    From: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dedykowany NAS czy może lepiej zwykły PC?
    Date: Tue, 27 Mar 2012 10:55:58 +0200

    > To Ty planujesz NAS czy po prostu słaby komputer że chcesz go
    > rozbudowywać?? Cena płyty z Atomem w większości przypadków jest niższa
    > niż zestaw płyta, procesor i chłodzeniem. Atom to zwykły procesor -
    > może nei wiesz ale znajdziesz go obecnie w wielu NAS-ach ze średniej
    > półki. Ot np. w QNPA 459 który stoi obok biurka. Linuxy pracuja na nim
    > świetnie.

    W trakcie zastanawiania wyszło że chyba będzie z tego bardziej domowy
    serwer niż typowy NAS.

    > I masz hałas. Ja mam maszynę na kilkuletniej płycie ITX Intel D201GLY2
    > na antresoli w sypialni. Robi za domowy NAS, serwer DLNA, nagrywa
    > kamery. Dysków (7200 3,5 cala SATA) nie słychać. Wiatraki w zasilaczu i
    > obudowie (do czasu gdy był w starej obudowie) zdecydowanie po paru
    > miesiącach było słychać. Tez wolnoobrotowe.

    U mnie będzie to stało w domowym gabinecie, gdzie aktualnie i tak
    pracuje stacjonarka. Stacjonarka nie była budowana dla ciszy a i tak
    aktualnie główny hałas powodują 4 dyski. Jedynie podczas grania na
    pierwsze miejsce wysuwa się chłodzenie karty graficznej ale to
    zrozumiałe. Tak więc cisza czy rozmiary nie były na liście priorytetów,
    bardziej liczyła się dla mnie cena i elastyczność w przyszłości, co
    raczej mam zapewnione.

    Cóż, słowo się rzekło, ciekawszych propozycji nie dostałe, tak więc
    części już zamówione. Jak poskładam i skonfiguruję wszystko to postaram
    się podzielić przemyśleniami i wnioskami. Aktualnie zastanawiam się nad
    wyborem FS i organizacją dysków (ceny dysków nadal nie zachęcają więc
    odpada pomysł kupna dysków od razu, początkowo wykorzystam aktualnie
    posiadane a nowe będą dodawane/zastępowane sukcesywnie w miarę potrzeb i
    finansów), ale to już temat na inne grupy dyskusyjne.

    --
    K.