  • 51. Data: 2017-03-05 23:38:36
    Temat: Re: Dane 1000+
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 14:03:09 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Nie masz racji. Dalej nie jest zbilansowany bo zbilansowany oznacza
    > brak dlugu.

    Na razie wydatki im sie zgadzaja z przychodami.
    Roczne wydatki, z rocznymi przychodami.

    > Bo tylkonprzy braku zadluzenia jest sie malo wrazliwym
    > na czynniki zewnetrzne. Ja nie mam zadnego dlugu a ktos ma bo
    > wzial we frankach. Kiedys mu sie budzet bilansowal a jak frank
    > zdrozal to przestal sie bilansowac. Z dlugiem we frankach dlug tego
    > kogos byl wrazliwy na kurs franka. A mnie co najwyzej o 3% cena
    > kartofli wzrosla, jemu zreszta tez o tyle samo wzrosla. Wszystkie
    > kraje rzadzone przez madrych ludzi sie zadluzaja. Robia to w miare

    I popierasz to ? W swietle tego, co wyzej napisales ?

    > synchronicznie. Wysypanie sie w zwiazku z duzym dlugiem jakiegos
    > panstwa z tych co sie celowo zadluzaja doluje wszystkie ktore robia
    > tak samo.

    No nie calkiem. Ale jakby ta Grecja przestala splacac swoje dlugi, to
    by sie zrobilo ciekawie ...

    >Ale ze jest ograniczona ilosc dobr ktore mozna kupic za
    > kase zabraniaja zadluzania sie innym panstwom.

    Ale spojrz na taka GB. W 5 lat z 44% zrobili 89%.
    I co dalej ?

    J.

  • 52. Data: 2017-03-06 04:55:54
    Temat: Re: Dane z rejestratorow BOR
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby dziecinada ale zaproponuj do czego innego mieli by porownywac? Poprzedni rzad
    tez bronil borowikow. Widac taki uklad jest ze borowiki nie rozpowiadaja kto z
    wozonych ma jakies skazy a rzad wycisza wszystkie zdarzenia w jakich biora udzial.
    Gdzies w necie wyczytalem ze kierowca Maciarewicza jest taki stary ze jak sie najal
    do pracy jako kierowca vipow to na dyskotekach bogurodzice puszczali. I Maciarewicz
    ma do niego zaufanie a on wozil ponoc Jaruzelskiego i pewno innych owczesnych
    przywodcow czy generalow. W borze zawsze szybko jezdzili to wypadki i stluczki
    musieli i musza miec. I niejedna beda jeszcze mieli. Wszyscy majacy zwiazek z
    wypadkiem, z wyjatkiem tego z seicento, chcieli by zeby to nie byla wina boru. Jak by
    takie cos sie stalo na odludziu to facet dostal by 300 mandatu i kilka punktow. I
    zaraz dostal by kase na mandat i na troche lepsze autko na otarcie lez. Jego
    ubezpieczyciel wyplacil by kase za limuzyne i by bylo gites. Ale ze to w miescie sie
    stalo to mleko sie rozlalo. Final bedzie taki ze bedzie to tak droga sprawa ze nie
    jest wykluczone ze tyle co naprawa samochodu u producenta bedzie kosztowala.

  • 53. Data: 2017-03-06 08:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Mar 2017 19:55:54 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
> [...]
    > borowiki nie rozpowiadaja kto z wozonych ma jakies skazy a rzad
    > wycisza wszystkie zdarzenia w jakich biora udzial.

    No nie. Nowy rzad zarzucal staremu, ze przeciez za niego tez byly
    wypadki, borowiki pijane jezdzily, a stary odpyskowal, ze owszem, ale
    skazany zostal.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,BOR-owiec-kto
    ry-spowodowal-wypadek-byl-nietrzezwy,wid,9086763,wia
    domosc.html?ticaid=118bd9

> [...]
    > wina boru. Jak by takie cos sie stalo na odludziu to facet dostal
    > by 300 mandatu i kilka punktow. I zaraz dostal by kase na mandat i

    Niestety - byli ranni, na 300 zl by sie nie skonczylo.

    Teraz zobaczysz co tam bedzie z kierowca Macierewicza ... regres ?
    Czy BOR/ZW nie ma polisy OC, wiec regres nie grozi :-)

    J.

  • 54. Data: 2017-03-06 14:24:29
    Od: p...@g...com

    Jak nie mają polisy OC to nie trzeba będzie długo czekac na jakiegoś spryciarza co
    podłoży się Borowikom a jego kolega przypadkowo przejeżdżający wszystko udokumentuje
    a nagranie wystawi na licytacje ;-) ile może być warte takie nagranie gdzie kierowca
    ministra wojny lub jeszcze lepiej premiera rozwala furę zwykłego obywatela ?
    Dziesiątki tysięcy ? Tyle wyłoży regionalna tv a myślę że cisi sponsorzy PO
    dołożyliby jeszcze jedno zero ... kalendarz wypraw piratow drogowych jest znany
    liczba tras ograniczona ;-)

  • 55. Data: 2017-03-06 17:06:38
    Od: micol <1...@g...com>

    W dniu 2017-03-05 o 20:54, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 5 Mar 2017 11:33:11 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > napisał(a):
    (...)

