    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: DVB-T Karkonosze nadajnik ?AGA?
    Date: Fri, 30 Oct 2009 22:43:26 +0100

    On Fri, 30 Oct 2009 14:10:14 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

    >Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    >powiedz dziesiatkom tysiecy ludzi ktorzy maja telewizory DVB-T MPEG4 z
    >ktorych czesc juz oglada DVB-T ze nic z tego, ze nie beda mogli ogladac bo
    >beda musieli dokupic sobie tuner DVB-T2 za 2tys.... W ten sposob cyfryzacja
    >w Polsce zostanie zniszczona w zarodku i kazdy wtedy musialby sie szykowac
    >do zakupu platformy satelitarnej bo na ziemi na pewno by nic nie bylo.
    >Troche bylby wsciekly jakby snieg w zimie wylaczal mu odbior w telewizorze i
    >jakby podliczyl ile musi rocznie wydac na ogladanie TV wiec moze wiecej
> [...]

    i co z tego, ze byly tunery dvb-t mpeg-2 - brak woli i konkretnych
    decyzji doprowadzily, ze to nie ruszylo.

    i co z tego, ze sa tunery dvb-t mpeg-4 - brak woli i konkretnych
    decyzji doprowadzaja, ze to w najblizszym czasie nie naprawde nie
    ruszy

    w tym czasie (czekania) warunki sie zmieniaja/technologie ida do
    przodu, inne kraje wybieraja najnowsze technologie, pojawia sie nowy
    sprzet.

    Wiec jak mam czekac, to chce czekac na najnowsza technologie w tej
    dziedzinie - czyli dvb-t2. Od dawna wiadomo ze dvb-t/mpeg-4 to
    technologia przejsciowa, tak jak bylo z dvb-s/mpeg-4 - weszlo
    dvb-s2/mpeg-4.........ale caly "balast" dvb-s/mpeg-2 jeszcze przez
    wiele lat sie bedzie ciagnal.

    UK startuje z dvb-t2/mpeg-4, a my czekamy na konkretne decyzje. Nadal
    testy, wiec kupowanie sprzetu to jest lotto. Ktos powiedzial, ze NTC w
    Polsce wystartuje 30.09.2009, a mamy juz 30.10.2009 i nic. W
    Krakowie/Choragwicy wylaczaja testowy nadajnik, na Poznan/Srem cos
    kombinuja, ze sie czka. Brak jakiejkolwiek kampanii informacyjnej w
    mediach. Wiec o czym ty mowisz - to wszysto co sie teraz dzieje, to sa
    NADAL testy i tak naprawde to nic nie wiadomo. Nawet to, czy programy
    w HDTV w NTC beda nadawane w dvb-t/mpeg-4 czy dvb-t2/mpeg-4.

    Wiec jak czekamy nadal, to czekajmy na cos konkretnego/najnowszego. A
    strasze ludzi, ze tuner bedzie za 2tys - tak bedzie, ale razem z
    telewizorem, czyli mniej wiecej tyle ile teraz sie placi za tv lcd
    32/37 cali (z dolnej polki) z wbudowanym tunerem mpeg-4. (Roznica w
    cenie innej kosci demodulatora w glowicy).
    Gdyby ktos powiedzial, ze hd bedzie dvb-t/mpeg-4 a nie dvb-t2 - to
    jutro ide kupic tv. Ale nawet jakby powiedzial, to i tak mu nie
    uwierze i poczekam.

    A, ze sa nadal testy, to wszyscy kupuja na wlasne ryzyko i nikt do
    nikogo nie moze miec pretensji, ze 100tys ludzi kupilo sobie nowy
    telewizor z wbudowanym tunerem dvb-t/mpeg-4.

    --
    ThinkXtra