  • 11. Data: 2011-04-17 09:42:11
    Temat: Re: Dalej o OO, jezykach itede
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > podlaczane jak cartridge, modul ktory bylby instancjonalizowany bylby
    > obiektem

    stad automatycznie odpowiedz na pytanie czy mozna ta obiektowa siatke
    robic w c (tylko, moje wyrazone wczesniej powiatpiewanie, czy jakiemus
    programiscie w c chcialoby sie to robic):

    nlezaloby insancjonalizowac c'owy modul czyli w module (pliku .c/.obj)
    nie powinno byc instancji tylko typ powinien byc alokowany przez
    malloc i zwracany wskaznik robilby za obiekt,

    Zajac *zajac = NewZajac();

    niestety brak nakladki syntaktycznej w c uniemozliwia wywolania
    typu

    zajac.scale(2);

    i trzebaby pisac np

    ZajacScale(zajac, 2);

    /* dla mnie to jest teraz raczej ogolnie brak nakladki syntaktycznej
    nad c [ a chyba mniej potrzeba wiazania struktur z funkcjami nad czym kiedys
    myslalem - ale jeszcze tez musze pomyslec] nakladki pozwalajacej przemiaszac
    argumenty z nazwa funkcji np:

    (zajac) scale (2) and rotate (45);

    sam jak wspomnialem nakladke te nazwalem 'nctx'- jest to poniekad
    odrebny kawalek pomyslunku od c2 bo to nakladka syntaktyczna a c2
    to semantyka

    */

    czyli w obecnym c mozna 'oo' zrobic jak

    Zajac *zajac = NewObjZajac();

    ObjZajacScale(zajac, 2);
    ObjZajacRotate(zajac, 45);

    ObjZajacRelease(zajac);

    fir

  • 12. Data: 2011-04-17 10:16:03
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    (zajac) scale (2) and rotate (45);

    this is my ekwipment i momentami jest on calkiem niezly * (z tej
    linijki jestem obecnie zadowolony)

    * c jest pierwotny

  • 13. Data: 2011-04-17 11:14:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 10:43:59 +0200, "fir"
    > owszem, z tego jak ja rozumiem definicje systemu obiektowego

    Tylko że z tego, jak ty rozumiesz, nic nie wynika, bo to nie ma nic
    wspólnego z rzeczywistością.

  • 14. Data: 2011-04-17 12:02:30
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > On Sun, 17 Apr 2011 10:43:59 +0200, "fir"

    > Tylko że z tego, jak ty rozumiesz, nic nie wynika, bo to nie ma nic
    > wspólnego z rzeczywistością.

    pozostan sobie w swojej rzeczywistosci, ktora dla mnie jest mw
    na poziomie kraweznika - pelzasz i blagasz mnie bym zpelznal na twoj
    poziom proponujac mi takie kwestie jak powizsza ;

    jestem pewien ze
    wieksza szanse na inteligentna rozmowe mialbym rozmawiajac
    z krokodylem w zoo - mz nawet najglupszy z krokodyli
    jest powyzej tekstow tego rodzaju

    Krokodyle nie zanizaja poziomu az tak bardzo - tylko ludzie
    sa w stanie zejsc intelektem _ponizej_ zwierzat a ty to robisz -

    jestes jak zombie ktore powraca by meczyc jakiegos dajmynato wiesniaka
    (odwoluje sie do znanych filmow) swoimi zombistymi trybami umyslowymi
    zombistymi zaczepkami i zombistymi formami komunikacji - jestem pewien
    ze tobie twoje teksty o 'nasraniu w glowie ' albo inteligentne zagajenia typu
    " Tylko że z tego, jak ty rozumiesz, nic nie wynika, bo to nie ma nic
    wspólnego z rzeczywistością." (jakze ciekawa musi byc twoja nastepna
    wypowiedz - losie oszczedz mi jej) wydaja ci sie ineligentne ale ja juz
    skonczylem przedszkole i na 'zombie talk' tez juz dzisiaj nie mam chęci

    wogole zazartowalbym 'zombies, be aware' 'uwazajcie' bo zadzwonie po van
    helsinga i ten zrobi z wami mala sieczke (joke of kors, ale skojarzylo
    mi sie bo gralem ostatnio w plants vs zombies i nawet do glowy mi nie
    przyszlo ze bede mial to w realu)

