  • Data: 2016-02-13 22:42:57
    Temat: Re: Dekodery adresu w pamięci rdzeniowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 13 Feb 2016 22:18:26 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Z czystej ciekawości, bo dziś ta sprawa byłaby banalna na CPLD/FPGA:

    Nie nie calkiem - ile ma taki FPGA nog ? :-)

    Jak robili to nie wiem, ale jeden pomysl mam -
    matryca diodowa. Bity adresu, proste i zanegowane, bramki AND na
    diodach

    > w jaki sposób były budowane dekodery 1-z-N dla wierszy i kolumn pamięci
    > rdzeniowej,zwłaszcza w starszych komputerach? Gdyby do tego podejść
    > metodą trywialną i składać to z bramek na tranzystorach dyskretnych,
    > to jakaś gigantyczna konstrukcja wychodzi.

    Nie taka znow gigantyczna - takie drzewko z par roznicowych
    tranzystorow, raptem 2N trzeba :-)

    Albo jeszcze inny pomysl - dwa dekodery, np 1-z-16, wyjscia w matryce
    kwadratowa i po jednej bramce and na kazdym skrzyzowaniu.
    256 bramek dwuwejsciowych.
    Moga byc diodowe, moze nawet jeden tranzystor wystarczy - trzeba
    wysterowac bramke odpowiednio i emiter przeciwnie.

    >Czy ktoś pamięta jeszcze, na czym polegała sztuczka? :-)

    Jesli nie w bibliotece, to mozna by po starych patentach poszukac :-)

    J.