    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DS3231 - podróbka?
    Date: Thu, 12 Nov 2015 18:33:30 +0100

    news:n22g44$e1e$1@dont-email.me...

    > Rewelacja, bo być może nie masz nawyku czytania datasheetów? :-)
    >
    > https://www.fairchildsemi.com/datasheets/1N/1N914.pd
    f Strona 2.
    > Cytuję tabelkę na dole strony, wiersz: IR - Reverse Leakage
    > VR = 20V, TA = 25'C IR=0.025uA Max.
    > VR = 20V, TA = 150'C IR=50uA Max.
    > VR = 75V, TA = 25'C IR=5uA Max.
    >
    > Pisząc tamten tekst akurat nie miałem datasheeta przed oczami,
    > ale niewiele się pomyliłem co do wartości i te moje 10-20 mikro A
    > jest jak najbardziej realne, zwłaszcza jak dioda jest zainstalowana
    > blisko grzejącego się stabilizatora napięcia z małym lub bez radiatora.

    Miałem na myśli bliskie otoczenie RTC, gdzie nie spodziewałbym się jakichś
    nieprzyzwoitych temperatur (choćby dla zapewnienia przyzwoitych warunków
    pracy dla kwarca zegarkowego). Ale faktycznie określenie "Na upartego"
    oznacza oderwanie się od tego założenia.
    Dla mnie parametry max zupełnie nie pasują do "one zwykle mają..."
    Nigdy nie mierzyłem parametrów w wysokich temperaturach, ale w normalnych
    temperaturach to (w przypadku upływności) wartość max bywa nawet 100 razy
    zawyżona w stosunku do typowej (dają sobie zapas, aby uniknąć głupich
    dyskusji).

    > Nawet jeśli będą to nano Ampery to wciąż sądzę że upływność
    > dobrego kondensatora będzie parę rzędów wielkości mniejsza,
    > a więc wcześniej czy później naładuje się ten kondensator tak czy siak.

    Nie kwestionowałem naładowania kondensatora tylko te uA.
    Nie mam pojęcia jakie są upływności SuperCapów, ale to jest jakaś forma
    elektrolitów chyba. Nie wykluczałbym, że naładowanie przez odwrotnie
    spolaryzowaną diodę impulsową może być niemożliwe.

    > A już z pewnością gdy dioda jest sporaryzowana w stronę przewodzenia.
    :).
    P.G.