  • 1. Data: 2009-05-08 07:13:49
    Temat: DVB-T nagrywarka
    Od: "FanNokia" <f...@p...onet.pl>

    WITAM
    Chciałbym kupić nagrywarkę HDD,DVD.
    Zastanawiam się czy nie warto zainwestować od razu w sprzęt odbierający standard
    analogowy i DVB-T (MPEG-4).
    Szukam w miarę taniego sprzętu - do 1.000 zł który spełniałby w/w warunki.
    Z tego co widziałem większość dostępnego w PL sprzętu ma DVB-T, ale w wersji MPEG-2.

    PZDR

  • 2. Data: 2009-05-08 07:46:00
    Temat: Re: DVB-T nagrywarka
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    Dnia 08-05-2009 o 09:13:49 FanNokia <f...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > warunki.
    > Z tego co widziałem większość dostępnego w PL sprzętu ma DVB-T, ale w

    chciałbym tylko zaznaczyć, że standard mpeg-4 ma dwie części
    odpowiedzialne za video. Obecnie w Polsce nadawane jest (Warszawa) w
    mpeg-4 avc/ h.264, a nie w tej pierwszej wersji mpeg-4 - więc przy zakupie
    trzeba uważać, co to oznacza to mpeg-4. Ja kupiłem do lapka zewnętrzny
    tuner tv z napisem mpeg-4, ale nie obsługiwał h.264. No ale po
    zainstalowaniu odpowiedniego softu już działa. W przypadku tunera
    stacjonarnego, może być gorzej.

    gb

  • 3. Data: 2009-05-08 08:36:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba uważać, co to oznacza to mpeg-4. Ja kupiłem do lapka zewnętrzny
    > tuner tv z napisem mpeg-4, ale nie obsługiwał h.264.

    Coś chyba kręcisz, to że soft nie dawał rady wyświetlić h264 nie ma nic
    wspólnego z tym czy tuner był w stanie to odebrać.
    Na kompie to dwie różne rzeczy, za wyświetlanie odpowiadają filtry
    programów, ze sprzętem nie ma to nic wspólnego.

    Stacjonarek z mpeg-4 ale bez h.264/avc to jeszcze nie widziałem.

  • 4. Data: 2009-05-08 08:40:23
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    Dnia 08-05-2009 o 10:36:22 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Coś chyba kręcisz, to że soft nie dawał rady wyświetlić h264 nie ma nic
    > wspólnego z tym czy tuner był w stanie to odebrać.

    tuner odbiera strumień DVB, a dekoder może być sprzętowy lub programowy,
    chodziło mi o to, że w przypadku karty - jeśli nawet dekoder sprzętowy
    sobie nie poradzi, to soft można do tego zaprząc. W przypadku tunerów
    stacjonarnych nie ma możliwości zaprzągnięcia softu.

    > Na kompie to dwie różne rzeczy, za wyświetlanie odpowiadają filtry
    > programów, ze sprzętem nie ma to nic wspólnego.
    >
    > Stacjonarek z mpeg-4 ale bez h.264/avc to jeszcze nie widziałem.

    Nie wiem, czy są takie, ale lepiej to sprawdzić przed kupnem, czy
    obsługuje h.264

    --
    gb

  • 5. Data: 2009-05-08 08:45:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > tuner odbiera strumień DVB, a dekoder może być sprzętowy lub programowy,

    Nie chodzi o dekoder, a o układ do wyświetlania tegoż.

    > chodziło mi o to, że w przypadku karty - jeśli nawet dekoder sprzętowy
    > sobie nie poradzi

    Nie poradzi sobie bo go nie ma w takich urządzeniach i już.
    Przynajmniej w ich przeważające większości, nie spotkałem się z takim który
    jest w stanie wyświetlić obraz bez użycia karty graficznej i odpowiednich
    filtrów softwarowych.
    Tuner to jest urządzenie wejściowe, a nie wyjściowe.

    >, to soft można do tego zaprząc. W przypadku tunerów stacjonarnych nie ma
    >możliwości zaprzągnięcia softu.

    Jasne jak słońce.

    > Nie wiem, czy są takie, ale lepiej to sprawdzić przed kupnem, czy
    > obsługuje h.264

    Nie wiem czy będzie miał co sprawdzać, nie spodziewam się aby znalazł
    nagrywarkę z dvb-t mpeg-4, zwłaszcza w tej cenie.
    Jak się upiera to może warto pomyśleć nad htpc.

  • 6. Data: 2009-05-08 08:56:52
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    Dnia 08-05-2009 o 10:45:11 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie chodzi o dekoder, a o układ do wyświetlania tegoż.

    a to nie jest tak, ze jest: dekoder strumienia DVB -> dekoder -> układ do
    wyświetlania?
    ja miałem tylko na myśli dekoder

    --
    gb

  • 7. Data: 2009-05-08 09:04:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > a to nie jest tak, ze jest: dekoder strumienia DVB -> dekoder -> układ do
    > wyświetlania?

    W komputerze ten układ do wyświetlania nazywa się karta graficzna, a
    dekodowanie h.264 odbywa się między softem a kartą graficzną, albo już przez
    nią samą.
    Czyli na wyjściu, a nie na wejściu.
    Tuner nie ma więc tu nic do roboty, on tylko przekazuje odebrane dane
    softowi.

  • 8. Data: 2009-05-08 10:10:42
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    Dnia 08-05-2009 o 11:04:41 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przez nią samą.
    > Czyli na wyjściu, a nie na wejściu.
    > Tuner nie ma więc tu nic do roboty, on tylko przekazuje odebrane dane

    no ok,
    co nie zmienia faktu, że trzeba kupić h.264
    --
    gb

  • 9. Data: 2009-05-08 10:12:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik FanNokia napisał:
    > Chciałbym kupić nagrywarkę HDD,DVD.

    Słuszny wybór :-)

    > Zastanawiam się czy nie warto zainwestować od razu w sprzęt odbierający standard
    > analogowy i DVB-T (MPEG-4).

    Nie jestem pewien, czy są nagrywarki z jakimkolwiek tunerem cyfrowym,
    nie mówiąc już o MPEG4, bo ten w Polsce jest dopiero w powijakach. Można
    rozwiązać to kupując nagrywarkę i osobno tuner DVB-T, ale czy wtedy nie
    będzie straty na jakości obrazu (rozdzielczości) z DVB-T? Może lepiej
    zainwestować w tuner PVR, chociaż nie jest to tania impreza.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 10. Data: 2009-05-08 10:19:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > no ok,
    > co nie zmienia faktu, że trzeba kupić h.264

    Stacjonarne tak.