  • 1. Data: 2009-12-07 23:55:05
    Temat: Dell 2209WA - subiektywna ocena
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Witam!

    No i ciekawość zwyciężyła, kupiłem sobie ten monitor i... postawiłem CRT
    z powrotem. Ma fajne kolorki, o wiele lepsze czcionki i nie zmienia
    kolorów aż tak bardzo pod kątem (ale jednak), tyle że czerń... no po
    prostu nie mogę. I jeszcze to podświetlenie od dołu. Lubię mieć ciemne
    tapety, a czerń na tym monitorze nawet pod lekkim kątem wygląda jak
    #A89A9A (w HTML).

    Dla tych lepszych czcionek mogę se kupić TN, dla czcionek, czerni i
    kolorów wolę już używane *VA, pewnie sobie sprawię coś takiego. Kąty w
    IPS i tak mnie nie zadowalają, już te *VA może być.

    Monitor wystawiłem już na allegro, jak ktoś chce to se znajdzie.
    Ponieważ tego monitora (prawie) nigdzie w Polsce nie można zobaczyć,
    zupełnie z dobrego serca i za darmo udostępnię go do przetestowania
    każdemu chętnemu (bez zobowiązań). Okolice Rybnika, kontakt na priv.
    Ważne najdłużej do poniedziałku, ale może być, że pozbędę się go
    wcześniej.

    Marcin Kocur

  • 2. Data: 2009-12-08 09:19:47
    Temat: Re: Dell 2209WA - subiektywna ocena
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Dla tych lepszych czcionek mogę se kupić TN, dla czcionek, czerni i
    > kolorów wolę już używane *VA, pewnie sobie sprawię coś takiego. Kąty w
    > IPS i tak mnie nie zadowalają, już te *VA może być.

    http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/
    Step1.aspx
    Po stuningowaniu czcionek, jeśli uzywasz XP, masz tak jak sobie
    zaaplikujesz.

  • 3. Data: 2009-12-08 14:16:39
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

> [...]
    > prostu nie mogę. I jeszcze to podświetlenie od dołu. Lubię mieć ciemne
    > tapety, a czerń na tym monitorze nawet pod lekkim kątem wygląda jak

    podobne odczucia, moje uwagi:

    czerń na sips jest fatalna pod kątem ukośnym, głębokość czenrni zależy od
    kontrastu i zakresu regulacji podświetlenia która to w tym modelu jest
    beznadziejna (na jasności 0 biel =130cd), uwzględniając cenę wolę kupić 24"
    TN

    http://www.youtube.com/watch?v=PUCprmxndaE

  • 4. Data: 2009-12-08 16:06:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ent" <h...@o...pl> wrote in message news:hfloj6$brq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kontrastu i zakresu regulacji podświetlenia która to w tym modelu jest
    > beznadziejna (na jasności 0 biel =130cd), uwzględniając cenę wolę kupić

    2007FP a 2209WA to dwa zupelnie rozne monitory..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-12-08 17:29:52
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    >2007FP a 2209WA to dwa zupelnie rozne monitory..

    aha....

    guzik prawda

  • 6. Data: 2009-12-08 17:39:04
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    W dniu 2009-12-08 00:55, Marcin Kocur pisze:
> [...]

    > kolorów wolę już używane *VA, pewnie sobie sprawię coś takiego. Kąty w
    > IPS i tak mnie nie zadowalają, już te *VA może być.

    dzieki za opinie. W sieci wiekszosc to ochy i dobijanie TNek. Ja jestem
    na etapie dojrzewania do wymiany obecnego.

    Zastanawiales sie nad http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/381830 ?

    grafi

  • 7. Data: 2009-12-08 19:28:53
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> napisał w wiadomości
> [...]
    > prostu nie mogę. I jeszcze to podświetlenie od dołu. Lubię mieć ciemne
    > tapety, a czerń na tym monitorze nawet pod lekkim kątem wygląda jak

    Dlatego też kupiłem sobie Eizo FlexScan S2231W.
    Jakos te kolory w SIPS do mnie nie przemówiły, chociaż i tak lepiej niz TN

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-12-08 19:42:52
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Może jestem Lame ale kupilem 2209WA i jestem happy ... deklasuje wszystkie
    TN, i inne tanie PVA.

    Krzycho

  • 9. Data: 2009-12-09 05:56:11
    Od: grafi <g...@p...onet.pl>

    Chrispl27 wrote:
    > deklasuje
    > wszystkie TN, i inne tanie PVA.

    mozesz to rozwinac?

    grafi

  • 10. Data: 2009-12-09 13:42:18
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ent" <h...@o...pl> wrote in message news:hfm2fj$ins$1@inews.gazeta.pl...

    > aha....
    >
    > guzik prawda

    Po pierwsze, porownaj swoj film z innymi na youtube (pokazujacymi 2209) -
    takich przebarwien jeszcze na zadnym nie widzialem.

    Po drugie, brandzlowanie sie tym ma sens jesli ogladasz obrazy spod biurka,
    albo wiszac na lampie. W normalnej pracy, siedzac przed monitorem, problemow
    z barwami nie ma.

    Pozdrawiam
    Kamil