  • Data: 2009-06-18 15:33:10
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Sąsiedzi odbierają idealnieczy tak samo jak Ty?

    A nie wiem, nie sądzę żeby mieli takie wymagania co do jakości obrazu,
    zresztą anteny mają kilka metrów wyżej.

    >Pokręć dla pewności anteną logarytmiczną o 90 stopni w prawo i w lewo.

    Kręciłem.
    Tak jak jest teraz jest najlepiej.
    Ale to nie są jakieś zasadnicze różnice, które widać od razu.

    > Twoja antena jest poniżej dachów sąsiednich budynków?

    Jednego konkretnie.
    Dalej (jakieś 500 m) rosną też topole.

    To może tłumaczyć
    > niski poziom sygnału. Po wielkości odbić na ekranie można oszacować
    > położenie źródła odbicia. Jakie są odległości pomiędzy domami? Około 20 -
    > 40 metrów?

    Tak.
    Wszystko to parterówki.

    Odbicia wtedy nie powinny być zauważalne. Możesz zrobić zdjęcie
    > ekranu z sygnałem z anteny logarytmicznej i umieścić je gdzies w
    > Internecie? Najlepiej jakby obraz był ze studia.

    Aż tak źle teraz nie jest, żebyś to na zdjęciu zauważył. ;-)

    > Raczej nie spowoduje to odbić, jeśli już to przesterowanie wejścia
    > telewizora sygnałem spoza pasma TV z nadajnika lotniskowego (radiolatarnia
    > itp.).

    I to może powodować sekundowe zakłócenia?
    Zarówno na dvb-t jak i analogu?

    > Musisz pokazać nam wyraźnie zdjęcie z tymi zakłóceniami, to można będzie
    > wytypować ich źródło.

    Przy obecnym ustawieniu praktycznie tylko dwójka ma zakłócenia (odbicia)
    widoczne na ekranie, na innych kanałch po prostu sygnał jest nieco słaby.
    Dochodzą do tego tego zakłócenia okresowe (np. półsekundowe pogorszenie
    jakości).