  • 11. Data: 2009-04-01 00:32:22
    Temat: Re: DS18B20 w obudowie
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Łoj. :-| Nie takiego poziomu cen się spodziewałem za kawałek rurki i
    > kabelek. 50 PLN za sztukę? No cóż, dzięki za odpowiedź, może kogoś
    > innego to zainteresuje. Liczyłem w gruncie rzeczy na cenę 200-300%
    > samego układu (pierwszy z brzegu sklep: semiconductors.com.pl: 4,15 PLN
    > netto za DS18B20).

    Przecież napisał 30zł od 10szt i 25zł od 50szt.
    To naprawdę tak dużo?

    Kurczę, mi się cena wydaje w sam raz. Chociaż jeszcze zdjęcie tego
    chętnie bym zobaczył :-)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 12. Data: 2009-04-01 07:05:04
    Od: m...@g...com

    On 1 Kwi, 02:32, Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:

    > Przecież napisał 30zł od 10szt i 25zł od 50szt.
    > To naprawdę tak dużo?
    >
    > Kurczę, mi się cena wydaje w sam raz. Chociaż jeszcze zdjęcie tego
    > chętnie bym zobaczył :-)

    Zdjęcia zrobię w poniedziałek, kiedy odbiorę partię z produkcji.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 13. Data: 2009-04-01 10:27:33
    Od: m...@g...com

    On 1 Kwi, 02:32, Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:
    > Kurczę, mi się cena wydaje w sam raz. Chociaż jeszcze zdjęcie tego
    > chętnie bym zobaczył :-)

    Znalazł się jeszcze czujnik z innym układem na magazynie i mam na
    szybko takie zdjęcie:

    http://www.fims.pl/czujnik_DS18B20_oczko_m.jpg

    W oferowanej wersji, czujnik nie ma złącza MSTB na końcu tylko żyły z
    zaciśniętymi tulejkami.
    Na fotografii czujnik z układem KTY. Możemy wykonać również z innymi
    elementami.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 14. Data: 2009-04-01 10:27:42
    Od: m...@g...com

  • 15. Data: 2009-04-01 20:14:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > Przecież napisał 30zł od 10szt i 25zł od 50szt.
    > To naprawdę tak dużo?

    Chciałem kupić 2 czy 3 szt. więc cena przy 10 szt. średnio mnie
    interesowała. Podobnie jak super uszczelnienie IP. Ważne tylko aby nie
    przerdzewiało na wylot w ciągu powiedzmy 3-5 lat. Dostęp do sondy będę
    miał łatwy i taniej będzie ją wymienić co 5 lat niż kupować super-duper
    zabezpieczoną. Po prostu nie jestem targetem dla tej produkcji.

    > Kurczę, mi się cena wydaje w sam raz.

    No tu mnie zaskoczyłeś. Sam układ kosztuje 5zł+VAT. Dodaj do tego cenę
    kawałka rurki i kabelka plus robociznę (ile zarobisz, nawet ręcznie,
    takich czujników w ciągu godziny? 30-60?). Plus utrzymanie firmy,
    podatki itd. Wg mnie cena czujnika x3 byłaby w porządku. A produkcja 3
    czy 100 sztuk - kosztuje w przybliżeniu tyle samo za sztukę (inna jest
    tylko cena układu DS18B20 ale narobisz się tyle samo nad każdą sondą).

    Namawiam Michała S. do rozważenia propozycji produkcji takich czujników,
    niech spokojnie policzy swoje koszty i przewidywalny zysk dla większej
    serii (sprzedawalnej oczywiście). I przygotuje cenę sondy "low cost" np.
    z niezarobionym kablem. Kto chce to przecież zaciśnie sobie na końcu co
    trzeba albo przylutuje bezpośrednio do swojej płytki. Zarabianie kabla w
    końcu też kosztuje podczas produkcji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-04-01 21:44:12
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > czy 100 sztuk - kosztuje w przybliżeniu tyle samo za sztukę (inna jest
    > tylko cena układu DS18B20 ale narobisz się tyle samo nad każdą sondą).

    Podlicz koszt tych etapów produkcji co wyminiłeś i zastanów się
    czy ty byś przyjął teraz zamówienie na wykonanie takich 3 szt za łącznie
    100zł?

    A może sam zrób biznes, skoro podliczyłeś swoje koszty i nie jest to trudna
    produkcja
    i wyprodukuj ze 100 takich czujników - później jes z zyskiem sprzedasz.

    Ja myślę, że każdy sam umie podliczać swoje koszty i sam najlepiej wie co mu
    sie opłaci a co nie.

    zbyszek

  • 17. Data: 2009-04-01 21:53:18
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Adam Dybkowski pisze:

    > No tu mnie zaskoczyłeś. Sam układ kosztuje 5zł+VAT. Dodaj do tego cenę
    > kawałka rurki i kabelka plus robociznę (ile zarobisz, nawet ręcznie,
    > takich czujników w ciągu godziny? 30-60?).

