-
21. Data: 2019-12-12 17:17:42
Temat: Re: Diesel
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-12-2019 o 03:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "Cavallino" qsqjt7$ra4$1$C...@n...chmurka.net
>
>> VW właśnie odwraca trend i przechodzi na tylny napęd w ID3.
>> Z kolei BMW właśnie w modelu 1 zmieniło na przedni.
>
> Bo jest tańszy.
Nie tylko.
Ma kupę innych zalet i praktycznie nie ma żadnej z wad RWD.
-
22. Data: 2019-12-12 17:19:30
Temat: Re: Diesel
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-12-2019 o 03:55, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "Cavallino" qsqc78$o6h$1$C...@n...chmurka.net
>
>> Ale to nie ma związku z marką, tylko z tylnym napędem.
>> Nie nadającym się totalnie na zimę.
>
> Jeździłeś RWD czy wiesz z opowiadań?
Jeździłem - kilka pierwszych aut którymi jeździłem było właśnie RWD.
Mój największy zimowy koszmar wiąże się właśnie z takim wynalazkiem.
Opanowanie FWD było później już bułką z masłem, nawet na śliskim, bo sam
nie skręcał do rowu.
-
23. Data: 2019-12-12 19:02:56
Temat: Re: Diesel
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A Cavallino to obchodzi.
-----
> A ch... cię to obchodzi.
-
24. Data: 2019-12-12 20:01:50
Temat: Re: Diesel
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-12-12 17:17, Cavallino wrote:
[...]
> Nie tylko.
> Ma kupę innych zalet i praktycznie nie ma żadnej z wad RWD.
Tylko jakimś dziwnym trafem nie ma fajnych aut z FWD. :-D Kiedyś przy
jakiejś innej dyskusji wspomniałem o hot-hatchach, ale wspomniałem też,
że mają poważną wadę konstrukcyjną w postaci FWD właśnie.
Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.
-
25. Data: 2019-12-12 22:27:13
Temat: Re: Diesel
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-12-2019 o 20:01, JDX pisze:
> Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
> przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
> wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.
Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.
-
26. Data: 2019-12-13 02:12:32
Temat: Re: Diesel
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Cavallino" qsubbe$dgu$1$C...@n...chmurka.net
> Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.
Teorie:
Może warto prowadząc, czuć prowadzony samochód?...
Może nie warto dopuszczać do sytuacji, gdy samochód
prowadzi jeźdźca? ;)
- W trakcie przyspieszania przód jest odciążany a tył
jest dociążany, dlatego IMO warto dać więcej KM na
tylną oś podczas przyspieszania...
- Kołami skrętnymi są zazwyczaj ;) koła przednie,
dlatego IMO warto dać napęd na koła tylne, by
zmniejszyć siły działające na opony...
-=-
Praktyka:
Kilkaset (wiem -- inni 10 razy więcej niż ja) kkm przejechałem
z RWD bez zaliczania rowów. Nie wiem, czym jest jazda z FWD bez
buksowania przednich kół, choć z FWD zaliczyłem 10 razy mniej km
niż z RWD...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/
-
27. Data: 2019-12-13 06:13:49
Temat: Re: Diesel
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-12-12 22:27, Cavallino wrote:
> W dniu 12-12-2019 o 20:01, JDX pisze:
>
>> Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
>> przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
>> wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.
>
> Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.
Nie przypominam sobie. Raz mi tył trochę zarzuciło przy wyprzedzaniu na
pozostałościach zbitego śniegu i tyle. Nawet nogi z gazu nie zdjąłem.
Aha, i jeszcze odnośnie wad FWD - padające przeguby to IMO ogroooomny
problem.
-
28. Data: 2019-12-13 17:27:05
Temat: Re: Diesel
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-12-2019 o 06:13, JDX pisze:
> On 2019-12-12 22:27, Cavallino wrote:
>> W dniu 12-12-2019 o 20:01, JDX pisze:
>>
>>> Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
>>> przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
>>> wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.
>>
>> Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.
> Nie przypominam sobie.
A ja tak i mi wystarczy po życia kres.
-
29. Data: 2019-12-13 21:50:53
Temat: Re: Diesel
Od: j...@i...pl
On Wed, 11 Dec 2019 08:59:06 +0100, Poldek <p...@i...eu>
wrote:
>W Mini są silniki BMW.
Albo PSA.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
30. Data: 2019-12-13 21:54:43
Temat: Re: Diesel
Od: j...@i...pl
On Thu, 12 Dec 2019 08:45:12 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
>Z drugiej strony, od niedawna Mercedes oferuje wersję jakiegoś
>dostawczaka z przednim napędem.
Sprinter.
Crafter, obecnie produkowany przez Renault, też już jest FWD.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t