  • 31. Data: 2011-07-23 09:15:50
    Temat: Re: DVB-T w "pigułce"
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.07.2011 11:04, Atlantis wrote:

    > Jesteś pewien, że tak po prostu wyłączą nadawanie ze standardową
    > rozdzielczością i od razu włączą HD, czy może przez jakiś czas będzie
    > leciało równolegle?
    > AC3 będzie jedyną opcją czy dodatkowym streamem do wyboru?

    Jak jestem pewien, to nie piszę "podobno". Nie odbieram jeszcze DVB-t,
    ale gdziesz czytałem, że jakiś mecz na polsacie szedł w HD, i posiadacze
    tunerków bez HD mieli ciemność. To samo z AC3 - coś tam gdzieś szło
    tylko w AC3. Nie chcę siać paniki, ale nawet jak będą to tylko emisje
    okazjonalne albo jak będzie jednak jakiś kanał w HD to może warto kupić
    coś lepszego.

    Mirek.

  • 32. Data: 2011-07-23 09:27:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Saturday, July 23, 2011, 11:15:50 AM, you wrote:

> [...]
    > tylko w AC3. Nie chcę siać paniki, ale nawet jak będą to tylko emisje
    > okazjonalne albo jak będzie jednak jakiś kanał w HD to może warto kupić

    Mam wrażenie, że desperujesz. Dekodowanie strumieni z dongla jest
    robione programowo i zależne jest od zainstalowanych kodeków. Straszny
    głąb z projektanta musiałby być, żeby zrobić to inaczej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2011-07-23 10:14:27
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    > Mam wrażenie, że desperujesz. Dekodowanie strumieni z dongla jest
    > robione programowo i zależne jest od zainstalowanych kodeków. Straszny
    > głąb z projektanta musiałby być, żeby zrobić to inaczej.

    Teraz nie mówimy o donglach USB, ale o tych modułach siedzących w złączy
    scart zwykłego telewizora.

    Może w takim razie jest jakiś SPRAWDZONY model takiego urządzenia, który
    obsługuje HD i AC3?

  • 34. Data: 2011-07-23 10:41:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Saturday, July 23, 2011, 12:14:27 PM, you wrote:

    > Teraz nie mówimy o donglach USB, ale o tych modułach siedzących w złączy
    > scart zwykłego telewizora.

    > Może w takim razie jest jakiś SPRAWDZONY model takiego urządzenia, który
    > obsługuje HD i AC3?

    Złącze SCART nie obsługuje HD, czyli potrzebowałbyś urządzenia, które
    strumień HD zdekoduje i przeskaluje do SD. Może to być trudne dla
    taniego odbiornika wtykanego do SCARTa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2011-07-23 11:19:17
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    > Złącze SCART nie obsługuje HD, czyli potrzebowałbyś urządzenia, które
    > strumień HD zdekoduje i przeskaluje do SD. Może to być trudne dla
    > taniego odbiornika wtykanego do SCARTa.

    Czyli sam widzisz, że innego wyjścia de facto nie ma.
    Mi chodziło o tanie pudełeczko, które umożliwiłoby moim rodzicom oraz
    siostrze oglądanie naziemnej TV cyfrowej na posiadanym przez nich
    sprzęcie. Mówimy tutaj o telewizorach CRT wyprodukowanych w latach
    dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku. O HDMI albo DVI można więc
    zapomnieć, jedyna opcja to scart.

    Moja rodzina (w przeciwieństwie do mnie) nie najmniejszego technicznego
    zacięcia. Nie wchodzi w grę zakup nowego telewizora (a co dopiero mówić
    o kilku sztukach). Natomiast takie pudełeczko za 100 zł jeszcze
    przejdzie. Nie wspomnę już o tym drobiazgu, że takie rozwiązanie s końcu
    zapewni coś, co do tej pory było Świętym Graalem - porządny odbiór. W
    mojej okolicy po prostu nie dało się dobrze odebrać sygnału analogowego.
    Po przetestowaniu paru różnych anten i wzmacniaczy zawsze
    stwierdzaliśmy, że jeden kanał chodzi lepiej, inny gorzej, zawsze jednak
    jest jakieś śnieżenie. DVB odbiera idealnie, tak więc nawet na starym
    telewizorze CRT uzyska się efekt, który wcześniej był czymś nie do
    pomyślenia - jakość porównywalną z DVD podpiętym do tego samego odbiornika.

  • 36. Data: 2011-07-23 16:35:21
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 13:19, Atlantis pisze:

> [...]
    > telewizorze CRT uzyska się efekt, który wcześniej był czymś nie do
    > pomyślenia - jakość porównywalną z DVD podpiętym do tego samego odbiornika.

    Dwa dni temu stałem się posiadaczem takiego
    oto tunera:
    http://www.dipol.com.pl/odbiornik_i_rejestrator_nazi
    emnej_telewizji_cyfrowej_dvb-t_signal_hd-507_A99250.
    htm
    Jak na razie jestem naprawdę zadowolony.
    Jakość obrazu super, bardzo proste
    programowanie nagrania, EPG, timeshift,
    odtwarzacz multimediów. Z instalacją i obsługą
    poradzi sobie dziecko z pierwszej klasy.

    Sprzedaje to Dipol, piszą że obsługuje sygnały
    HD, dekoduje AC4, AAC, etc. Z obserwacji forum
    (http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=36&t=1292&st
    art=280)
    wynika, że firma dba o klienta i w nowych
    wersjach firmware'u wprowadzane są opcje,
    których potrzebują nabywcy.

    Niestety cena nieco wyższa.

    JK

  • 37. Data: 2011-07-23 16:53:32
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    JK pisze:

> [...]
    art=280) wynika, że
    > firma dba o klienta i w nowych wersjach firmware'u wprowadzane są opcje,

    Pewnie to dokładnie to samo, co pod swoją marką rozprowadza RWT:

    http://rwt.pl/cms/dzial/id/149/Dekoder_DTV-451T_HD_N
    aziemnej_Telewizji_Cyfrowej_z_PVR_i_HD_Media_Player/

    na allegro chyba po 129, jakiś nowy firmware też jest do ściągnięcia.

    Andrzej
    www.radom.ws

  • 38. Data: 2011-07-23 18:31:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-07-2011 o 13:19:17 Atlantis <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > sprzęcie. Mówimy tutaj o telewizorach CRT wyprodukowanych w latach
    > dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku. O HDMI albo DVI można więc
    Ja nie rozumiem tego ale wynika że ty masz inny internet od mojego, bo
    chwila poszukiwań i masz 3 urządzenia
    http://allegro.pl/tuner-dvb-t-signal-hd-507-full-hd-
    wysylka-ozl-i1713119660.html
    http://allegro.pl/tuner-dekoder-opticum-hd-t50-dvb-t
    -mpeg4-ac3-usb-i1722176305.html
    http://allegro.pl/tuner-dekoder-dvb-t-full-hd-hdmi-a
    c3-media-player-i1725959549.html

    kolejny krok to przejżenie kilku for i sprawdzenie opini, trudne?
    Nie, ale trzeba chcieć a nie czekać aż ktoś poda na tacy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2011-07-24 09:43:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    [...]
    > Mam wrażenie, że desperujesz. Dekodowanie strumieni z dongla jest
    > robione programowo i zależne jest od zainstalowanych kodeków. Straszny
    > głąb z projektanta musiałby być, żeby zrobić to inaczej.

    Głąb albo marketingowiec.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 40. Data: 2011-07-25 10:22:05
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Złącze SCART nie obsługuje HD, czyli potrzebowałbyś
    > urządzenia, które
    > strumień HD zdekoduje i przeskaluje do SD. Może to być
    > trudne dla
    > taniego odbiornika wtykanego do SCARTa.

    On wcale nie jest taki tani właśnie :-). Przy cenach
    zewnętrznych tunerów z HDMI na poziomie 150 zł te 99 to nie
    jest mało...
    Mam w biurze jeden z pierwszych tunerów MPEG4 Globo, jeszcze
    bez HDMI. Dekoduje HD, przeskalowuje i wpuszcza bez problemu
    do Scarta. Jeśli dobrze pamiętam to te wynalazki wtykane do
    Euro mają bardzo podobny, jeśli nawet nie ten sam chip i
    soft. Czyli duża szansa że będzie działało i odtwarzało
    kanały HD :-).