie i tak jestem już
> szurem, nieszczepem, płaskoziemcą i antysemitą więc w sumię mogę
> napisać, tylko nikomu nie mów! Wydaje mi się że z tym deepstate jest coś
> na rzeczy;)
Ale z drugiej strony - moze nalezy pochwalic ze partia sie zmienia, a
rządzenie tylko niewiele. Stabilne rządy :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.23 22:20 Shrek
- 31.03.23 22:47 J.F
- 31.03.23 23:21 Shrek
- 31.03.23 23:21 J.F
- 31.03.23 23:25 Shrek
- 31.03.23 23:41 J.F
- 01.04.23 02:23 Cavallino
- 01.04.23 02:29 Cavallino
- 01.04.23 02:33 Cavallino
- 01.04.23 02:36 Cavallino
- 01.04.23 02:37 Cavallino
- 01.04.23 09:10 Shrek
- 01.04.23 09:17 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=