    Subject: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <njkdb6$qqi$1@node2.news.atman.pl> <njlpvt$2ri$1@news.chmurka.net>
    <575e9088$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <njmds9$a0r$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <575ecd1d$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    <575ed25f$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <575ed46e$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Mon, 13 Jun 2016 18:19:04 +0200

    W dniu 2016-06-13 o 17:42, J.F. pisze:

    > Ale zobacz - warstwa ma opor "na kwadrat".
    > 1kohm np 1x1mm - swietnie. 10k 10x1mm - prosze bardzo.
    > 100k - 100x1mm ... troche meander, ale prosze bardzo.
    > 1M ... wypadaloby zejsc z szerokoscia do 0.1mm - to pewnie dokladnosc
    > diabli wezma, ale moze znow nie doceniam wspolczesnej technologii, w
    > koncu osiaga te 15nm.

    Pewien nie jestem czy tak robią, ale w razie czego mogą laserem podciąć
    odrobinę. W hybrydzie nie jest to wielki problem. Swego czasu dostałem
    opeer za coś podobnego. Projekt na zaliczenie, generalnie nie ma
    większych problemów tylko jeden rezystor coś koło 1M. No to dałem duży
    kawałek ponacinany laserem w meander :)
    Się wtedy dowiedziałem, że tak się nie robi, bo to kosztuje, tylko daje
    lutowany.

    > A jeszcze chcemy 10M.
    > No bo 0.1k - 10mm szerokie, 1mm dlugie - ok, wyjdzie, choc ten ma byc
    > najdokladniejszy, a tu taka mala dlugosc ...

    Czemu najdokładniejszy? Wcale nie, wszystkie mają być dokładne. We
    współczesnym multimetrze przełączasz wyjście przecież - na wszystkich
    zakresach poza połączeniem bezpośrednim masz te 10M.

    > Tam jest tez kwestia separacji napieciowej - moze ktos 1000V przylozyc
    > do tej nogi ...

    A to dodatkowa sprawa - raz że więcej miejsca na rezystor, dwa, że
    izolacja :)
    Kolejność? Oba tematy ważne.

    > Ale chcemy dokladnosc np 1/65tys :-)

    A nie wiem, ale chyba nie widziałem żeby to na hybrydowej drabince ktoś
    robił. Ale kiedyś to mnie to mało interesowało.

    Pozdrawiam

    DD