-
11. Data: 2010-02-26 00:30:59
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hm6m3b$aeg$1@news.onet.pl...
> nie mieli kazali zapłacić zaliczkę i czekać tydzień a ja w niedzielę mam
> zrobić 1000 km dobrze że śniegi puściły.
no to fakt, bez tych systemów jechać w trasę to horror
-
12. Data: 2010-02-26 00:54:23
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
DoQ pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Po pierwsze sprawdzić opór elektryczny czujnika (porównując go z
>> czujnikiem sprawnym w drugim kole) - być może urwał się przewód.>
>> Jeżeli opór jest ok, to kolejną sprawą będzie oglądanie na
>> oscyloskopie odczytu z obu czujników i porównanie ich przy kręceniu
>> kołami.
>
> A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?
A co ma jedno do drugiego?
Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone
(sterownik/przewody/czujnik/tarcza), bo póki co równie dobrze może to
być cokolwiek, a ASO starym zwyczajem doradza wymienianie wszystkiego po
kolei, aż się trafi.
Jak już będzie wiedział co dokładnie jest uszkodzone to wtedy się będzie
zastanawiał czy da się to naprawić, ewentualnie z jak dużą częścią
samochodu można ten uszkodzony element kupić i dopiero będzie wymieniał.
-
13. Data: 2010-02-26 02:21:18
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl...
>
> Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie
> koło pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po
> stronie czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.
>
Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie
czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego.
Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic
wtyczki i popsikac jakims kontaktem. Do sprawdzenia czujnika wystarczy
najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec
jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.
--
Picasso
-
14. Data: 2010-02-26 09:53:55
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: DoQ <p...@g...com>
Tomasz Pyra pisze:
>> A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?>
> A co ma jedno do drugiego?
> Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone
Wiesz chociaz co to jest czy tak tylko mędrkujecie jeden przez drugiego,
ignoranci ? ;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
15. Data: 2010-02-26 14:46:58
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Karolek <d...@o...pl>
Krzysztof pisze:
>> Jeżeli już udało by się go zdemontować jak sprawdzić jego działanie? (mam
>> dobrego elektronika jak by wiedział co ma sprawdzić...)
>>
> Nie wiem czy czujnik w C8 rozni sie zasadniczo czyms od czujnika ze starej
> hondy civic ale jesli nie, to wystarczy zwykly omomierz.
> Zmierz jaka rezystancje ma dobry a jaka ten teoretycznie uszkodzony. Moze to
> pomoze.
> Pozdrawiam
>
>
Rozni sie i nie wystarczy omomierz.
--
Karolek
-
16. Data: 2010-02-26 14:51:06
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Karolek <d...@o...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> Na tym etapie jeszcze należy sprawdzić odległość między czujnikiem a tą
> "tarką" z której czyta impulsy.
>
Zmartwie Cie.
On juz ma zapewne pierscienie magnetyczne, a nie zebatki, a czujniki sa
aktywne, a nie pasywne.
Efekt? duze problemy z diagnoza czy uszkodzony jest czujnik czy lozysko,
w ktorym to w jednym z uszczelnien jest umieszczony pierscien magnetyczny :/
Mam podobny problem aktualnie ze swoja alfa :/
--
Karolek
-
17. Data: 2010-02-26 14:53:09
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Karolek <d...@o...pl>
P_ablo pisze:
> Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
> news:hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl...
>> Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie
>> koło pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po
>> stronie czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.
>>
>
> Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie
> czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego.
> Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic
> wtyczki i popsikac jakims kontaktem. Do sprawdzenia czujnika wystarczy
> najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec
> jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.
>
Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika
indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik,
ktorego omomierzem nie sprawdzi :/
--
Karolek
-
18. Data: 2010-02-26 14:54:14
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: Karolek <d...@o...pl>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Thu, 25 Feb 2010 20:34:00 +0100, Sawa napisał(a):
>
>> Serwis zaproponował demontaż wszystkiego i wymianę najpierw czujnika (370zł)
>> potem łożyska (660zł zamiennik 330zł), powiedzieli że nie są w stanie
>> zdemontować czujnika bez jego zniszczenia, twierdzą że w 4 letnim aucie jest
>> on już tak zapieczony że można go tylko wykruszyć i wstawić nowy.
>
> Ale sprawdzić, to już nie potrafia, co za dupki... A może po prostu jakaś
> złączka poszła?
>
A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy
czujnik?
--
Karolek
-
19. Data: 2010-02-26 15:18:18
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: DoQ <p...@g...com>
Karolek pisze:
>
> On juz ma zapewne pierscienie magnetyczne, a nie zebatki, a czujniki sa
> aktywne, a nie pasywne.
> Efekt? duze problemy z diagnoza czy uszkodzony jest czujnik czy lozysko,
> w ktorym to w jednym z uszczelnien jest umieszczony pierscien
> magnetyczny :/
Dokladnie, wyglada to mniej wiecej tak:
http://www.snr-bearings.com/autoaftermarket/fr/en-en
/index.cfm?page=/autoaftermarket/home/produits/roue/
technologie_asb
Ale nasi PMSowi fachowcy mysla ze ASB to automatyczna skrzynia biegow,
kazde ASO to banda idiotow tylko oni sami są pępkiem mądrosci.
Pozdrawiam
Pawel
-
20. Data: 2010-02-26 16:20:59
Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hm8jrt$1444$3@news.mm.pl...
>
> Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
> Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika
> indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik,
> ktorego omomierzem nie sprawdzi :/
Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody -
zasilanie i sygnal. Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem
ale wiem, ze takie sa. Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu
bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat
Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.
--
Picasso