    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.
    Date: Thu, 31 May 2012 11:55:08 +0200

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:jq7drf$c9b$1@node2.news.atman.pl...

    > Szkoda to czasu na reanimację takiego zabytku, zwłaszcza do celów
    > użytkowych. To tak jakby obecnie wskrzesić Odrę 1305 do obliczeń zamiast
    > PC-ta. Postęp w konstrukcjach przetworników ADC na przestrzeni 25 lat jest
    > ogromny.

    Jak działa - to taki mierniczek 0.02% z matematyką, statystyką się przydaje.
    Ja mam w firmie kilka systemowych kloców przy 563 będących promami
    kosmcznymi ale systematycznie (jeśli nie potrzebuje matematyki) używam
    zwykle Meratronika z nixi bo fajnie wygląda i w zasadzie przez ostatnie 5
    lat nie wymagał kalibracji.

    > Rozmiar kodu 24KB może sugerować, że źródło programu zostało napisane w C
    > lub Pascalu np. pod CP/M i wtedy "leżysz". Napisałem trochę kodu pod 8080
    > i całkiem sporo pod Z80, a także zajmowałem się deasemblacją, to mam
    > pojęcie o czym piszę.

    Ano kod ASM po starym kompilatorze C może być trudny do strawienia.

    > Rzuć ten pomysł i zajmij się budowaniem konstrukcji od nowa, wyjdzie,
    > taniej, szybciej i dokładniej niż reanimacja trupa. A zabytek to postaw na
    > półce w muzeum, czyli tam gdzie jego miejsce.

    Od nowa robił nie będę. Zostanie jako bibelot.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz