  • 61. Data: 2004-01-09 15:19:06
    Temat: Re: DDoSy, co robic?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> wrote:
    > (Napisałem oględnie, ale akurat nie przypominam sobie by w ogóle istniał
    > jakiokolwiek protokół wspierający routowanie IP z uwzględnieniem adresów
    > źródłowych.)

    To może czas na BGP5? Za 10 lat może by było używane. (Albo i wcześniej,
    jak by było dobre.) Trzeba by do IETF-u się zgłosić, jak już byśmy mieli
    konkretniejszy pomysł. ;)

    > Co do congestion control, to nie jest on dobrze zaimplementowany nawet
    > na wiekszości urządzeń ATM. Często producenci zakładają, że tylko strona
    > otrzymująca takie powiadomienia wyhamuje transmisję, a reszta sieci
    > liczy na jej dobrą wolę. No, jeśli ktoś wykonuje atak, to raczej się nie
    > dostosuje do tych komunikatów...

    Nikły procent atakujących ma pod kontrolą routery; DDoS to najczęściej
    zombie na Windows.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 62. Data: 2004-01-09 15:22:34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> wrote:
    > To co napisałeś w powyższym stoi w sprzeczności z doświadczeniem. Wiele
    > zależy od tego jak wygląda dana sieć. W praktyce, zatrzymanie ataku na
    > routerze brzegowym ma zwykle zbawienny wpływ na resztę sieci, a często
    > nawet na funkcjonowanie atakowanego klienta. I to pomimo tego, że łącze
    > międzyoperatorskie przez które idzie atak ma zwiększone obciażenie.

    To wszystko prawda. Jestem istotnie skrzywiony przez ataki DDoS na
    serwery IRC, które, jeśli idą z zagranicy, to często-gęsto zabijają
    łącze POL34-świat.

    > Problem pojawia się wtedy, gdy łącze to jest kupione prawie "na styk"
    > (choć rzeczywiście: każdą rurę da się zapchać), a przede wszystkim gdy
    > idzie nim cała lub prawie cała transmisja do innych operatorów
    > internetowych.

    No właśnie, cała transmisja do innych operatorów jest kluczem. J.w.

    No dobrze, to teraz przyznać się: kto oferuje route blockhole
    dla swoich klientów z BGP?

  • 63. Data: 2004-01-09 16:04:54
    Od: Bartlomiej Ochman <f...@p...gliwice.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > No... to teraz przekonać Microsoft i z górki. :)
    Poczytaj, co zmienia SP2 do XP. Światełko w tunelu? :)

    --
    No sig at this time.