eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDeawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
  • Data: 2014-12-16 23:56:59
    Temat: Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 22:41:50 UTC+1 użytkownik ARQ napisał:
    > W dniu 2014-12-16 o 17:34, s...@g...com pisze:
    >
    > > Znajomy mechanik stawia na pompę paliwową[...]
    >
    > Ehhh... kolejny :)
    > Nie zarobię na tym, ale co mi tam.
    >
    > Sprawdź czy działa pompa podłączona na krótko - wystarczy pogmerać w
    > gnieździe przekaźnika pompy, które jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
    >
    > Następnie sprawdź czy w ogóle dochodzi sygnał do przekaźnika pompy ze
    > sterownika silnika podczas włączania zapłonu. Powinien dochodzić przez
    > około 3 sekundy przy pierwszym* przekręceniu kluczyka. Rób kilkunasto
    > (kilkudziesięcio?) sekundowe odstępy pomiędzy kolejnymi włączeniami
    > zapłonu. Jeżeli sygnał pojawia się równie przypadkowo jak samochód
    > odpala, lub na około 1 sek. (ewidentna blokada), to obstawiam na 98%
    > immobilajzer. Immo lubi się w tym aucie po prostu zepsuć albo zgubić
    > połączenia elektryczne ze sterownikiem. Objawy będą identyczne jak u
    > Ciebie. Podłączanie pompy na krótko nic nie da. Jak immo nie zaskoczy,
    > to nie zapalisz, bo blokuje pompę, wtryski i/lub zapłon.
    >
    > Zanim zaczniesz szukać jak obejść immobilajzer (bo da się) to zajrzyj do
    > złącza sterownika silnika. Tam wilgoć daje o sobie znać. Czasem pomaga
    > rozłączenie i ponowne złączenie i wszystko gra. Sterownik jest pod
    > siedzeniem pasażera, które będziesz musiał odkręcić i wymontować. W
    > akcie rozpaczy możesz sprawdzić wszystkie połączenia na drodze
    > sterownik-immobilajzer łącznie z cewką wzbudzającą transponder.
    >
    > Ostatecznie, o ile to nie pomoże, sprawdziłbym czy w instalacji nie ma
    > przypadkiem resztek jakiegoś alarmu, które dogorywają.
    >
    >
    > * - normalnie przy pierwszym włączeniu zapłonu i rozbrojeniu immo pompa
    > włącza się na 3 sek. Przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu w odstępie
    > kilku sekund nie włączy się, dopóki nie uruchomisz rozrusznika. Taka
    > jest procedura i to jest normalne dla Lanosa. Natomiast nie rozbrojny
    > immobilajzer uruchomi pompę na 1 sek po pierwszym włączeniu zapłonu.
    >
    > --
    > ARQ
    > transalp


    =======================

    Serdeczne dzięki za obszerne wskazówki. Bez względu na to, czy odniosą jutro
    pozytywne efekty czy nie. Alarmu w tym wozie nie ma od urodzenia. Bo i po co ktoś
    miałby narobić se kuku na takim badziewiu? :-))

    A tak przy okazji.. Ja tu czegoś nie rozumiem.. Immobilizer... Istotnie mam takie
    badziewie w moim aucie, Merolu . Lanos, to auto mojej kobity. W merolu
    aktywacja/dezaktywacja immobilizera odbywa się przez "śmignięcie" kartą przez
    czytnik. I ma to sens, bo odcina w pigułę zapłon.

    W sklepie z Lanosami, jedynym urządzeniem do odpalania wozu jakie kobita uzyskała
    jest kluczyk. No to chyba żadnego immobilizera tam ni mo. Bo i po cholerę. Alarmu też
    ni mo. Jest jedynie czerwona LED'a, która mrygoce po zaryglowaniu auta. Ale to chyba
    ino tylko taki straszak na wszelki wypadek.

    No więc jest tam ten immobilizer w tym badziewiu, czy nie? Jeżeli tak, to nie bardzo
    łapię sens jego istnienia..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: