    From: "Grzegorz Kapusta" <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: DVI HDMI
    Date: Mon, 9 May 2011 10:05:43 +0200

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał:

    > Podłaczyłem komputer z monitorem kablem DVI - HDMI.
    > I niestety obraz nie jest wyświetlany na całym ekranie. Dookoła jest
    > czarny
    > pasek(poziomo z obu stron po około 1,5cm, góra, dół po około 1 cm.)
    > Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora
    > (1920/1080).
    > System operacyjny Windows 7.

    Mam bardzo podobny problem. Samsung z tunerem TV 1920x1080, karta
    ATI 5770, podłączony pod HDMI daje fatalny obraz, szczególnie widać
    to na czcionkach. Grzebanie w google wskazuje na to, co pisze nom,
    czyli overscan. Zmiana tej wartości rzeczywiście powoduje zmnianę wielkości
    ekranu i pozbycie się marginesów, ale jakość obrazu dalej jest fatalna.
    Przy overscan ustawionym na zero obraz mi "wyjeżdża" poza monitor,
    czy tak ma być? Czy po HDMI możliwe jest osiągnięcie jakości obrazu
    choćby zbliżonej do D-Sub?
    W ogóle to jestem bardzo rozczarowany tą nową technologią. Miało być
    tak pięknie, nowocześnie, cyfrowo, a tymczasem to moje kolejne
    problemy z HDMI, których nie miałem z D-Sub czy DVI.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta