  • 11. Data: 2019-12-11 16:38:07
    Temat: Re: Diesel
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 11 December 2019 01:42:30 UTC-6, Bolko wrote:
    > Zimno się zrobiło.
    > Pojechałem zrobić zakupy.
    > Wysiadam i słyszę jakiegoś głośnego diesla.
    > Rozglądam się za cięzarówką
    > no nale przecież jestem na dachu galerii handlowej.
    >
    > Okazuje sie ze to Mini tak hałasowało jak stary star.

    Chcialem pojechac na zakupy.
    Odpalilem gada a ten klekoce i spaliny smierdza.
    A to fordowski benzyniak 2,5L

    Tyle ze bylo -20.

    Zanim sie nagrzal to odglosy wydawal masakryczne. Jak stara galera w czasie sztormu.

    Ale jak juz byl cieply to nie halasowal.

    A z innej bajki.
    Moje stare 1.8 tdci czasem wogole nie klekotalo.
    A niby powinno. Kumpel mowil ze ten moj dizel to wogole jak nie dizel...

  • 12. Data: 2019-12-12 03:55:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cavallino" qsqc78$o6h$1$C...@n...chmurka.net

    > Ale to nie ma związku z marką, tylko z tylnym napędem.
    > Nie nadającym się totalnie na zimę.

    Jeździłeś RWD czy wiesz z opowiadań?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-12-12 03:56:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cavallino" qsqjt7$ra4$1$C...@n...chmurka.net

    > VW właśnie odwraca trend i przechodzi na tylny napęd w ID3.
    > Z kolei BMW właśnie w modelu 1 zmieniło na przedni.

    Bo jest tańszy.

    Najlepszy jest AWD -- i kiedyś będzie tylko taki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-12-12 04:06:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 4...@g...co

    : Tyle ze bylo -20.

    Za jakiś czas będą tylko elektryczne,
    które nie będą rozgrzewały się pół godziny... ;)

    Spalinówki IMO przechodzą do lamusa!!!
    Wodorówki niewiele zmienią!

    Niemiaszki zarzucą Europę swymi wiatrakami, dookoła
    dachy pokryją się solarkami, zniknie smród osiedli
    komfortowych ;) domów jednorodzinnych i spalinowych
    samochodów osobowych...

    Gaz ziemny (ijp.) oraz ropa naftowa co najwyżej napędzi
    silniki kosmiczne itp. oraz elektrownie ulokowane daleko
    od ludzkich skupisk... O ile wcześniej Chińczycy ;) nie
    uruchomią kontrolowanej syntezy jądrowej dającej zysk
    energetyczny... [Polacy wówczas będą zamykać pospiesznie
    tylko co otwarte elektrownie atomowe rozbijające jądra
    ciężkich pierwiastków?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-12-12 08:45:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-12-11 12:28, Cavallino wrote:
    [...]
    > VW właśnie odwraca trend i przechodzi na tylny napęd w ID3.
    > Z kolei BMW właśnie w modelu 1 zmieniło na przedni.
    Z drugiej strony, od niedawna Mercedes oferuje wersję jakiegoś
    dostawczaka z przednim napędem.

    Co do tematu, to dzisiaj czekając na kogoś na parkingu pod szpitalem
    usłyszałem odgłosy odpalanego dizla. Silnik zaskoczył od dotknięcia, ale
    na obroty wchodził jak taki w stuletnim traktorze, co natychmiast
    przykuło moją uwagę, bo pomyślałem, że ktoś traktorem do szpitala
    przyjechał. :-) Pojazdem wyposażonym w to cudo okazała się Ibiza. W
    miarę współczesna, tzn. z pewnością wyprodukowana w obecnym tysiącleciu,
    a może nawet obecnej dekadzie.

    Ale są też fajne dizle. I do tego ekologiczne:
    https://www.youtube.com/watch?v=pPxXfKPll6M :-)

  • 16. Data: 2019-12-12 15:11:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/12/2019 03:06, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > energetyczny... [Polacy wówczas będą zamykać pospiesznie
    > tylko co otwarte elektrownie atomowe rozbijające jądra

    Ten tzw. za jakis czas to tak minimum 20-30 lat.

  • 17. Data: 2019-12-12 15:47:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty też nie umiesz wjechać na krawężnik?
    A pod stromą oblodzoną górę przednionapędowcem umiesz?
    I ruszyć na śliskim szybciej, niż tylnonapędowiec?

    -----

  • 18. Data: 2019-12-12 15:52:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A motocykle, skutery i rowery?
    Miszczunio zapie....ania 130/50 nie umie wjechać rowerem na krawężnik?

    -----
    > Samochody osobowe z napędem na tył w dzisiejszych czasach to tylko marki BMW i
    Mercedes.

  • 19. Data: 2019-12-12 16:26:45
    Od: "GDeF" <o...@j...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ty też nie umiesz wjechać na krawężnik?
    > A pod stromą oblodzoną górę przednionapędowcem umiesz?
    > I ruszyć na śliskim szybciej, niż tylnonapędowiec?

    A ch... cię to obchodzi.

  • 20. Data: 2019-12-12 17:16:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > : Tyle ze bylo -20.
    >
    > Za jakiś czas będą tylko elektryczne,
    > które nie będą rozgrzewały się pół godziny... ;)

    Auto na wodór to elektryk, a nie spalinówka.