  • 1. Data: 2003-01-31 17:28:17
    Temat: Re: DMCA w Polsce?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote:
    > W skrocie: chodzi o fakt nielegalnego udostepniania materialow
    > chronionych prawem autorskim (w tym wypadku chodzi o film) przez sieci
    > peer-to-peer. MediaForce podaje rzekome IP uzytkownika, ktory dopuscil
    > sie wykroczenia - problem w tym, ze wszyscy uzytkownicy sa "schowani"
    > za NATem.

    To problem ISP-a, żeby wiedział, kto (i jak) korzysta z NAT. ;)

    > Ciekaw jestem, jak taka sytuacja ma sie do polskiego prawa i jakie sa
    > wasze propozycje podjecia ewentualnych dzialan?

    W polskim prawie są w miarę jasne zapisy dotyczące ochrony praw
    autorskich, a publiczne (gdyby takie nie było, to by przecież
    MediaForce ich nie znalazł) nielegalne rozpowszechnianie kopii
    filmów przez sieć p2p zdecydowanie przekracza zakres dozwolonego
    użycia (tj. robienie kopii dla siebie, pożyczanie swoim znajomym).

    > 1) Disable access to the individual who has engaged in the conduct
    > described above; and
    > 2) Take appropriate action against the account holder under your Abuse
    > Policy/Terms of Service Agreement.

    O ile nie wydaje mi się, żeby im się chciało procesować w Polsce (a nawet
    jeśli do tego dojdzie, to śladów już dawno nie będzie), to oczywiście
    rację mają w punkcie drugim; co do pierwszego, to niekoniecznie, zależy
    właśnie od AUP. Rzecz jasna, film należałoby skasować.

    Tak przy okazji, takie akcje doprowadzą do tego, że pliki udostępniane
    przez p2p nie będą się nazywać "Lord of The Rings - Two Towers.CD1.avi"
    tylko UbegePubaWyryWogiFogeWitaMaroMetyMofyCoja.avi, a na odpowiedniej
    stronie będzie słownik.

    p.

    PS no i bym po skasowaniu (udostępnienia) tego filmu napisał do nich,
    że sprawą się zajęliście

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 2. Data: 2003-02-01 01:02:30
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 2 Piotr KUCHARSKI wrote:

    > To problem ISP-a, żeby wiedział, kto (i jak) korzysta z NAT. ;)

    Tia... Już widzę jak TP'sa sobie z tym problemem radzi ;) a w końcu to
    też ISP, tyle że deko większy.

    Pozdrawiam - Nuta
    (Remove 'da' from my address. Usuń 'da' z mego adresu)
    --
    Lokalizacja programu Hamster 2.0.0.0 oraz przydatne skrypty wraz z
    opisami działania i instalacji: http://republika.pl/hamster_classic/

  • 3. Data: 2003-02-01 08:18:25
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Fri, 31 Jan 2003, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > To problem ISP-a, żeby wiedział, kto (i jak) korzysta z NAT. ;)

    To jeszcze niech łaskawie podadzą w monicie wszystkie konieczne
    informacje umożliwiające:
    1) potwierdzenie w logach NAT-hosta faktu rzekomego _połączenia_,
    2) zlokalizowanie adresu IP w sieci prywatnej za NAT-hostem.

    Czyli oczekiwałbym, że podadzą również swój adres IP[1] oraz numery
    portów.
    To smutne, że tak bezwartościowym donosem trzeba się w ogóle przejmować.
    Wątpię, czy takie działanie ma rzeczywiście na celu odnalezienie
    konkretnego winnego. To raczej forma nacisku na ISP, by rozwiązał
    problem takimi środkami, jakie posiada: blokując P2P (te łatwe do
    blokowania oczywiście). Przynajmniej do operatorów w USA. *g*

    Co do sygnalizującego problem, proponuję kontaktować się z nimi
    w celu zgłoszenia, że chętnie będziemy współpracować, ale że podane
    przez nich dane są niewystarczające do ustalenia sprawcy. No bo
    co innego można zrobić? (Pomijam ignorowanie).

    Ciekawe, ile takich maili dostaje TP S.A. (i co z tym robią), tam
    na SDI-kach i Neostradach P2P leci na maksa przecież.

    [1] Twórcy P2P pewnie też by chcieli je poznać, ale to już nie mój
    problem...

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 4. Data: 2003-02-08 08:47:22
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Paweł Małachowski <p...@t...niewazne> wrote:
    > To smutne, że tak bezwartościowym donosem trzeba się w ogóle przejmować.

    Przejmować? Pewnie nie. Przygotować się na umocowane w polskim
    prawie takie prośby.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)