  • 91. Data: 2013-05-08 03:13:57
    Temat: Re: DCT
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 07 May 2013 20:02:55 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:

    > Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup

    > Ale chyba zdajesz sobie sprawę, że może zachodzić tylko jeden z dwóch
    > przypadków:
    >
    > 1. wymyślił koło, po raz trzeci (po raz drugi zrobiło to Apple);
    > 2. wymyślił coś zrąbiastego i jest taki głupi, że chwali się komuś tym
    > zanim rozkręci interes...

    Raczej to drugie. Może być nawet detektor pierdów (użyj google:
    mierzy poziom amoniaku, głośność i czas, wydaje ocenę np. 3/10).

    > No jak to co ciekawego? Ma wyjść porównanie DCT z FFT.

    Aha, no tak, nie załapałem, teraz już wszystko jasne.

    --
    Edek

  • 92. Data: 2013-05-08 03:14:50
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 07 May 2013 19:54:17 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:

    > Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    > Użyj Google. Serio, ja tak zrobiłem.

    Osz no ja cie wten czas...

    --
    Edek

  • 93. Data: 2013-05-08 03:20:29
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 08 May 2013 01:35:45 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:

    > Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    > Czy ja wyglądam na gimbusa, aby zabiegać o to, by nie być w KF
    > niejakiego A.L.? Albo może, fuj, o lajki jakieś?! lol Szczerze? Mam
    > przekonanie graniczące z pewnością, że każdy osobnik inteligentniejszy
    > (lub wygadany) od A.L. trafia do KF A.L.

    Myślę, że reagując na zestawienie matematyki z eksperymentem
    dostałeś histerycznego poczucia humoru. W moich oczach to Ciebie nie
    dyskwalifikuje, mamy do czynienia z dość powszechną przypadłością
    - wszystko co obce wywołuje histeryczne, jak to określiłeś,
    "bujanie na gałęziach".

    --
    Edke

  • 94. Data: 2013-05-08 03:46:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 8 May 2013 01:35:45 +0200, "slawek" <h...@s...pl> wrote:

> [...]
    >A.L.? Albo może, fuj, o lajki jakieś?! lol Szczerze? Mam przekonanie
    >graniczące z pewnością, że każdy osobnik inteligentniejszy (lub wygadany) od

    Mysle ze to co napisales, cytuje

    "Sorry, ale nie znam się na tarocie, UFO, wróżeniu z fusów i
    dowodzeniu twierdzeń metodą Chucka ("Chuck policzył dla uspokojenia w
    pamięci od zera do nieskończoności, dla pewności dwa razy"). To co
    wiem o "eksperymentalnej matematyce" kwalifikuje ją do jednej z tych
    czterech rzeczy. Nie wiem co prawda jeszcze do której konkretnie, ale
    nie jestem aż tak dociekliwy."

    kwalifikuje cie jak najbardziej do mojego KF. Bedziesz tam w dobrym
    towarzystwie. Byc moze w tak zwanym miedzyczasie poduczysz sie troche
    matematyki. Daj znac

    A.L.

    P.S. Juz nei musisz odpowiadac

  • 95. Data: 2013-05-08 03:56:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 7 May 2013 14:36:27 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:

    >Dzieki, sprobuje.

    Tak na marginesie, nastepujaca ksiazka

    The Computer as Crucible
    An Introduction to Experimental Mathematics
    Jonathan Borwein, Keith Devlin

    to dobre wprowadzenie popularne do experimental mathematics (ale
    troche matematyki trzeba znac :)

    A.L.

  • 96. Data: 2013-05-08 08:14:56
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup

    >Myślę, że reagując na zestawienie matematyki z eksperymentem

    Ba! Matematyki!

    Pomyśl o teologii eksperymentalnej!

    "Matematyka eksperymentalna" brzmi trochę tak "okrytozalążkowy łoś". Ale
    skoro TVP1 nie nadaje programów edu za to dużo wróżek, okultyzmu i takich
    tam - a na "Prywatnych Szkołach Gotowania na Gazie" są kierunki takie jak
    "psychotronika" - to naprawdę nie zdziwię się, że gdzieś tam zrobią
    "teologię eksperymentalną".

