  • 21. Data: 2019-12-12 17:17:42
    Temat: Re: Diesel
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > "Cavallino" qsqjt7$ra4$1$C...@n...chmurka.net

    > Bo jest tańszy.

    Nie tylko.
    Ma kupę innych zalet i praktycznie nie ma żadnej z wad RWD.

  • 22. Data: 2019-12-12 17:19:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > "Cavallino" qsqc78$o6h$1$C...@n...chmurka.net

    > Jeździłeś RWD czy wiesz z opowiadań?

    Jeździłem - kilka pierwszych aut którymi jeździłem było właśnie RWD.
    Mój największy zimowy koszmar wiąże się właśnie z takim wynalazkiem.

    Opanowanie FWD było później już bułką z masłem, nawet na śliskim, bo sam
    nie skręcał do rowu.

  • 23. Data: 2019-12-12 19:02:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A Cavallino to obchodzi.

    -----

  • 24. Data: 2019-12-12 20:01:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-12 17:17, Cavallino wrote:
    [...]
    > Nie tylko.
    > Ma kupę innych zalet i praktycznie nie ma żadnej z wad RWD.
    Tylko jakimś dziwnym trafem nie ma fajnych aut z FWD. :-D Kiedyś przy
    jakiejś innej dyskusji wspomniałem o hot-hatchach, ale wspomniałem też,
    że mają poważną wadę konstrukcyjną w postaci FWD właśnie.

    Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
    przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
    wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.

  • 25. Data: 2019-12-12 22:27:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-12-2019 o 20:01, JDX pisze:

    > Z takich codziennych problemów: buksowanie kół przy dynamicznym ruszaniu
    > przy odrobinie wilgoci (np. mżawka w środku lata) w FWD jest dosyć
    > wkurwiające i uważam to za poważną wadę tego typu napędu.

    Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.

  • 26. Data: 2019-12-13 02:12:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cavallino" qsubbe$dgu$1$C...@n...chmurka.net

    > Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.

    Teorie:

    Może warto prowadząc, czuć prowadzony samochód?...
    Może nie warto dopuszczać do sytuacji, gdy samochód
    prowadzi jeźdźca? ;)

    - W trakcie przyspieszania przód jest odciążany a tył
    jest dociążany, dlatego IMO warto dać więcej KM na
    tylną oś podczas przyspieszania...

    - Kołami skrętnymi są zazwyczaj ;) koła przednie,
    dlatego IMO warto dać napęd na koła tylne, by
    zmniejszyć siły działające na opony...

    -=-

    Praktyka:

    Kilkaset (wiem -- inni 10 razy więcej niż ja) kkm przejechałem
    z RWD bez zaliczania rowów. Nie wiem, czym jest jazda z FWD bez
    buksowania przednich kół, choć z FWD zaliczyłem 10 razy mniej km
    niż z RWD...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-12-13 06:13:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-12 22:27, Cavallino wrote:

    > Ale do rowu nie ściągnie, w przeciwieństwie do RWD.
    Nie przypominam sobie. Raz mi tył trochę zarzuciło przy wyprzedzaniu na
    pozostałościach zbitego śniegu i tyle. Nawet nogi z gazu nie zdjąłem.

    Aha, i jeszcze odnośnie wad FWD - padające przeguby to IMO ogroooomny
    problem.

  • 28. Data: 2019-12-13 17:27:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-12-2019 o 06:13, JDX pisze:

    > Nie przypominam sobie.

    A ja tak i mi wystarczy po życia kres.

  • 29. Data: 2019-12-13 21:50:53
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 11 Dec 2019 08:59:06 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >W Mini są silniki BMW.

    Albo PSA.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 30. Data: 2019-12-13 21:54:43
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 12 Dec 2019 08:45:12 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:

    >Z drugiej strony, od niedawna Mercedes oferuje wersję jakiegoś
    >dostawczaka z przednim napędem.

    Sprinter.

    Crafter, obecnie produkowany przez Renault, też już jest FWD.