  • 1. Data: 2012-11-08 22:01:37
    Temat: DTL
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Co oznacza DTL przy niektórych HDD WD Green?
    Czy to coś wartego uwagi? Dyski DTL wygladaja na droższe (i ile sa
    dostepne, bo przewazie nie). Znaczy to DTL to jakaś lepsiejszość?

  • 2. Data: 2012-11-08 23:24:27
    Temat: Re: DTL
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.11.2012 22:01, Mr Misio pisze:
    > Co oznacza DTL przy niektórych HDD WD Green?
    > Czy to coś wartego uwagi? Dyski DTL wygladaja na droższe (i ile sa dostepne, bo
    przewazie nie). Znaczy to DTL to jakaś lepsiejszość?

    Lenistwo porażające...

    W pięć minut znalazłem Googlem informację, że dyski DTL mają
    w komplecie kartę interfejsu PCIe <> SATA umożliwiającą ob-
    sługę pełnej pojemności dysku niezależnie od ograniczeń
    mostka na płycie głównej lub systemu operacyjnego (według
    dokumentacji problem występuje powyżej 2 TiB). I stąd wynika
    ich większa cena najpewniej.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 3. Data: 2012-11-08 23:30:17
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-08, Mr Misio <m...@g...pl> wrote:
    > Co oznacza DTL przy niektórych HDD WD Green?
    > Czy to coś wartego uwagi? Dyski DTL wygladaja na droższe (i ile sa
    > dostepne, bo przewazie nie). Znaczy to DTL to jakaś lepsiejszość?

    To oznacza po prostu "kit", czyli po polsku nie wiem co. Wariant?
    DTL - sztuka przeznaczona do gotowych komputerów.
    RTL - sztuka przeznaczona do sprzedaży bezpośredniej.

    Nie wiem czy są jakieś różnice w samych dyskach. Okazjonalnie istnieje
    różnica w gwarancji. W przypadku Greenów DTL mają 2 lata, a RTL 3 lata.

    BTW: nie wiem jak to wygląda formalnie. Na stronie WD informacja o R/DTL
    jest w innym miejscu niż opis gwarancji. Używane są inne terminy. To
    może oznaczać, że (niezależnie od tego jaką masz końcówkę w modelu)
    gwarancja zależy faktycznie od tego, jak dysk zakupiłeś.

    pozdrawiam,
    PK