    Polecam przeczytać "Nowe szaty cesarza", ale nie książkę Penrose, lecz
    opowiadanie Andersena.

  • 97. Data: 2013-05-08 11:45:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.05.2013 18:08, slawek wrote:
    > Plagiat dotyczy materiału opublikowanego, więc nawet gdyby, to byłoby
    > oszustwo nie plagiat. Ale dlaczego miałoby być oszustwo? Jeżeli koleś
    > wrzuci FFT od kumpla na Olimpiadzie Informatycznej - to niby jest ok -

    Na olimpiadzie chodzi o wymyślenie metody otrzymania rozwiązania. Czy
    _przepiszesz_ kod algorytmu z równań matematycznych, pseudokodu, kodu w
    pascalu czy skopiujesz z udostępnionej biblioteki nie ma znaczenia - w
    ostatnim przypadku stracisz na to najmniej czasu, ale efekt jest taki
    sam - ktoś inny WYMYŚLIŁ algorytm a ty najwyżej tłumaczysz jedną formę
    zapisu w drugą.

    > przejrzyj archiwa grupy, ile to łosiów dziwiło się wtedy, że ja się
    > dziwię.

    > Dlaczego więc uważasz, że ktoś oddając nawet
    > program na zaliczenie nie będzie grał fair?

    Zaliczenie ma pokazać umiejętność przetłumaczenia jednej postaci opisu w
    drugą. Rozwiązanie masz podane "użyj algorytmu X", masz pokazać, że
    umiesz napisać algorytm X na podstawie wysokopoziomowego (równania) opisu.

    Tzn:
    A=\sum_{i=1}^(N}a_{i}\cdot k;
    uint64_t A=0;for(int i=0;i<N;++i){A+=a[i];}A*=k;

    Niosą dla uczestnika olimpiady tą samą informację. Student na zaliczeniu
    ma pokazać, ze umie z pierwszej formy zrobić drugą.

    Michoo

  • 98. Data: 2013-05-08 15:01:56
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 08 May 2013 08:14:56 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:

    > Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup

    > Ba! Matematyki!
    >
    > Pomyśl o teologii eksperymentalnej!

    Niewyobrażalne, zakrawałoby na herezję, czyż nie?

> [...]
    > takich tam - a na "Prywatnych Szkołach Gotowania na Gazie" są kierunki
    > takie jak "psychotronika" - to naprawdę nie zdziwię się, że gdzieś tam

    Chyba miało tak brzmieć. Gorzej niż np. "Street Fighting Maths" -
    zamiast dyplomu pewnie mają zielony pas w naparzaniu się na cyrkle.
    Ech, nudzi się tym matematykom i ramach nudów jedni wymyślają herezje,
    drudzy optymalizują mnożenie macierzy na tyle żeby do końca rozpracować
    cache, jakby komu się faktycznie chciało to robić, wszystko z tych nudów.

    > Polecam przeczytać "Nowe szaty cesarza", ale nie książkę Penrose, lecz
    > opowiadanie Andersena.

    A może kiedyś.

    --
    Edek

  • 99. Data: 2013-05-08 15:24:56
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >Niosą dla uczestnika olimpiady tą samą informację. Student na zaliczeniu ma
    >pokazać, ze umie z pierwszej formy zrobić drugą.

    Michoo, po co tyle trudu z tłumaczeniem prostej sprawy: jak Kali ukraść
    krowy dobrze, jak Kalemu ukradną źle.

    ;)

  • 100. Data: 2013-05-08 19:51:40
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 07 May 2013 20:33:29 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:

    > Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

> [...]
    > "eksperymentalnej matematyce" kwalifikuje ją do jednej z tych czterech
    > rzeczy. Nie wiem co prawda jeszcze do której konkretnie, ale nie jestem

    Może się w tym momencie wygłupię, bo nie jestem matematykiem, ale
    o ile część materiałów sprawia wrażenie lekkiej zdzierki, to lista
    rzeczy na wiki wydaje się być sprawdzaniem komputerowym metodą
    brute force prawdziwości niektórych hipotez. Chyba trzeba się
    mocno nudzić żeby to ćwiczyć, ale dla laika takiego jak ja
    wygląda na 'legit'. Mylę się?

    --
    Edek