eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDemontaż czujnika ABSRe: Demontaż czujnika ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
    Date: Sun, 28 Feb 2010 13:34:21 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 54
    Message-ID: <hmdo06$1024$1@news.mm.pl>
    References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm9iar$sud$1@news.task.gda.pl>
    <hmac2b$25lq$2@news.mm.pl> <1...@o...org.pl>
    <hmdand$2pom$1@news.mm.pl> <hmdjqi$pro$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1267360582 32836 81.190.86.247 (28 Feb 2010 12:36:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 12:36:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hmdjqi$pro$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259589
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:

    >> Tylko nie zrozumiales jeszcze, ze to nie w tym problem.
    >> Jak bedziesz mial caly pierscien magnetyczny uwalony, to czujnik
    >> ciagle bedzie dawal tylko i wylacznie jeden sygnal, ze kolo stoi.
    >
    > Pytanie co to znaczy "uwalony pierścień".
    > Bo nie sądzę żeby było możliwe że nagle cały stracił zupełnie swoje
    > właściwości magnetyczne. Raczej po prostu osłabł, w dodatku pewnie
    > nierówno na całym obwodzie.
    >

    Wlasnie, taka opcja jest mozliwa.
    A jak? Temperatura, mechaniczne uszkodzenie...

    > Więc prawdopodobnie problem z pierścieniem jednak da sygnały w jakiś
    > pozycjach koła.
    >

    Wiesz, zazwyczaj bedzie jak piszesz, ale nie musi.

    > Kolejna sprawa że nawet jeżeli magnetyzm pierścienia jest zbyt słaby
    > żeby wzbudzić czujnik przy niskich prędkościach, to im wyższa prędkość
    > obrotowa koła, tym mocniejszy sygnał wygeneruje czujnik Halla i łatwiej
    > mu wzbudzić element dyskretny na wyjściu.
    >

    Moze byc magnetorezystor i chyba to najczesciej stosuja.

    >
    > Jeżeli sygnału mimo to nie udało się uzyskać to winny raczej jest czujnik.
    >
    > Jeżeli sygnał pojawia się przy wyższych prędkościach, albo po prostu
    > jest przerywany, to trzeba sprawdzić czy przerwy są regularne
    > skorelowane z obrotami koła (wtedy to tarcza),

    Tarcza, albo zwykly brud :> Skroilbys klienta za lozysko, jakby winny
    byl tylko brud? :>

    > czy są nieregularne
    > (wtedy winny jest czujnik - jeszcze w takim przypadku dokładnie bym
    > sprawdził odległość czujnik-tarcza).

    Odleglosci nie sprawdzisz. Chyba ze wyciagniesz cala zwrotnice, ale to i
    tak nie ma sensu bo ten czujnik jest montowany prostopadle do
    pierscienia i nie ma mozliwosci docisniecia go itp.

    No i dochodzimy do etapu, ze czlowiek diagnozujacy te systemy to juz
    najlepiej, aby byl inzynier elektronik, bo i technik moze byc za slaby,
    a koszt jego pracy przy diagnozowaniu problemu przekroczy koszt czujnika :>


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: