eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDemontaż czujnika ABSRe: Demontaż czujnika ABS
  • Data: 2010-02-28 13:34:21
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:

    >> Tylko nie zrozumiales jeszcze, ze to nie w tym problem.
    >> Jak bedziesz mial caly pierscien magnetyczny uwalony, to czujnik
    >> ciagle bedzie dawal tylko i wylacznie jeden sygnal, ze kolo stoi.
    >
    > Pytanie co to znaczy "uwalony pierścień".
    > Bo nie sądzę żeby było możliwe że nagle cały stracił zupełnie swoje
    > właściwości magnetyczne. Raczej po prostu osłabł, w dodatku pewnie
    > nierówno na całym obwodzie.
    >

    Wlasnie, taka opcja jest mozliwa.
    A jak? Temperatura, mechaniczne uszkodzenie...

    > Więc prawdopodobnie problem z pierścieniem jednak da sygnały w jakiś
    > pozycjach koła.
    >

    Wiesz, zazwyczaj bedzie jak piszesz, ale nie musi.

    > Kolejna sprawa że nawet jeżeli magnetyzm pierścienia jest zbyt słaby
    > żeby wzbudzić czujnik przy niskich prędkościach, to im wyższa prędkość
    > obrotowa koła, tym mocniejszy sygnał wygeneruje czujnik Halla i łatwiej
    > mu wzbudzić element dyskretny na wyjściu.
    >

    Moze byc magnetorezystor i chyba to najczesciej stosuja.

    >
    > Jeżeli sygnału mimo to nie udało się uzyskać to winny raczej jest czujnik.
    >
    > Jeżeli sygnał pojawia się przy wyższych prędkościach, albo po prostu
    > jest przerywany, to trzeba sprawdzić czy przerwy są regularne
    > skorelowane z obrotami koła (wtedy to tarcza),

    Tarcza, albo zwykly brud :> Skroilbys klienta za lozysko, jakby winny
    byl tylko brud? :>

    > czy są nieregularne
    > (wtedy winny jest czujnik - jeszcze w takim przypadku dokładnie bym
    > sprawdził odległość czujnik-tarcza).

    Odleglosci nie sprawdzisz. Chyba ze wyciagniesz cala zwrotnice, ale to i
    tak nie ma sensu bo ten czujnik jest montowany prostopadle do
    pierscienia i nie ma mozliwosci docisniecia go itp.

    No i dochodzimy do etapu, ze czlowiek diagnozujacy te systemy to juz
    najlepiej, aby byl inzynier elektronik, bo i technik moze byc za slaby,
    a koszt jego pracy przy diagnozowaniu problemu przekroczy koszt czujnika :>


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: