    Date: Sat, 16 Jul 2011 23:47:37 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DVB-T w "pigułce"

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > To chyba wyjątkowa sytuacja, że z jednego miejsca da się odbierać aż
    > z dwóch nadajników. To wcale nie znaczy, że inni też tak mają. Są tacy,
    > co jeszcze nie są w zasięgu żadnego.

    Nie jest wyjątkowa. Zanim nie nastąpi pełne pokrycie Polski zasięgiem
    wszystkich MUX-ów, będzie występować znaczna różnica w sygnale. Jeden
    nadajnik ma np. MUX2 a drugi, z innej lokalizacji MUX3. Inny kierunek,
    inne poziomy sygnału.

    > Co to jest "pełne pokrycie"?
    Poszukaj planów pokrycia np. na stronie UKE. Mają takie kolorowe mapki.
    Będzie pokrycie trzema MUX-ami całego terytorium - będzie "pełne pokrcie".

    > Pamiętam czasy (i miejsca), kiedy można
    > było odbierać jeden program TV, ale mocno zaśnieżony i to pod warukiem,
    > że użyło się zestawu dwóch anten z zestawem direktorów jak w drabinie
    > co ją strażacy mają, umieszczonych wyżej dzwonnicy w kościele. Tam być
    > może dla DVB będzie teraz potrzebne jakieś lepsze Yagi ze wzmacniaczem,
    > ale w większości przypadków taki dongiel USB z typową anteną da radę.
    > Najwyżej wystąpi pikseloza sporadyczno-napadowa.

    No i oto właśnie chodzi - żeby nie następowała a anteny synfazowe nie
    były potrzebne.

    > -- Jarek
    >
    > PS
    > Pamiętam jak w latach siedemdziesiątych mówiono, że nie ma możliwości
    > technicznych, by w Polsce zaistniał drugi ogólnopolski program
    > stereofoniczny na UKF.

    Ale jakie to ma znaczenie? Tylko takie, że masz dobrą pamięć. Mi chodzi
    o porównanie parametrów technicznych odbioru, dopuszczalnych (w dół)
    poziomów sygnałów itp. a Ty wyskakujesz ze swoimi teoriami. Mam z czysto
    doświadczalnej potrzeby najtańszego dongla do DVB-T. Wiem jak działa,
    jaki poziom sygnału jest mu potrzebny, poziom sygnału mogę sobie
    zmierzyć, stłumić tłumikiem. Temat dość dokładnie ćwiczyłem i dlatego
    chcę poznać konkretne efekty dla różnych urządzeń.
    Podaj konkretne dane porównawcze albo EOT.
    Maciek