  • Data: 2014-06-02 22:59:20
    Temat: Re: Day after day...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Jun 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Do czego ?

    Do wszystkiego.

    > By jakiś niedzielny kierowca co tydzień mógł jechać do kościoła nabombiony ?

    Kto powiedział, że za "nabombienie" ma być jeden dzień?

    Przecież tragedią dzisiejszego systemu karania jest fakt, że za 0,8
    należy ukarać bardzo ostrą karą, a JEDNOCZEŚNIE nie ma jak ukarać
    za 3 promile. Nie ma jak, bo kara musiałaby być ostrzejsza niż
    za morderstwo.

    > To jest tak samo względne jak według pensji czy wartości samochodu tylko
    > odniesienie inne.

    No właśnie nie - "odnisienie do pensji" preferuje kombinatorów.
    Takich co to mają zero dochodu a samochód żony.

    Za to wymiernej kary, w miarę płynnie stopniowanej "od zera"
    (powiedzmy z rozdzielczoscią jednego dnia), w dolnej części przez
    zatrzymanie PJ, od środkowej wzwyż również przez areszt (nie
    wykluczający pierwszej części kary!) wszyscy "normalni" by się
    wystrzegali.
    A nienormalni przy tej skali znajdowaliby przysługujące im
    miejsce tam gdzie i dziś ("większej kary nie ma").

    > Ja tam nie widzę celu budżetowego. Jeśli już to jest to zwykłe
    > podporządkowywanie a przede wszystkim cel biznesowy ludzi

    Piszę o rozwiązaniu którego NIE MA.
    Zatrzymywaniu PJ, stosownie do skali, od jednego dnia wzwyż.
    Zatrzymywanie przy przekroczeniu 24 punktów i to "ostatecznie"
    jest zwyczajnie głupie.
    Kontrargumentem *bywa*, że to pociąga za sobą koszty administracyjne.
    Pociąga, więc te koszty delikwent powinien pokryć.
    Ale nie w roli kary.

    pzdr, Gotfryd