  • 11. Data: 2012-03-26 19:45:44
    Temat: Re: Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

    W dniu 2012-03-26 10:37, Piotr Rezmer pisze:

    > Krzysiek chce użyć Semprona, podejrzewam że Atom jest od niego dużo
    > oszczędniejszy.

    1 - Nigdy nie miałem do czynienia z Atomem w wolę się trzymać tego co znam.
    2 - W przypadku Atoma nie mogę kupić osobno procesora, osobno płyty, co
    blokuje mi w przyszłości możliwości rozbudowy czy wymiany zepsutych
    elementów.
    3 - płyty z Atomem które widziałem mają zazwyczaj tylko 2 porty SATA co
    od razu wymusza dokupienie kontrolera SATA

    Hałas to w znacznej mierze "zasługa" dysków a nie samego chłodzenia
    procesora. IMHO wystarczy duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem
    120mm (np. Scythe które wala mi się w szafie) plus ewentualnie 1-2
    wolnoobrotowe 120-140mm dla wymuszenia obiegu powietrza w obudowie i
    zapewnienia lepszych warunków termicznych dyskom.

    --
    K.

  • 12. Data: 2012-03-26 19:53:02
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

    W dniu 2012-03-26 16:04, Artur pisze:
    > "Krzysztof Szatanik"<diablo.mao.zmien.o.w.diablo.na.zero@gmail.
    com> wrote
    > in message news:jko5he$amq$1@news.task.gda.pl...

    > Z czystym sumieniem moge polecic Synology (model do wyboru, ja uzywam chyba
    > 1511, na 5 dyskow z mozliwoscia rozbudowy o kolejne dwie polki po 5 dyskow).

    za ~2950 to złożę to samo z kompletem dysków i jeszcze "na waciki"
    zostanie ;)

    Cena jest głównym motywatorem rozważań nad kupnem czy budową NAS.

    --
    K.

  • 13. Data: 2012-03-26 20:26:19
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Krzysztof Szatanik pisze:

    > za ~2950 to złożę to samo z kompletem dysków i jeszcze "na waciki"
    > zostanie ;)
    >
    > Cena jest głównym motywatorem rozważań nad kupnem czy budową NAS.

    Za kilkaset złotych ponad rok temu można było kupić Intela SS-4200. Cena
    była baardzo promocyjna.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2012-03-26 22:52:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    A może coś takiego - HP ProLiant MicroServer?
    http://www.skapiec.pl/site/cat/93/comp/1806156
    Tańsze to niż QNAP czy Synology z czterema kieszeniami.

  • 15. Data: 2012-03-27 09:18:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-26, o godz. 19:45:44
    Krzysztof Szatanik <d...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > znam. 2 - W przypadku Atoma nie mogę kupić osobno procesora, osobno
    > płyty, co blokuje mi w przyszłości możliwości rozbudowy czy wymiany

    To Ty planujesz NAS czy po prostu słaby komputer że chcesz go
    rozbudowywać?? Cena płyty z Atomem w większości przypadków jest niższa
    niż zestaw płyta, procesor i chłodzeniem. Atom to zwykły procesor -
    może nei wiesz ale znajdziesz go obecnie w wielu NAS-ach ze średniej
    półki. Ot np. w QNPA 459 który stoi obok biurka. Linuxy pracuja na nim
    świetnie.

> [...]

    > wolnoobrotowe 120-140mm dla wymuszenia obiegu powietrza w obudowie i
    > zapewnienia lepszych warunków termicznych dyskom.

    I masz hałas. Ja mam maszynę na kilkuletniej płycie ITX Intel D201GLY2
    na antresoli w sypialni. Robi za domowy NAS, serwer DLNA, nagrywa
    kamery. Dysków (7200 3,5 cala SATA) nie słychać. Wiatraki w zasilaczu i
    obudowie (do czasu gdy był w starej obudowie) zdecydowanie po paru
    miesiącach było słychać. Tez wolnoobrotowe.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-03-27 09:20:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-26, o godz. 16:52:05
    Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał(a):

    > Piszesz o v2 czy poprzednim modelu?
    > Jak dotąd nie słyszałem o tym sprzęcie złych opinii.

    v2 miałem na początku lutego 2 sztuki Wróciły po kilku dniach testów do
    sprzedawcy.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2012-03-27 09:29:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-26, o godz. 20:26:19
    Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> napisał(a):

    > Za kilkaset złotych ponad rok temu można było kupić Intela SS-4200.
    > Cena była baardzo promocyjna.

    Mam SS-4200. On jest już od ~2 lat nieoferowany. Dość głośny po pewnym
    czasie wiatrak. Obsługuje dyski do 750GB, większe trzeba dobierać bo
    nie wszystkie toleruje. Firmware nie jest rozwijany od 2008 roku.
    Generalnie działa. Można kombinować ze stawianiem na tym Win2k czy
    jakiegoś Linuxa ale IMHO więcej to daje roboty niż przyjemności. Jeśli
    już to za ~1100PLN można kupić HP ProLiant MicroServer.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2012-03-27 10:55:58
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

> [...]
    > może nei wiesz ale znajdziesz go obecnie w wielu NAS-ach ze średniej
    > półki. Ot np. w QNPA 459 który stoi obok biurka. Linuxy pracuja na nim

    W trakcie zastanawiania wyszło że chyba będzie z tego bardziej domowy
    serwer niż typowy NAS.

> [...]
    > obudowie (do czasu gdy był w starej obudowie) zdecydowanie po paru
    > miesiącach było słychać. Tez wolnoobrotowe.

    U mnie będzie to stało w domowym gabinecie, gdzie aktualnie i tak
    pracuje stacjonarka. Stacjonarka nie była budowana dla ciszy a i tak
    aktualnie główny hałas powodują 4 dyski. Jedynie podczas grania na
    pierwsze miejsce wysuwa się chłodzenie karty graficznej ale to
    zrozumiałe. Tak więc cisza czy rozmiary nie były na liście priorytetów,
    bardziej liczyła się dla mnie cena i elastyczność w przyszłości, co
    raczej mam zapewnione.

    Cóż, słowo się rzekło, ciekawszych propozycji nie dostałe, tak więc
    części już zamówione. Jak poskładam i skonfiguruję wszystko to postaram
    się podzielić przemyśleniami i wnioskami. Aktualnie zastanawiam się nad
    wyborem FS i organizacją dysków (ceny dysków nadal nie zachęcają więc
    odpada pomysł kupna dysków od razu, początkowo wykorzystam aktualnie
    posiadane a nowe będą dodawane/zastępowane sukcesywnie w miarę potrzeb i
    finansów), ale to już temat na inne grupy dyskusyjne.

    --
    K.

  • 19. Data: 2012-03-27 11:31:10
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > v2 miałem na początku lutego 2 sztuki Wróciły po kilku dniach testów do
    > sprzedawcy.

    U mnie mało tego było na zwrotach, od 4 lat mieliśmy:

    NRD2000-100ISS - 14 sztuk
    RND21275 - 1 sztuka
    RND4000 - 3 sztuki
    RND2000-200EUS - 1 sztuka
    RND2210 - 1 sztuka
    RND4425 - 1 sztuka
    RNDX4410 - 2 sztuki

  • 20. Data: 2012-03-27 11:58:50
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-27, o godz. 11:31:10
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > U mnie mało tego było na zwrotach, od 4 lat mieliśmy:

    Jak pisałem - 2 egzemplarze ReadyNAS Duo v2 nie chciały zestawić
    mirrora na dyskach z ich HCL. Powiem szczerze że nie chciało mi się
    dochodzić czemu tak ma być - zwłaszcza że z innymi dyskami (też z HCL)
    które miałem pod ręka był ten sam objaw. W innych trybach nie było
    problemów. Zrażony tym że to był kolejny problem z dyskami w NAS-ach
    Netgear oddałem je sprzedawcy. Pewnie kto inny je kupił. A ten
    wcześniejszy problem to był SC101
    http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/2
    537 który dostałem
    do testów parę la temu. Ten z kolei uparcie odmawiał zobaczenia więcej
    niż jednego dysku o ile nie był to dysk dostarczony z nim. Wolałem już
    na wstępie pozbyć się problemów niż zastanawiać się jak je rozwiązać.

    Zdrówko