    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 20 Feb 2014 01:30:21 -0800 (PST)
    <f...@g...com>
    Subject: Re: David West: OOP is Dead
    From: firr <p...@g...com>

    dla mnie tez dziedziczenie/polimorfizm [co ja sam wolalbym nazwaz programowaniem na
    ogolnikach - tj takie programowanie gdzie zastepujesz konkretny typ pewna klasa
    typów] jest innym paradygmatem niz czyste oo - zobacz np ten przyklad podany przez
    uzytkownika toslaw, wlasnie wycialem stamtad elementy dziedziczenia po to zeby
    uproscic sprawe a nadal jest to przyklad na oop

    sam bardzo rozbudowalem i niejako zunifikowałem system modułowy (napisałem o tym pare
    postów),
    dodalem m.in. mozliwosc instancjonowania modułow
    i jesli wybrac sposród tego niektóre charakterystyczne elementy to mozna powiedziec
    ze niektore (te lepsze) elementy oop 'wtopiły sie' w to [w tym ze bylbym badzo
    obrazony gdyby mowic ze
    cos tu zostalo przejete od oop, bo dla mnie oop
    (taki jaki znam z javy albo c++) to niesamowita chała której szczerze niecierpie,
    raczej po prostu
    pewne czesci mojego systemu (który jest 'generalny')
    pozwalaja wyrazić lepiej to co w oop jest umieszczone w kontekscie pewnego koszmaru)

    specjalny opopodobny przykład z mojego systemu modułowego*

    main()
    {
    Int x;
    Int y;
    Int z;

    x.add(y);
    y.add(z);
    z.add(x);

    Monitor m1, m2, m3;

    x.add(m1);
    x.add(m2);
    x.add(m3);

    x.run();

    }

    Int jest tutaj modułem który jest instancjonowany
    3 razy do encji x y z

    przez te linijki z add zakladam pewien taki łancuch
    kółeczko encji x->y->z->(x->) (w opopodobny sposób
    tj przez fizyczny wskaznik) tak by np dzialalo to jak trzy fabryki x produkuje cos i
    uruchamia y ktore
    produkuje cos i uruchamia z ktore wtedy produkuje cos i uruchamia z
    na przyklad

    x produkuje "1111" (**mozna w x napisac parolinijkowa funkcje ktora to bedzie
    robic:)

    y produkuje z tego "2222"
    z produkuje z tego "3333"
    x produkuje z tego "4444"

    do x y i z podpiałem trzy encja monitora tak ze na
    monitor jeden bedzie szedł napis "1111" "4444" "7777" na drugi "2222" "5555" itd

    [* specjalnie zostawilem to oznaczenie z kropka zeby wykazac podobieństwo
    gdy normalnie w moim systemi emodulowym bardziej
    naturalne sa wywolania "x add(y)" dla zwykłych funkcji (ew "x add y" dla operatorów)]

    [**

    Int.c:

    module Int uses Monitor&

    unsigned data[4];

    Int& consumer;
    Monitor& monitor;

    void produce()
    {
    data[0]++;
    data[1]++;
    data[2]++;
    data[3]++;
    }

    external void add(Int consumer){
    consumer& = &consumer;
    }

    external void add(Monitor m){
    monitor& = &monitor;
    }

    external void run()
    {
    produce();
    monitor& show();
    consumer& run();
    }

    Monitor.c (skip)

    specjalnie wypichcony obiektowopodobny kawałek
    tj komunikacja za pomoca fizycznych referencji
    (w nieco przypadkowej składni), sa tu ze
    cztery czy piec ciekawych tematow m.in
    ciekawe dla mnie jest to ze jak sie raz "sklei"
    Inta z monitorem

    Int add(monitor)

    to pozniej nie trzeba przekazywac metodom
    miedzy monitorem a intem argumentów bo
    sa one widzialne wewnetrzeni wzajemnie
    przez ten wskaznik (jest to interesujace)

    innym ubocznym tematem przy okazji pisanie tego
    byloby dla mnie zastanawianie sie czy trzeba pisac
    asserty dla nieustawionych referencji (lepiej nie
    pisac by obsluzyl je system ale czy system w runtime bedzie w stanie bezstratnie
    podac informacje ktora
    referencja jest pusta.. pewnie da sie zrobic

    jeszcze innym tematem jest zastanowienie sie co jest podobnie jak w kaszaniastym
    pozatym oop a co jest jednak inaczej.. itd