  • 41. Data: 2015-06-03 08:37:24
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Nie dziękuję :) Jutro jadę do tych, którzy wypalali filtr na dalsze testy.

    A ile km masz do Berlina?
    zafunduj sobie wycieczke a wczasie tej wstaw auto do ich serwisu
    autoryzowanego.
    smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria
    zostala usunieta.....

  • 42. Data: 2015-06-03 12:23:06
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 14:23, Konfabulator pisze:
    > Pojechałbym do Opla i zażyczył sobie aktualizacji softu ECU albo wgrania całego
    oprogramowania na nowo.

    Mały update. Pojechałem dzisiaj do warsztatu, gdzie regenerowali mi
    filtr. Podłączyli manometr i filtr czyściutki, pojechali jeszcze raz pod
    kompa i oczywiście nic nie stwierdzili.

    W przyszłym tygodniu będą mieli taki sam inny filtr i mamy podmienić na
    próbę, ale skoro to nie wina filtra, to nic raczej nie da.

    No i teraz odniosę się do Twojego posta. Podjechałem do ASO opla,
    przedstawiłem sprawę i gość stwierdził, że rzeczywiście dziwne i nie
    mieli nigdy takiego przypadku, albo były filtry zapchane, albo czujnik
    różnicy ciśnień uszkodzony. A jeżeli chodzi o wgranie softu to "jest to
    w serwisie poblokowane" i nie mają takiej możliwości. "Możemy się umówić
    na diagnozę ale w tym wypadku cudów nie obiecuję..." Przynajmniej szczery.

  • 43. Data: 2015-06-03 12:31:44
    Temat: Re: DPF ci?g dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-03 o 08:37, abn140 pisze:

> [...]
    > autoryzowanego.
    > smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria

    Spod domu do Opel Berlin 300km. A można się tam dogadać po angielsku?
    Chyba, że znajdę jakiegoś tłumacza, za parę eurosów :)

    Jest to jakiś pomysł...

  • 44. Data: 2015-06-03 13:33:35
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Bardzo ciekawe, bo żona jeździ Astrą i nikt ich nie prosił, a na którymś przeglądzie
    była pozycja aktualizacji oprogramowania. Także może zmień jeszcze ASO?

    Jak w Oplu realizowane jest oszukiwanie ECU po wycięciu filtra? Emulatorem? Można by
    go podłączyć na próbę, żeby do ECU słał ciągle 0% i zobaczyć czy efekt zniknie. Jeśli
    nadal ECU będzie próbowało czyścić to będzie wtedy mniej szukania, bo albo sam filtr,
    albo czujniki przy nim, albo ECU zwalone. I to z naciskiem na to ostatnie.

  • 45. Data: 2015-06-03 13:54:37
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Po wycięciu DPF'a trzeba wgrać oprogramowanie od auta bez DPF'a
    fabrycznego lub zmodyfikować aktualny soft. Nie ma emulatora.

  • 46. Data: 2015-06-03 13:55:25
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Spod domu do Opel Berlin 300km. A można się tam dogadać po angielsku?
    > Chyba, że znajdę jakiegoś tłumacza, za parę eurosów :)
    >
    > Jest to jakiś pomysł...

    W Berlinie jest kilka ASO Opla. Proponuje mailowo napisac do nich po
    angielsku. Jak dostaniesz sensowna odpowiedz (szansa duza) to sie umawiasz.
    Jeden ze znajomych tak zrobil przy VW.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 47. Data: 2015-06-03 15:00:06
    Od: p...@g...com

    -- "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego. Czy się
    mylę? Co o tym sądzisz?

    ja widze to tak ze ECU dostaje komunikat z czujnika i pali ... jako ze czujnik
    wykluczyles przez podmianke pozostaje juz tylko punkt 3 czyli prozaiczna dziura

    ps nie jestem pewien ale OPCOM chyba da rade monitorowac ten czujnik jesli faktycznie
    wypalanie zachodzi juz po 18 km to warto sprobowac, o przykladowe wartosci mozesz
    poprosic kogos z forum Opla (najlepiej Antara z takim samym silnikiem)

    P.

  • 48. Data: 2015-06-03 15:09:55
    Od: p...@g...com

    --smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria zostala
    usunieta.....

    dobry mechanik musi zarabiac a nasi jak zwykle cwaniakuja i placa grosze ... mechanik
    samochodowy dzisiaj to albo waska specjalizacja albo czlowiek orkiestra a taki to juz
    musi zarabiac ... pol biedy jak spotyka to wlasciciela Opla :-) ale ostatnio znajomy
    opowiadal mi o tlustym Mietku ktory na lawecie pojechal do Berlina bo mechanicy w
    Szczecinie polegli ... taki niestety mamy klimat

    P.

  • 49. Data: 2015-06-04 08:32:36
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 03.06.2015 15:09, p...@g...com wrote:
> [...]
    zostala usunieta.....

    ... na lawecie pojechal do Berlina bo mechanicy w Szczecinie polegli ...
    samochody na lawetach jadace do berlina to codzienny widok na
    autostradzie w niemczech.
    Producenci dopieli swego. Mariany i inne "serwisy" nie daja sobie rady.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 50. Data: 2015-06-04 09:40:18
    Od: p...@g...com

    --Mariany i inne "serwisy" nie daja sobie rady.

    oni sa usprawiedliwieni ale ze ASO nie dalo rady to juz zenada ... to samo u Forda
    znajomy odbieral Mondeo blacharke robili u nas ale radio pojechalo do Niemiec na
    naprawe ...

    P.