  • 21. Data: 2014-02-13 17:26:15
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: firr <p...@g...com>

    > No to powiesz o swoich doswiadczeniach z OOP czy bedziemy gadac jak ze
    > slepym o kolorach?

    nie jestes gotów na rozmowe, moglbym pogadac ale
    musialaby to byc powazna rozmowa dot techniki, no ale mozemy sprobowac przedmiotowo,
    napisz mi jak napisałbyś obiektowo taki program: (tj skladajacy sie z takich
    elementów)

    1) okno (typowo winapowskie, setup okna)
    2) pixelbufor (kontener z pixelami)
    3) blitter (funkcja do blitniecia pixelbufora do obszaru klienta okna)
    4) jakies elementarne handlery dla myszy i klawiatury (powiedzmy ze kod podpiety pod
    eventy myszy miałby robic rysowanie pixeli w oknie, tj
    w pixelbuforze ktory jest pozniej blitowany do okna)

    nie chodzi mi o sam kod, mozesz wykropkowac //...
    ale o obiektową formę, (mozesz podzielic na dowolne
    obiekty wg uznania alechailbym zobaczyc jak to by wygladalo (najlepiej w postaci kodu
    oop w jawie) ))

  • 22. Data: 2014-02-13 21:14:02
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Thursday, February 13, 2014 4:03:19 AM UTC+1, A. L. wrote:
    > P.S> Jak kogos interesuje solidna i profesjonalna krytyka OO, polecal
    > strone Luca Cardelli. To najwiekszyc chyba autorytet w dziedzinei
    > typow i OO. Napisal ksziake "Theory of Objects" zawierajaca dokaldna
    > analize i porownanie oo "z klasami" i "bez kals". Ksizka jest droga
    > ale na citeseer sa do sicgniecia obszerne slajdy (cos 600) zawierajace
    > wyklad materialu z ksiazki.

    Chodzi o to?
    http://citeseer.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1
    .1.187.4575

    w.

  • 23. Data: 2014-02-14 00:37:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 13/02/2014 14:04, intuicjonista wrote:

    [...]
    > Gips ,beton i rury nie wyszły z obiegu
    > ale sposób myślenia _przeciętnego_
    > budowlańca się zmienia.

    Ale co się zmieniło w programowaniu pod tym względem? Pewnie, jest
    trochę inaczej, zdobyły popularnośc patterny, popularyzuje się
    refaktoryzacja czy TDD ale to wszystko głównie w ramach OOP. Jakoś nie
    widzę, żeby sposób myślenia przeciętnego programisty zmieniał się w
    stronę odchodzenia od obiektów.

  • 24. Data: 2014-02-14 00:45:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 13 Feb 2014 08:23:38 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >to strategia, drugie - taktyka. Modelować można OO, implementować C.
    >Najgorzej, gdy ktoś się upiera, że pojęcia z modelu mają być 1:1
    >przenoszone do implementacji. Praktyka pokazuje, że od pewnego poziomu
    >warto tworzyć klasy, które z elementami modelu nie koniecznie mają
    >związek, np. podzielenie funkcjonalności jednego obiektu, który jest
    >tylko agregatem takich "obiektów w sensie implementacji", czy stany
    >obiektu jako oddzielne klasy.
    >
    >Innymi słowy - modelowanie/projektowanie obiektowe a programowanie

    Dokladnie tak jest. Klasy i obiekty mozan traktowac jako nazredzie do
    modelowania - tak jak one wyrosly z Simuli, albo traktowac jako system
    typow ktory nic wspolnego z modelowaniem nie ma

    A.L.

  • 25. Data: 2014-02-14 00:46:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

> [...]
    >Każde pomieszczenie ma odpowiednie
    >dla siebie (swojeje funkcji) dodatki i wykończenia.
    >
    >I przychodzi gośc i mów - czasy sa zmienne.
    >Ludzie w domach ciągle wyburzają ścianki
    >- stawiają nowe, zmieniają funkcje pomieszczeń.
    >Zróbym o twartą przestrzeń i w niej
    >łatwo zmienialne lekkie ścianki.
    >Jak zajdzie potrzeba to szybko i tanio adaptujemy
    >układ i funkcje pomieszczeń do nowych potrzeb.
    >
    >No i wtedy ogłasza - stara epoka domów o stałych
    >funkcjach się skończyła.
    >
    >I oczywiscie istniejące stare domy
    >mają sie dobrze. W nowych gdzieś trzeba jeść i spać.