    Szczerze powiedziawszy, to trochę inaczej widziałem tę sondę.
    Spodziewałem się bardziej czegoś w stylu
    http://www.allegro.pl/item599280971_czujnik_sonda_te
    rmiczna_pt1000_zakres_40_500c.html

    50 zł za DSa na kawałku blaszki to rzeczywiście sporo. Ale może ma takie
    koszty.

    Tak naprawdę to trzeba kupić materiały, ktoś to musi złożyć, polutować,
    zabezpieczyć, odprowadzić podatek, zapłacić za pracowników.

    Ja zawsze myślę, że ceny są wręcz zaniżone. Tylko po prostu Polacy
    zarabiają śmieszne pieniądze (mówię o ogóle) i wydaje się, że wszystko
    takie drogie...

    m.

  • 18. Data: 2009-04-02 12:06:43
    Od: m...@g...com

    On 1 Kwi, 23:53, Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:

    > Szczerze powiedziawszy, to trochę inaczej widziałem tę sondę.
    > Spodziewałem się bardziej czegoś w
    styluhttp://www.allegro.pl/item599280971_czujnik_son
    da_termiczna_pt1000_za...

    I bardzo podobnie do tego na zdjęciu powyżej wygląda wersja w obudowie
    rurkowej, różnice są dwie:
    - mój czujnik nie błyszczy się tak jak ten na zdjęciu ;-)
    - koniec czujnika rurkowego zaciśnięty jest na kablu (jak złącza BNC
    itp.)

    Jak będę miał jakiś czujnik rurkowy z produkcji, to dam zdjęcie.

    > 50 zł za DSa na kawałku blaszki to rzeczywiście sporo. Ale może ma takie
    > koszty.

    http://www.fims.pl/czujnik_DS18B20_oczko_m.jpg
    To nie jest czujnik na kawałku blaszki. Pod termokurczką jest tulejka
    metalowa w której dopiero siedzi Dallas.

    Niestety tego typu czujniki wymagają dużej ilości pracy ręcznej - to
    jest główne źródło kosztów. Czy w środku byłby DS1820 czy, dajmy na to
    czujnik cienkowarstwowy Pt100 - nie wpłynęłoby znacząco na cenę.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 19. Data: 2009-04-02 15:02:12
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałem kupić 2 czy 3 szt. więc cena przy 10 szt. średnio mnie
    > interesowała. Podobnie jak super uszczelnienie IP. Ważne tylko aby nie
    > przerdzewiało na wylot w ciągu powiedzmy 3-5 lat.

    Zacznijmy od tego, że nie wiadomo co się stanie po tych 2-3 latach. Gdyby
    producent zagwarantował (głową ;) ), że po 3 latach wszystko będzie OK
    uważam, że cena nawet 50PLN jest do przełknięcia. Niestety podejrzewam, że
    producent nie za bardzo wie, jak się ta rurka sprawdzi w realnych warunkach
    naprawdę wymagających dużej szczelności i w takim przypadku uzasadnienie dla
    tych 50PLN jest takie sobie... temat wbrew pozorom nie jest banalny,
    wsadzenie czujnika w łuskę i zalanie epoksydem _wcale_ nie gwarantuje, że po
    roku pracy w niekorzystnych warunkach (szczególnie przy skokach temperatur)
    wszystko w środku nie zgnije i wcale nie mam na myśli przerdzewienia
    obudowy.

    No i pozostaje jeszcze drugi problem. Dallasy czasem padają :) Do
    odpowiedzialnych zastosowań nie nadają się za bardzo, więc najlepsze co
    dostaniemy to amatorski czujnik w profesjonalnej obudowie :)

    e.

  • 20. Data: 2009-04-02 21:37:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    entroper pisze:

    > Zacznijmy od tego, że nie wiadomo co się stanie po tych 2-3 latach. Gdyby
    > producent zagwarantował (głową ;) ), że po 3 latach wszystko będzie OK
    > uważam, że cena nawet 50PLN jest do przełknięcia.
    [...]
    > No i pozostaje jeszcze drugi problem. Dallasy czasem padają :) Do
    > odpowiedzialnych zastosowań nie nadają się za bardzo, więc najlepsze co
    > dostaniemy to amatorski czujnik w profesjonalnej obudowie :)

    Ja tylko chcę wyrzucić kawałek kabla z czujnikiem na balkon. I nie
    przeszkadza mi, że za 3 lata przerdzewieje/urwie się itd. W ciągu minuty
    wymienię na nowy. Tyle że cena musi być w tym przypadku adekwatna do
    potrzeb.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/