eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[DC] Wypadek na PuławskiejRe: [DC] Wypadek na Puławskiej
  • Data: 2011-02-25 19:21:19
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
    > W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
    >>> Witam,
    >>>
    >>> http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-
    slupie,76466.html
    >>> I znowu znienacka wyskoczył słup...
    >>
    >> U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
    >> jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
    >> ograniczenia prędkości.
    >>
    >> A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
    >> atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
    >> skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
    >> dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.
    >>
    >
    > Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
    > prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
    > szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.

    Ja się z tym zgadzam.

    Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie "wrażeniami",
    "przesądami", "wiarą" i "miejskimi legendami", zamiast jeździć
    korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności.

    > Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
    > szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
    > zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

    Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której
    są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy
    przełączali się w tryb "autostrada" tylko dlatego, że są dwa pasy i
    bariera energochłonna między jezdniami.
    A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a
    o jakiejkolwiek takiej drodze.

    Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie,
    czyli u kierowców włącza się tryb "autostrada", ale nie wyłącza się na
    przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno.
    I ograniczenia tam wcale nie są tam bez sensu.

    A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy
    której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni
    pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza
    tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach
    wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na
    pasie obok.
    I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy
    ją przecinają.

    > Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
    > podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
    > wyeliminować.

    Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy.
    I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp.

    Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum
    miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery,
    samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze
    jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy
    skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz
    nagminna.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: