-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Date: Fri, 31 Mar 2023 19:01:09 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <u073kl$jph$13$Shrek@news.chmurka.net>
References: <64130fa2$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
<tvevk4$kti8$1@dont-email.me> <2566172847$20230322150506@squadack.com>
<tvfo0h$p4ko$1@dont-email.me> <3295958046$20230326133942@squadack.com>
<tvtt9v$h57$1$kolczan@news.chmurka.net>
<5903034359$20230328085828@squadack.com>
<tvukq6$vjd$1$kolczan@news.chmurka.net>
<7762031527$20230329154818@squadack.com>
<1k987reo74315$.17beax8pulmmn$.dlg@40tude.net>
<u01hi7$m13$4$Cav@news.chmurka.net>
<k...@4...net>
<u031sd$jvg$1$Cav@news.chmurka.net>
<64251965$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<u04jjr$4me$1$Shrek@news.chmurka.net>
<tcum799yirvq$.fake9on8w0a.dlg@40tude.net>
<u068pd$ck5$2$Shrek@news.chmurka.net>
<u06apu$ck5$3$Shrek@news.chmurka.net>
<p64nj78e7txo$.1c05rzu8e6l9u$.dlg@40tude.net>
<u06s3n$jph$5$Shrek@news.chmurka.net>
<1x4clpgl1gnhx$.wiw4hopxdowv$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 31 Mar 2023 17:01:09 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
posting-host="83.142.196.21"; logging-data="20273";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.9.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1x4clpgl1gnhx$.wiw4hopxdowv$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712597
[ ukryj nagłówki ]W dniu 31.03.2023 o 18:18, J.F pisze:
>> Tak - ale to nie jest graniczenie techniczne. Kiedyś były samoobsługo
>> neste, ale się nie przyjęły - widać pytanie o hotdoga albo kawe i
>> dodatkowa minuta nie jest wystarczająco wkurwiające.
>
> No nie - tankowałem.
> Neste sie jakos nie oplacały,
Niekoniecznie. Po prostu stwierdzili że nie opłaca im się inwestować w
polski rynek i poszli gdzie indziej.
>> No dokładnie - spróbuj warunki na megawat dostać, to zobaczysz że nie
>> tak łatwo się da, nie wszędze i nie w dużej ilości. Warszawskie duże
>> wieżowce mają po kilka megawatów. 10-15 takich ładowarek i masz moc 200
>> metrowgo biurowca.
>
> Metro bierze wiecej :-)
Nie mogę znaleźć aktualnych, ale w 2018 roku metro brało 400 MhW
dziennie. Powiedzmy że jeździ średnio przez 18 godzin dziennie 22MW.
Tyle co 100 ładowarek 250kWh.
A teraz liczymy w drugą stronę - 1 ładowarka "obsługuje" powiedzmy 4
samochody na godzinę, "ładowarko-doba" trwa nieco krócej, bo ludzie
którzy mają samochody zazwyczaj pracują i śmią, więc weźmy pi razy oko
12 godzin. Jedna ładowarka obsłuży 4*10 - 40 samochodów dziennie.
Powiedzmy że w nocy też jacyś desperaci będą sporadycznie w nocy ladować
- niech będzie pięćdziesiąc. razy 100 - pieć tysięcy samochodów. Gdzieś
tyle mogą obsłużyć samochodów ładowarki o mocy metra warszawskiego. W
warszawie mamy pewnie gdzieś koło 1,5M samochodów - przy założeniu że
wymieniamy 1:1 wystarczy dla każdego raz na 300 dni. Aż ciężko uwierzyć.
To obrazuje skalę problemu.
> I jak widac - wiezowce dostaja, to i ładowarka moze dostac.
Dostają bo nikt dotąd nie postawił powiedzmy dwustu 200m wieżowców w
centrum.
> Albo moze stac w wiezowcu.
Ale jak moc dla wieżowca skonsumujesz w ładowarce to nie będzie dla
wieżowca:P
>> Tu żeby
>> rzeczywiście naładować szybko aku musisz mieć to na maxa przez powiedzmu
>> 10 minut. Zagotowałoby się, więc będzie ograiczać. Te 200-300kW
>> ładowania są tylko na papierze.
>
> No tak nie całkiem - filmy dawałem.
I ile tam dokładnie tych kWh wchodziło w te 15 minut?
>> Były - ale one słabo ładują - te dużej mocy są AC. W DC będziesz miał
>> jeszcze większe prądy.
>
> Bateria ma 800V
Ale napięce ładowania w DC było niższe - nie wiem czemu - pewnie starsza
technologia i już jej nie rozwijają, bo przeszli na AC.
>> Pewnie tak - może nawet i tak to jest zrobione (brzmi sensownie). Ale
>> znów - musisz mieć okablowanie które wytrzyma długotrwałe obciążenie
>> takimi pradami - od wtyczki do samych ogniw baterii. To waży. I kosztuje.
>
> bateria płynem chłodzona ...
Czym by nie była chłodzona, do większego prądu potrzebny jest większy
"przewód". Ten mniejszy też był chłodzony płynem.
>>> Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
>> A spekulanci będą inwestować w baterię a nie nieruchomości;)
>
> Byc moze ... samochod bedzie tanszy, bo bez baterii, w salonie
> podpisujesz cyrograf z wybraną siecią ...
Albo po prostu podjeżdzasz na stację i tyle - tak jak teraz wymienisz
butle z LPG.
Skoro łunia może zakazać elektryków to może i nakazać standard baterii.
>> A ja przypomnę, że kończy się mniej więcej tyle razy co świat i
>> zidentyfikowanych zasobów mamy coraz więcej - nawet uwzględniając
>> zwiększenie zużycia obecne zidentyfikowane zasoby wystarczają na dłużej
>> niż analogiczne 50 lat temu.
>
> No i na ile ci tej ropy starczy? 50 lat, 100 ?
Obecnie szacuje się że na 70 - ale póki co odkrywamy więcej niż
zużywamy. Należy jednak dodać że w latach 80 szacowano je na 30:P
>> Znaczy zrobił studium, żeby namawiać ludzi na wymiane pieców i
potem ich
>> zakazać?
>
> Nie, zamówili studium jak samochody rozliczac.
> Gdzies w czasach Pola chyba.
I co wymyślili?
>> A ja ci mówię, że zapłacisz tą akcyzę najpier w prądzie konsumenckim (bo
>> można używać do celów napędowych, więc się należy), potem w akcyzie od
>> zakupu samochodu, potem w podatku drogowym, jak "dobrze" pójdzie to za
>> eski a na końcu jeszcze raz przy ładowarce. Podaj jeden powód dla
>> którego miałoby być inaczej:P
>
> Wybory ...
E tam... Zaczynam się składniać do tego że "jakby wybory miały coś
zmienić to byłyby zakazane":P
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.23 19:13 Shrek
- 31.03.23 21:02 J.F
- 31.03.23 21:33 Shrek
- 31.03.23 22:02 J.F
- 31.03.23 22:20 Shrek
- 31.03.23 22:47 J.F
- 31.03.23 23:21 Shrek
- 31.03.23 23:21 J.F
- 31.03.23 23:25 Shrek
- 31.03.23 23:41 J.F
- 01.04.23 02:23 Cavallino
- 01.04.23 02:29 Cavallino
- 01.04.23 02:33 Cavallino
- 01.04.23 02:36 Cavallino
- 01.04.23 02:37 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=