  • Data: 2016-06-13 18:51:52
    Temat: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-06-13 o 17:42, J.F. pisze:

    >Czemu najdokładniejszy? Wcale nie, wszystkie mają być dokładne. We
    >współczesnym multimetrze przełączasz wyjście przecież - na wszystkich
    >zakresach poza połączeniem bezpośrednim masz te 10M.

    Ano racja - to nie Lavo, tu przelaczamy wyjscia.

    Hm, to moze wystarczy, aby te 10M bylo w miare dokladne ?

    >A to dodatkowa sprawa - raz że więcej miejsca na rezystor, dwa, że
    >izolacja :)
    >Kolejność? Oba tematy ważne.

    Przy 1000V to imo separacja wazniejsza :-)

    >A nie wiem, ale chyba nie widziałem żeby to na hybrydowej drabince
    >ktoś
    >robił. Ale kiedyś to mnie to mało interesowało.

    Bo 16-bit to sie chyba tak nie dalo.
    Ale 8-bit tez wymaga przyzwoitej dokladnosci, 0.4 czy lepiej 0.2%.
    A juz przy lutowaniu covoxa czlowiekowi sie marzyla gotowa drabinka
    :-)

    A potem 8-bit DAC potanialy i nie bylo rozmowy :-)

    J.