-
111. Data: 2019-10-10 07:33:54
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
> Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się
> znasz).
Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia
od początku ;-)
z
-
112. Data: 2019-10-10 07:36:06
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
> Jak sobie chcesz. Jak dla mnie dizel do miasta to aoptymalne rozwiązanie.
Jeździłem przez 5 lat 1,4 D4D. Gdyby nie rdza i potrzeba większego
byłbym dalej zadowolony ;-)
-
113. Data: 2019-10-10 09:53:44
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2019-10-09 o 17:40, Shrek pisze:
> W dniu 09.10.2019 o 15:39, s...@g...com pisze:
>
>> No Tak samo jak Marks jest. Tez nie wybrali go w zadnych wyborach.
>>
>> Ty o gruszce ja o pietruszce. Widze ze trudno jest sie skupic na
>> slowie pisanym.
>> Napisalem ze jest dobrym odniesieniem w zakresie pogladow. Ale widze
>> ze nie umiesz rozgraniczyc mysli.
>
> Krul nie jest dobrym punktem odniesienia, bo utopie z definicji są
> słabym punktem odniesienia.
Albo nie wiesz, co król mówi, albo nie rozumiesz słowa utopia.
--
Liwiusz
-
114. Data: 2019-10-10 11:14:00
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
> Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
> On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
> [...]
>> Ale fakt, IMO dizel z manualną
>> skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
>> okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.
>
> Benzyna z manualem lepsza ?
>
>> Ale z drugiej
>> strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
>> osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
>> benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
>> sprawdzić.
>
>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>> wchodzi na obroty.
>
> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>
Ale co tam jest na tym papierze?
Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
o dynamice samochodu.
Tylko taki wykres się liczy:
http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
-
115. Data: 2019-10-10 12:23:44
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
> Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
> On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
> [...]
>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>>> wchodzi na obroty.
>
>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>
>Ale co tam jest na tym papierze?
>Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic
>nie mówią
>o dynamice samochodu.
>Tylko taki wykres się liczy:
>http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tun
ingu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
Eee tam.
Na papierze jest:
-czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
-czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
-czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi
troche zamieszania wprowadzaly.
Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
przydalo.
J.
-
116. Data: 2019-10-10 14:47:26
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: p...@g...com
Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
wyrownywalo .
ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby mialo byz nizsze
spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co pokazalby teraz WLTP
kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np 1.2 TSI 105 KM
benzynke, minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI ponizej
tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal dyskomfort :-)
-
117. Data: 2019-10-10 15:50:52
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
>> Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9e0ba5$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
>> On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
>> [...]
>>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>>>> wchodzi na obroty.
>>
>>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>>
>> Ale co tam jest na tym papierze?
>> Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
>> o dynamice samochodu.
>> Tylko taki wykres się liczy:
>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>
> Eee tam.
> Na papierze jest:
> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:
https://ibb.co/YNPTNPG
Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.
-
118. Data: 2019-10-10 16:06:21
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9e28a5$0$512$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 09.10.2019 o 19:48, kk pisze:
>> LOL. Człowiek który nigdy nie miał realnego wpływu na politykę i
>> nawet wywalili go z partii o jego własnym nazwisku miałby być
>> punktem odniesienia?
Zaraz zaraz ... Korwin przetrwal, a jego byla partia przetrwala ? :-)
>>Równie dobrze punktem odniesienia mogłby być paździoch z
>>kiepskich:P
Ciekawe ... jakby tak zaczal uprawiac propagande wyborcza ... jaki
mialby wplyw.
Oglądalnosć chyba ma :-)
J.
-
119. Data: 2019-10-10 17:27:19
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d9f373d$0$539$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5d9ef659$0$31100$6...@n...neostrad
a.pl...
>> [...]
>>>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek
>>>>> wolniej
>>>>> wchodzi na obroty.
>>
>>>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>>
>>> Ale co tam jest na tym papierze?
>>> Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry
>>> nic nie mówią
>>> o dynamice samochodu.
>>> Tylko taki wykres się liczy:
>>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>
>> Eee tam.
>> Na papierze jest:
>> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
>Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika
>pojazdu:
>https://ibb.co/YNPTNPG
Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i
jakis sens ma.
>Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
>Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.
Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy
danymi predkosciami.
Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)
J.
-
120. Data: 2019-10-10 17:36:40
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1ae433ba-7bd6-40fe-bc23-4875e7303005@go
oglegroups.com...
>Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
>setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
>wyrownywalo .
>ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby
>mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co
>pokazalby teraz WLTP
Nie wiem czy zaluguje na nazwe nieudany eksperyment.
Przeplywomierz chyba mial, turbiny nie mial.
Ot, "podstawowy" tani diesel, o malej mocy ... ale jak klient
akceptuje 60KM benzynowy, to i SDI pojezdzi.
Tym niemniej efekt papierowy byl - diesel bez turbiny rozpedza auto
znacznie dluzej niz silnik benzynowy o tej samej mocy.
Czy tu winna wieksza masa auta w ogole, czy wieksza masa czesci
ruchomych silnika, czy ch-ka momentu - to juz nie wiem.
Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.
>kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np
>1.2 TSI 105 KM benzynke,
W jakim sensie - dynamika ?
>minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI
>ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal
>dyskomfort :-)
Tych TS(F)I nie znam, ale tak ogolnie to nowe auta jakos rosna.
Wymiary wieksze, masa wieksza ... i moc silnia tez wieksza.
J.