    > Normalnie - znasz pojecie "bankowa kreacja pieniadza" ?
    > No to rzad robi to samo.
    >
    > Ile jest zlowek nadrukowane, to akurat NBP publikuje, mozesz porownac
    > z zadluzeniem panstwa.

    To jakas dezinformacja jest, rzad to moze mogl sobie drukowac w PRL.
    Teraz polski bank centralny nie jest pod wladza polskiego rzadu,
    najwyzej sejm moze sobie prezesa zmienic ale rzad _nie moze_ zmusic do
    wydrukowania pieniedzy. Jest to maly ale istotny niuans ktory sprawia ze
    NBP nie jest naprawde panstwowym bankiem tylko jest elementem struktury
    miedzynarodowej finansjery. NBP przyjmuje dyspozycje z banku
    rozrachunkow miedzynarodowych w Bazylei albo od pewnych wplywowych osob.

    > I wcale nie trzeba za gotowke - rzad mowi ze wymieni stare obligacje
    > na nowe. I za 100zl starych obligacji daje 105zl nowych obligacji
    > (platnych za 3 lata). A stare obligacje sprzedawal po 95 zl.
    > A za 3 lata wymieni je na 110 zl

    > Tylko jak oni sobie troche euro wydrukuja, to glupi Polak to kupi.
    > A odwrotnie niekoniecznie.
    >
    > No i widziales - Niemcy maja spore zadluzenie, ale i zbilansowany
    > budzet. A my jak nie pozyczymy, kolejnych 60 mld, to sie rzad zalamie.
    > O innych krajach Europy nie pisze - tam moze byc podobny problem.

    Teraz to zadluzenie wymusza sie, jak nie pozyczysz paru miliardow od
    miedzynarodowej finansjery to nikt nie chce z toba gadac. Ma byc dlug
    aby narody placily odsetki. Niech to wreszcie do ludzi dotrze ze sa
    niewolnikami.

  • 56. Data: 2017-03-06 19:11:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Normalnie - znasz pojecie "bankowa kreacja pieniadza" ?
    > No to rzad robi to samo.

    Jeśli kreację pieniądza rozumiesz, że "mam 100, mogę wydać 1000", to
    niestety, ale nie rozumiesz tego mechanizmu, i stąd z błędnych
    przesłanek wychodzą ci głupoty.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2017-03-06 20:35:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-06 04:55, Zenek Kapelinder wrote:
    > Niby dziecinada ale zaproponuj do czego innego mieli by porownywac?

    Do lepszych. Zawsze mierz wyżej.

  • 58. Data: 2017-03-07 11:42:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
> [...]
    >i kilka punktow.
    >I zaraz dostal by kase na mandat i na troche lepsze autko na otarcie

    Niekoniecznie, bo borowiki raczej tyle nie zarabiaja, zeby lekka
    raczka rozdawac te pare tys zl.
    Chyba, nadgodziny uczciwie policza :-)

    A minister przeciez ze swojej kieszeni nie wyjmie, bo polityk jest od
    tego aby brac, a nie dawac :)

    Ale ... media wlasnie donosza, ze z dwoch samochodow udalo sie
    odczytac dane z rejestratorow.
    Oraz ze beda okreslac predkosc kolumny z kamer na trasie przejazdu.

    Biorac pod uwage, ze kamery maja zegary niezsynchronizowane, a zegary
    moga roznie plynac ... to moze byc ciekawe doswiadczenie.
    Albo celowy zabieg, aby biegly mogl napisac "nie mozna okreslic
    przedkosci przejazdu".

    >Jego ubezpieczyciel wyplacil by kase za limuzyne i by bylo gites.

    No, pozostaje kwestia zwyzki/znizki.

    >Ale ze to w miescie sie stalo to mleko sie rozlalo.

    Mleko to sie rozlalo, bo ranni sa.

    Macierewicz widzisz jak to rozegral :-)

    J.

  • 59. Data: 2017-03-07 12:00:17
    Od: p...@g...com

    Macierewicz namieszal a Szydło oberwala :-) ale teraz PO ma pod ręką zespół szybkiego
    reagowania czyli lekarz i prawnik pojawia się przy kolejnym wypadku z udziałem
    aktualnie rządzących i zaoferują swoją POmoc ... przecież w wypadku Macierewicza w
    europejskim kraju skończyło by się na odszkodowaniu idącym w dziesiątki tysięcy euro
    a jeśli trafiłby się jackpot czyli mecenas to na sama rekonwalescencje i leczenie
    traumy powypadkowej poszlaby gruba bańka ;-) chlopaczkowie w krótkich portkach nawet
    nie wiedzą że po cienkim lodzie stapaja :-)

  • 60. Data: 2017-03-07 13:10:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
> [...]
    >się jackpot czyli mecenas to na sama rekonwalescencje i leczenie
    >traumy powypadkowej poszlaby gruba bańka ;-)

    Europa nie USA, wiec skoro "nic sie nie stalo", to moze nie byloby tak
    znow duzo.
    Oczywiscie ponarzekac zawsze mozna, pare tys na rehabilitacje wyrwac

    >chlopaczkowie w krótkich portkach nawet nie wiedzą że po cienkim
    >lodzie stapaja :-)

    A coz to jest kilkadziesiat tys euro ...

    J.