  • 31. Data: 2010-07-12 23:37:47
    Temat: Re: Diesel na LPG ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciek wrote:

    > W ciągnikach siodłowych na przykład ten chiptunning?

    A dlaczego nie? Są nawet firmy, które się w tym specjalizują. Pogooglaj
    to znajdziesz bez problemu.

  • 32. Data: 2010-07-12 23:39:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    bartekk wrote:

    > Jest to silnik 3.0 po zmianie głowicy, głównym paliwem jest sprężony gaz
    > ziemny + 15 litrów PB95 jako paliwo zapasowe. W przypadku tej zmiany

    I to jest Twoim zdaniem nadal diesel?

    > Drugim rozwiązaniem które można zastosować to dodatek CNG do tlenu które
    > jest spalane razem z ON, zamiast robić chiptuning można zastosować takie
    > rozwiązanie a samochód dostanie kilka koni dodatkowo.

    I kilkadziesiąt kg. Rewelacyjny pomysł.

  • 33. Data: 2010-07-12 23:44:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    to pisze:

    > Jechałem kiedyś busem (chyba) na CNG, ale to raczej była przerobiona
    > benzynówka. Silnik pracował jak benzynowy, był prawie bezgłośny.

    To nie jest wiarygodne kryterium ;)

    Jak dobrze popracujesz nad wyciszeniem, to i diesel będzie cichutki.

    I odwrotnie ;->

  • 34. Data: 2010-07-12 23:59:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To nie jest wiarygodne kryterium ;)
    >
    > Jak dobrze popracujesz nad wyciszeniem, to i diesel będzie cichutki.
    >
    > I odwrotnie ;->

    Charakterystyczny dźwięk diesla i tak pozostanie, chyba, że wyciszysz
    całkowicie. Ale mniejsza o to, bo prawdopodobieństwo, że ktoś po
    przeróbce na gaz wpakował 10x tyle wytłumienia co było jest raczej
    bliskie zeru. Moja pierwsza myśl była taka, że to pewnie benzynówka, a
    druga, ze pewnie na gaz. ;)

  • 35. Data: 2010-07-13 01:29:40
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy da się przerobić diesla na LPG,
    > tak żeby to działało ?
    >
    > jaką to ma wtedy moc ?
    >
    > pozdrawiam!

    Ok, nie wiem komu odpisywać to odpisze sobię :)

    chodzi o zwykłe osobowe auto z małym dieslem.

    Idee mam taką, kupić takie coś (wiem ze się tego silnika nie kupuje):
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C137289
    68

    I go przerobić na LPG !!!

    Czy to w ogóle ma jakiś sens i czy da się zrobić tanio ?
    z tych 177 koni na przykład można zrobić 270 ?

    Generalnie tu chodzi o to żeby wszystko >>>>tanio<<<< było ale
    chyba z tego co widzę to się nie da.

    Ale to taki dziwny pomysł po tym jak się reno benzyna 3.5 popsuła
    po zagazowaniu, tz. trochę jeszcze działa.

    a ja mam jeszcze ~8kkm i zmieniam (oby) moje którym jeżdżę
    na "diesla w lpg" i z daleka od jakiegokolwiek volvo na 3 lata :)

    pozdrawiam.

  • 36. Data: 2010-07-13 11:20:41
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Treści też tam żadnej nie było, ponad luźną wzmiankę o tym, co usłyszał
    > kiedyś w tvn turbo.

    Przestań pluć jadem. Gówno do powiedzenia w temacie miałeś, a jednak chętnie
    zabrałeś głos. Skąd wiesz, co facet chce przerobić i dlaczego?

    Jurand.

  • 37. Data: 2010-07-13 11:43:09
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-12 12:09, Adam Szewczak pisze:
    > "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał

    > Dlatego jest to oplacalne w przypadku transportu masowego a nie w
    > przecietnym samochodzie osobowym.

    Dlatego też nie przerabia się partyzancko pojedynczych egzemplarzy
    , a zamawia się u producenta wersję na CNG (najlepiej całego pojazdu).
    Stołeczne MZA prowadzą z MAN-em rozmowy (oczywiście przy wsparciu
    Ratusza), które mają zaowocować umową na 80 autobusów tym pędzonych
    oraz uzupełnieniem infrastruktury technicznej - chyba zajezdnia
    Redutowa.

  • 38. Data: 2010-07-13 18:30:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-12 11:29, bartekk pisze:
    > Tutaj masz ciężarówkę przerobioną na CNG:
    > http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/78-i
    -2010/213-iveco-daily-np.html

    > Jest to silnik 3.0 po zmianie głowicy, głównym paliwem jest sprężony
    > gaz ziemny + 15 litrów PB95 jako paliwo zapasowe.

    LOL - przez grzeczność oczywiście nikt nie zauważył, że do już nie jest
    żaden Diesel, tylko regularny Otto.

    > Drugim rozwiązaniem które można zastosować to dodatek CNG do tlenu
    > które jest spalane razem z ON, zamiast robić chiptuning można
    > zastosować takie rozwiązanie a samochód dostanie kilka koni dodatkowo.

    To akurat jest kretynizmem - już lepiej i taniej będzie zastosować
    tutaj dodatek LPG do powietrza, tak jak to robią w UK by obniżyć
    zużycie ON, które jest niestety drogie.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 39. Data: 2010-07-14 14:09:31
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-07-12 23:37, to pisze:

    > A dlaczego nie? Są nawet firmy, które się w tym specjalizują. Pogooglaj
    > to znajdziesz bez problemu.

    a może ty wygóglasz nam i się pochwalisz Jelczem, Autosanem a może nawet starym
    Ursusem
    "scipowanym" ?

  • 40. Data: 2010-07-14 21:49:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    komar wrote:

    > a może ty wygóglasz nam i się pochwalisz Jelczem, Autosanem a może nawet
    > starym Ursusem "scipowanym" ?

    W jakim celu?