  • 15. Data: 2011-04-17 12:13:49
    Od: p...@p...onet.pl

    i tak juz ponosze straty po prostu _odnoszac sie_ do tego rodzaju
    - jak to nazwac - bilboardow braku rozumu? juz z samego odnoszenia sie
    wynikaja straty dlatego kiedys wspomnialem o przynaleznym w tym momencie
    poszkodowanemu odszkodowaniu

  • 16. Data: 2011-04-17 14:05:48
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 00:39:29 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Prywatność/publiczność nie jest cechą OO. Taki przykładowy Python nie
    >ma sensownego wsparcia dla prywatności czegokolwiek a jednak jego
    >wyznawcy twardo twierdzą, że jest obiektowy.

    Koncepcje "information hiding" po raz pierwszy wprowadzil Panas w
    roku 1972 (z tego samego Carnegie Mellon) i nic nie ma owa koncepcja
    wspolnego z OO

    Patz

    http://www.cs.umd.edu/class/spring2003/cmsc838p/Desi
    gn/criteria.pdf

    Patrz rozneiz cytowany pzreze mnei artykul Szyperskiego o tym ze
    biektowosc i modularnosc to zupelnie inne rzeczy.

    >No i, skoro już jesteśmy przy bezproduktywnym machaniu rękami, jak to
    >będzie wyglądało w Scheme? Nadal będzie to "sophomore project",
    >zgodnie z cytatem od A.L.?

    CO bedzie wygladalo? Mowa byla o obiektowosci. Obiektowosc w Scheme
    rzeczywiscie robi sie dosyc trywialnie.

    A.L.

  • 17. Data: 2011-04-17 14:29:24
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    slowem, nie uwazasz ze naleza mi sie przeprosiny i re kom pen sata?

    ile razy mowilem ze studia nad glupota nie interesuja mnie za
    bardzo bo glownie interesuje sie c i gamedevem

    tymczasem chcac nie chcac zaczalem sie juz dorabiac malej przerazajacej
    typologi: klozeciacy, mentalni zombie, bezlogiczni pokrakobezaumyslowcy

    sad (but true)

  • 18. Data: 2011-04-17 17:49:33
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/04/2011 15:05, A.L. wrote:

    > Koncepcje "information hiding" po raz pierwszy wprowadzil Panas w
    > roku 1972 (z tego samego Carnegie Mellon) i nic nie ma owa koncepcja
    > wspolnego z OO

    To, że koncepcję dziedziczenia władzy wymyślono tysiące lat przed Kim Ir
    Senem, nie znaczy, że ustrój KRLD nie ma nic wspólnego z dziedziczeniem
    władzy.

  • 19. Data: 2011-04-17 18:18:55
    Od: A.L. <l...@a...com>

    A co ma piernik d owiatraka?...

    A.L.

  • 20. Data: 2011-04-17 18:27:26
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sun, 17 Apr 2011 16:29:24 +0200, "fir"
    > slowem, nie uwazasz ze naleza mi sie przeprosiny
    > i re kom pen sata?

    To było do mnie? Bo odpowiadasz na swój własny posting. Na wypadek,
    gdyby jednak do mnie, to po pierwsze powinieneś mi być wdzięczny,
    tylko jak zwykle Jesteś zbyt głupi, żeby to zrozumieć. Po drugie
    robię tutaj wyjątek, jako kolejną przysługę wobec ciebie, żebyś miał
    jasność sytuacji; jakbyś się znowu zastanawiał kiedyś, dlaczego nie
    odpowiadam na jakieś twoje zaczepki, to może zrozumiesz przynajmniej
    tyle: nie rozmawiam z tobą.