    Przepraszam, ale nic z tego nie rozumiem

    A.L.

  • 26. Data: 2014-02-14 00:47:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    tak

    A.L.

  • 27. Data: 2014-02-14 00:52:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 13 Feb 2014 10:08:39 +0000, Mateusz ?oskot
    <m...@l...net> wrote:

    Niestety, nie bardzo rozumiem co Pan chce powiedzec, bo z Panskiego
    postu zrobila sie sieczka.

    >West sam to zrobił w abstrakcie do swojego wystąpienia, który linkowałem:
    >http://thread.gmane.org/gmane.comp.programming.goos
    /2539/focus=2559

    Pzreczytalem ten link. Powsztrymam sie od komentarzy

    >Mam propozycję, wznieś się Pan ponad owe wskaźniki, zrób sobie Pan
    >herbatę, klapnij przy kominku i obejrzyj traktując to jak felieton,
    >nie biblię, w którym autor pozwala sobie na różne dywagacje.

    Neistety, nei mam czasu

    A.L.

  • 28. Data: 2014-02-14 01:25:03
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > refaktoryzacja czy TDD ale to wszystko głównie w ramach OOP. Jakoś nie
    > widzę, żeby sposób myślenia przeciętnego programisty zmieniał się w

    Ale tu nie chodzi o odchodzenie od obiektów.
    Wręcz przeciwnie - obiekty mają być i to "żywe"
    łatwo zmienialne i dopasowywane do realiów.
    One przestają być "świętymi krowami"
    a waga przenosi się teraz na ich elstyczność
    współpracę i modyfikowalność.
    Przy powstaniu OOP - obiekty miały być
    trwałe i ułożone w stabilną piramidę

    Zapewne praktyk przekonany, że pracuje
    w zakresie OOP - może nie dostrzec
    (mało go to obchodzi :))) )
    iż to co stosuje teraz to nie to OOP
    jakie było 20 lat temu.

    Autor odwołując sie do historii stara się pokazać, że jego
    zdaniem teoria/filozofia istniejącej/tworzonej aktualnie praktyki
    jest odmienna od tej dla OOP. Dla mnie osobiście jest to mało
    ważne ale dla niego chyba jest to istotna sprawa.

    To jest mój odbiór tego przekazu/wykładu.
    Czy odbrałem to po myśli autora nie wiem ?
    :)))

  • 29. Data: 2014-02-14 06:21:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 14 Feb 2014 01:25:03 +0100, "intuicjonista"
    <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    >łatwo zmienialne i dopasowywane do realiów.
    >One przestają być "świętymi krowami"
    >a waga przenosi się teraz na ich elstyczność

    Pierwsze slysze. Kto tak twierdzil?

    >Zapewne praktyk przekonany, że pracuje
    >w zakresie OOP - może nie dostrzec
    >(mało go to obchodzi :))) )
    >iż to co stosuje teraz to nie to OOP
    >jakie było 20 lat temu.

    A jakie bylo 20 lat temu i czym rozni sie ode dzisiejszego? Konkretnie
    poprosze

    A co to jest za 'aktualna praktyka"?

    A.L.

  • 30. Data: 2014-02-14 10:38:17
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl>

    > On Fri, 14 Feb 2014 01:25:03 +0100, "intuicjonista"
    > <c...@g...pl> wrote:
    > A co to jest za 'aktualna praktyka"?

    tak już raczej bez przekonania podsumuje:

    1) mowa o wykładzie Westa
    2) ja nie jestem jego adwokatem
    3) Ty stwierdizłeś, że "Facio zwyczajnie pieprzy"
    4) Ja stwierdziłem, że chociaż słuchałem
    pobierznie, IMO jest w tym pewna sensowna myśl idea
    5) Ponieważ tego nie potwierdzasz, to usiłuje Ci
    wyjaśnić mój punkt widzenia ( moje rozumienie)
    podając różne analogie
    6) Nie podoba Ci się ? - nie rozmumiesz ? - Twoja sprawa.

    i to by było na tyle :)))