-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagv234.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
Date: Fri, 31 Mar 2023 15:52:23 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <p64nj78e7txo$.1c05rzu8e6l9u$.dlg@40tude.net>
References: <64130fa2$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
<tv4uga$2jab8$1@dont-email.me> <1...@m...org>
<tvevk4$kti8$1@dont-email.me> <2566172847$20230322150506@squadack.com>
<tvfo0h$p4ko$1@dont-email.me> <3295958046$20230326133942@squadack.com>
<tvtt9v$h57$1$kolczan@news.chmurka.net>
<5903034359$20230328085828@squadack.com>
<tvukq6$vjd$1$kolczan@news.chmurka.net>
<7762031527$20230329154818@squadack.com>
<1k987reo74315$.17beax8pulmmn$.dlg@40tude.net>
<u01hi7$m13$4$Cav@news.chmurka.net>
<k...@4...net>
<u031sd$jvg$1$Cav@news.chmurka.net>
<64251965$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<u04jjr$4me$1$Shrek@news.chmurka.net>
<tcum799yirvq$.fake9on8w0a.dlg@40tude.net>
<u068pd$ck5$2$Shrek@news.chmurka.net>
<u06apu$ck5$3$Shrek@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.177.234";
logging-data="27536";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712582
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 31 Mar 2023 11:57:18 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 31.03.2023 o 11:22, Shrek pisze:
>> W dniu 31.03.2023 o 11:11, J.F pisze:
>>
>>>> Z naciskiem na prawie - samo tankowanie LPG to 2-2,5 minuty.
>>>
>>> Kiedys IMHO ciut dluzej. Z szukaniem stacji jeszcze dluzej.
>>> Kolejka tez potrafi być.
>>
>> Sprawdziłem kiedyś - pod instrybutorem pusto, niewielka kolejka - 4 minuty.
>
> I jeszcze jedno - nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby trwało to
> tyle co samo zatankowanie.
Kiedys jednak trwalo ciut dlużej, moze z powodu obsługi.
> To że trzeba iść do kasy jest powodem
> biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
> terminal przy instrybutorze.
Owszem, ale w Polsce jakos nie są instalowane.
Klient musi przez sklepik przejsc ?
> Natomiast czas ładowania wynika z powodów
> technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
> ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
> prostu większą (sieć),
Widzisz jakie są ładowarki - 250kW, 350kW ... u nas na razie to jest
problem "trzeba założyc większą sieć".
A jak sie juz załozy, to wtedy wychodzi, ze bateria po chwili
ogranicza moc bardziej.
> pod drugie większy prąd to większe przekroje
> magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po
No ale chcesz miec 200kW pod pedałem :-)
> trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
> co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
> niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
> ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.
Ale to juz chyba ładowarki DC.
A w samochodzie ... masz falownik podobnej mocy.
Moze i prostować potrafi ...
> Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie
Jest możliwe, ale IMO - będzie trudno zorganizować.
Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...
> będzie traktowane jak bimbrownictwo (oczywiście prąd od tego już nie
> stanieje).
Szczególnie, jak sie podatek dołoży :-)
> Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
> się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
> chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
> ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza.
A ja przypomne, ze ropa sie kiedys skonczy.
O lodowcach nie wspominając ...
> Tym co
> piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
> była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
> gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
> Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
> wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
> na tani prąd bez akcyzy:P
No, nasz rząd to przewidział dawno temu, i stosowne studium zrobil.
Akcyzę mozna zaplacic z góry przy zakupie wzorem Danii, albo
co roku w podatku drogowym, albo od km w/g zaplombowanego drogomierza,
kamer na drogach, GPS czy aplikacji w komórce ... a teraz kazdy unijny
samochod ma komórke ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.23 15:53 J.F
- 31.03.23 15:56 J.F
- 31.03.23 16:47 Cavallino
- 31.03.23 16:50 Cavallino
- 31.03.23 16:52 Shrek
- 31.03.23 16:58 Shrek
- 31.03.23 17:04 Shrek
- 31.03.23 17:06 Shrek
- 31.03.23 18:05 J.F
- 31.03.23 18:12 Shrek
- 31.03.23 18:18 J.F
- 31.03.23 18:19 J.F
- 31.03.23 18:20 J.F
- 31.03.23 18:54 io
- 31.03.23 19:01 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=