  • Data: 2015-06-02 20:12:22
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-02 o 16:12, p...@g...com pisze:
    > --Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
    inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
    włączania procedury.

    > przypomnijmy ze w tym konkretnym modelu silnika czujnik sam moze wywolac wypalanie
    DPF ...

    Tak tylko w kwestii formalnej :)

    Właśnie sobie przypomniałem, bo to chyba Ty dawałeś mi linka do vectra
    club, ja znalazłem niedawno te pytania i odpowiedzi w oryginale:
    http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/
    technical_service_bulletins/inoperative_totally_part
    ially/diesel-particle_filter_%28dpf%29_question_and_
    answer/

    Co tam jest przetłumaczone jako:

    Pytanie 9: Czy czujnik filtra DPF odgrywa jakąś rolę w procedurze
    regeneracji?

    Odpowiedź: Czujnik nie inicjuje regeneracji. Czujnik DPF pełni rolę
    czysto diagnostyczną, monitorując przeciwciśnienie w filtrze cząstek
    stałych. Wyjątkiem są modele Antara, Captiva, Z20DTx, gdzie czujnik
    filtra DPF służy do aktywacji procesu regeneracji.

    Po angielsku brzmi:

    Question 9: Is the DPF sensor important for the regeneration procedure?

    Answer: The sensor does not initiate the regeneration, which is based on
    a model. The DPF sensor fulfils purely a diagnostic function to monitor
    the counter-pressure in the DPF.
    Exceptions are the Antara, Captiva, Z20DTx; on these models, the DPF
    sensor is involved in triggering the regeneration.

    Dla mnie to brzmi tak, że ciśnienie nie ma znaczenia w ogóle i to tylko
    informacja. Natomiast w odróżnieniu od tamtych, w Captivie i Antarze
    ciśnienie jest, między innymi, brane pod uwagę przy odpalaniu procesu
    regeneracji.

    "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego.
    Czy się mylę? Co o tym sądzisz?